Gå til innhold

Jås sin E21

Jås
 Share

Anbefalte innlegg

Enkelt....

En 1979 e12...

;)

Hehe,bombe at du klarte å gjette det da..;) men tror det er en 81 registrert i 80. Det er vertfall en 528i

Om den kommer på veien igjen gjenstår å se,den har vært påbegynt som prosjekt for 16-17 år siden.... Gått kun 179000...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åi! Jeg elsker e12! Jeg vil se bilder av den :D er det mye rust?

Er ikke noe fotogen enda,men skal se om jeg får knipsa noen...;)

Hehe, skreiv 79 kun pga at det var en facelift...

Min første BMW var en 518 1979 facelift E12 med 528 interiør og glassvippeluke (dasslokk)....

Dette er min første e12..:) denne har original luke..

Ser at det meste av deler fortsatt er å få tak i,så blir forhåpentligvis bil igjen!

fortell om dette bremseoppsettet da:)

Bremsene ja...

Det er 635csi skiver foran,25*282mm. Kalipere er opel omega 3000 fra 1987. Fikk dreia sentreringsring til skiva og borra opp nye hull,så var det bolt on!

Bak er det e36 320i skiver på 10*280 mm med kalipere fra e12/e24 preface. Her er det best å bruke e12 kalipere. Her også måtte jeg få dreia en sentreringsring til skiva og borre nye hull. Måtte shimse kaliperen litt for å få skiva i senter,ellers bolton...:)

Fikk tak i stålomspunnede slanger fra opel foran,og laga nye bremserør bak på ca 59 cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser virkelig leken ut denna E21 din må jeg si! Hvilken utveksling har du? Sportskasse?

Ja sportskasse..:) har to differ,en med 3.91 og en på 3.45. Synes 3.45 funker best egentlig... Men den trenger litt oppstramming på bremsen,så får se om jeg setter på den andre mens jeg gjør det.

Synes selv bilen er morsom,kan selvfølgelig ha mer krefter,men den henger greit med totalt sett..:) og i motsetning til en ny bil så er det jeg som kjører her,og har god kontakt med veien..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere med enda en bil.

Står på du :clap:

Tror vi kan si kondolerer jeg...;)

Tok ned diffen idag,den bremser så dårlig synes jeg. Det var ikke så veeeeldig rart:

1F30E7AA-FA7A-4DB5-B8F5-D849B1A9443F-13934-000005A7B03504EF_zps2be0b206.jpg

Bremseringen skal jo ha tenner som griper i,disse var helt borte...

Gs har heldigvis to slike på lager,så de er bestilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor du handler deler? :)

Hei..handler deler litt overalt egentlig, de du sikter til her er byttet ut for lengst da de ikke fungerte. Men om du skal ha greit oppsett understellsmessig så ville jeg gått for H&R fjører og bilstein-dempere. Bsbildeler selger fjører vertfall og gs/koed selger bilstein. Om du surfer på nett finner du sikkert flere. Jeg hart handla litt fra turner motorsport for eksempel.

Skal du ha veldig lav bil må du lage noe selv,eller kjøpe luftfjæring slik som den røde e21´en til Merali her inne har.

Nå handler jeg stort sett alt fra gs da jeg har grei pris der, og de har raskest leveringstid.

jaokei! har fått tak i 40/40 fjører. så trur jeg satser på bilstein-dempere! :) flott tråd foresten! følger med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...