Kaptein Kid Skrevet Januar 25, 2009 Skrevet Januar 25, 2009 Hei ja lurer på om man får tak i det, er det samme som på e34? Får veldig god rabatt på Xyz dempere. Sjekka si dems men der sto det at de passet bare e34, men har hørt at man får det. Martin
BmwKlovn Skrevet Januar 25, 2009 Skrevet Januar 25, 2009 Det er vel ikke bolt on fra E34, men vet fler her inne som har gjort det å det var ikke store jobben for å få det på trur jeg. Husker ikke om du måtte ha noe M5/E34 deler eller noe. Men kan jo hende noen av di skriver om di ser det. Husker ikke helt hvem det var. Trur en med E28 og 745 motor her inne en plass har det eller noe..
Rune B. Skrevet Januar 27, 2009 Skrevet Januar 27, 2009 Jeg har dette på min e28. Bruker KW sitt v2 understell. Først må du ha et topplager fra K-sport for eksempel, som passer med gjengestanga på demperen. Originallageret passet ikke. Så må du bore opp de tre hullene i festebraketten som du fester fjørbeinet i foran. Mener de måtte bores opp til 10mm. Da er du klar foran. Bak er det litt verre, fordi e34 har lengre fjørbein bak. Så selv om du har understellet justert helt i bånn kan det kanskje bli litt høyt. Jeg skal løse dette ved å heise fjørtårna bak, men jeg har jo en ren banebil. Det er verre og gjøre dette hvis bilen skal på EU osv. Alternativet er kanskje å få customlagd fjørbeina bak? Det passer jo fysisk på, men som sagt blir den nok litt høy etter manges smak. Det siste bildet her så ser du høyden sammenlignet med Bilstein/H&R understell. Tror jeg hadde justert understellet ca på midten foran og laveste bak på den hvite her. Lykke til!
knut_olestad Skrevet Januar 27, 2009 Skrevet Januar 27, 2009 Du kan bruke topplager fra E34, og feste nede må borres fra 12 til 14 mm. Bak er det betraktelig enklere å bytte eller kappe fjærene fremfor å begynne modifisere fjærtårna. Fjær kan bestilles på mål fra foreksempel sellholm. Fjærenes originale mål og styrke står som regel oppført i eventuelle tuvpapir, bruk disse målene men med kortere lengde.
Rune B. Skrevet Januar 27, 2009 Skrevet Januar 27, 2009 Joda, fjør kan sikkert byttes til kortere. Men da er fortsatt demperen for lang. Faren for at du bunner demperen er nokså stor og derfor bør man nok heise tårnet eller få en anne demper for at dette skal bli skikkelig. Du mister også forspennet ved å bare bruke kortere fjør. Men selvsagt kommer det an på hvor mye jobb man er villig til å legge i det da.
knut_olestad Skrevet Januar 27, 2009 Skrevet Januar 27, 2009 Det er et engelsk firma som lager coilovers for E28, men jeg husker ikke hvem, det var ikke spax å da står det stille her.
Kaptein Kid Skrevet Januar 27, 2009 Forfatter Skrevet Januar 27, 2009 men noen problemer med og bruke e34 bakstilling, bruer og travers får da kan man bruke diffen fra m5 har en komplett dele m5, vil det passe bedre da eller like dårlig? Dette blir også en ren banebil..
knut_olestad Skrevet Januar 27, 2009 Skrevet Januar 27, 2009 Traversen er vel bredere på E34 enn på E28.
knut_olestad Skrevet Januar 27, 2009 Skrevet Januar 27, 2009 http://www.balancemotorsport.co.uk/prod ... mber=84927
Kaptein Kid Skrevet Januar 27, 2009 Forfatter Skrevet Januar 27, 2009 er du sikker på at den er bredere? Hadde jo vært digg om boltene passet rett på,
destroyy Skrevet Januar 27, 2009 Skrevet Januar 27, 2009 Rune B Hvordan syns du oppsettet ditt per idag fungerer? Noe du ville anbefalt for gatebruk / banebruk en sjelden gang. Var helle ikke så ille høyde bak? Dim på dekke ? http://www.balancemotorsport.co.uk/products.asp?recnumber=84927 Noen som vet hvordan kvaliteten på detta kittet er? hvis det er noen som har hørt no om det
E28 TURBO Skrevet Januar 27, 2009 Skrevet Januar 27, 2009 Hei jeg tenkte å¨gjøre det på min. Bestilte og avbestilte det igjen. Kjøpte bilstein sprint dempere istedet. Anbefaler deg å gjøre det hvis du ikke vil bygge om. De demperne er nesten som coilovere(veldig simple da). Er tre hakk på høyde justeringen bak. ca 1 cm mellom hver. Min ble iallefalls stiv og fin etterpå, og oppfatter de som veldig progresive.
knut_olestad Skrevet Januar 28, 2009 Skrevet Januar 28, 2009 Det kitet fra Balance motorsport kan bestilles i det oppsettet du trenger, enten det er gate eller full race I engelske bilmagasin blir merket skrytt opp i skyene
Trond.S Skrevet Januar 28, 2009 Skrevet Januar 28, 2009 Du kan bruke topplager fra E34, og feste nede må borres fra 12 til 14 mm.Bak er det betraktelig enklere å bytte eller kappe fjærene fremfor å begynne modifisere fjærtårna. Fjær kan bestilles på mål fra foreksempel sellholm. Fjærenes originale mål og styrke står som regel oppført i eventuelle tuvpapir, bruk disse målene men med kortere lengde. Nå rører både du og Rune her. Hullene må borres opp fra 10 til 12mm Kappe fjæra eller kjøpe en kortere blir ikke bra. Da vil jo demperen bli for lang og fjæra vil lett legge seg feil etter en oppjekking. Så det beste er enten å heise tårnet eller bestille såkalt "køstum" bein bak med dempere og fjærer i riktig lengde og hardhet. destroyy: Som E28 TURBO sier passer det best med Bilstein/H&R til hverdags. Det er behagelig å kjøre med og gjør seg ikke bort på bane heller. E34 coiloversett blir veldig stivt på en E28 og vil ødelegge mye av kjøregleden ved veibruk. Hilsen Trond
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå