Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Rune B

Hvordan syns du oppsettet ditt per idag fungerer? Noe du ville anbefalt for gatebruk / banebruk en sjelden gang.

Var helle ikke så ille høyde bak?

Dim på dekke ?

Jeg syns det fungerer veldig bra på bane. Kan nesten ikke bli mer fornøyd tror jeg. Kjører på tett opptil det mykeste på demperne og har fortsatt mer enn stiv nok bil.

Men til kombinert bane og vei er det ingenting som slår Bilstein/H&R kombinasjonen. KW v2 fra e34 blir altfor stivt på vanlig vei. Jeg har Bilstein/H&R på den blå e28`n min og er utrolig glad i det oppsettet.

Et tips på e28 er og kjøpe stab stag fra den siste årsmodellen av e28 M5. Disse er 25mm foran og 18mm bak. Dette hjelper noe enormt på kjøreegenskapene.

Skrevet
Du kan bruke topplager fra E34, og feste nede må borres fra 12 til 14 mm.

Bak er det betraktelig enklere å bytte eller kappe fjærene fremfor å begynne modifisere fjærtårna.

Fjær kan bestilles på mål fra foreksempel sellholm.

Fjærenes originale mål og styrke står som regel oppført i eventuelle tuvpapir, bruk disse målene men med kortere lengde.

Nå rører både du og Rune her. Hullene må borres opp fra 10 til 12mm :wink:

Kappe fjæra eller kjøpe en kortere blir ikke bra. Da vil jo demperen bli for lang og fjæra vil lett legge seg feil etter en oppjekking. Så det beste er enten å heise tårnet eller bestille såkalt "køstum" bein bak med dempere og fjærer i riktig lengde og hardhet.

destroyy: Som E28 TURBO sier passer det best med Bilstein/H&R til hverdags. Det er behagelig å kjøre med og gjør seg ikke bort på bane heller. E34 coiloversett blir veldig stivt på en E28 og vil ødelegge mye av kjøregleden ved veibruk.

Hilsen Trond

Det stemmer nok det med boltene ja, trond. Husker dårlig jeg veit du.

Skrevet
:applause:

Hehe.. takker!

Hehe lekent. :D

Ja å bytte til m5 stabb stag og polyforinger er nok susen. Kjente ved mont av poly foringer på org stag ble vel spinkelt. Tror det blir neste jeg skal gjøre med min bil ja... :P

Godt tips d! De stab staga tar opp mye heng særlig i raske svinger som S n på rudskogen...

Skrevet
Hvor får man tak i de staga?

Whiteline har tilsvarende, men finner ingen som selger de i norge.

M5 stag kjøpes på nærmeste BMW forhandler :)

Da blir det bilstein

Hvor får en tak i dette? og hvor mye senking burde en gå for?

Autotrio selger også både bilstein og H&R. Lurer på om ikke BMW klubben har noe rabbat der også, men usikker på det :)

H&R fjærene senker ok de etter en stund. Kan jo også kjøpe senkeskåler foran og justere ned skåla bak på nederste hakket på bilstein dempere visst du vil ha det lavere.

Ellers så er jo bilen til E28 TURBO pent senka. Husker ikke hvilke fjærer han kjører på jeg men han opplyser oss nok snart :)

Hilsen Trond

Skrevet

Er 40mm senket foran og bak. På alle bilder står fjøra på det nederste festet. Men pga 3 toms eksos står de nå på øverste. Ble litt høyere og endel stivere. Ikke sikker hva fjører jeg har men er røde mulig eibach. Men vet det er 40mm står i tuv godkjenning. Kjøpte mine dempere på Pedersen racing. Husk å kjøpe sprint b8 dempere for senkete biler. Du får lengre dempere tror de heter sport. Men dette vet de hos pedersen. Bare gå inn å lese om demperne står tydelig forklart. Skal du senke mer enn 25mm få de korte. Sprint.

Truls

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...