drunken' Skrevet Januar 26, 2009 Share Skrevet Januar 26, 2009 Skal montere cd-spiller i min e28, men må koble om ledningene og masse styr som jeg ikke har peil på! Noen som har bilder og forklaring på hvem som skal kobles på hvem? På forhånd takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
drunken' Skrevet Januar 27, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 27, 2009 Ingen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet Januar 27, 2009 Share Skrevet Januar 27, 2009 Heihei! Blir litt vanskelig å forklare 100% hvordan det skal gjøres uten å se hvordan det ligger ann, om noen har kobla stereo i kjerra før osv.. Har kanskje kobla stereo i 30biler til nå, alltid litt jallamekk i eldre biler:) Viktigste er at du får tak i en din plugg Så er det bare å måle seg frem til +, vanligvis er den rød og litt tykkere enn de andre ledningene. I eldre biler pleier jeg stortsett bare å finne konstant + og koble memory og + sammen. - er oftest svart/brun. Høyttledninger er lett gjenkjennelige da ledninga har +- sammen. Vanskelig å forklare, lettere å koble Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
drunken' Skrevet Januar 28, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 28, 2009 Ble litt klokere av dette faktisk! Skal se litt mer på det i kveld Mulig jeg må ha proff hjelp hvis jeg ikke får det til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet Januar 28, 2009 Share Skrevet Januar 28, 2009 Haha, bare å si fra det vettu! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
drunken' Skrevet Februar 1, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 1, 2009 Fant to ledninger som gnistra når jeg tok dem mot hverandre, så gikk sikringa. Er det pluss og minus? Den ene var gul og grønn, den andre var brun. Har prøvd alt mulig, men sikringa går bare. Har bilder av ledningene, men får ikke lagt inn akkurat nå. Mulig jeg bare kobler ferdig alt annet, så hjelper du eller erling meg med kobling! Er så forbaska blank på elektro! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet Februar 1, 2009 Share Skrevet Februar 1, 2009 Haha, om det gnistra fant du nok + og - ja Letteste er å måle seg frem til + med et multimeter/prøvelampe. Bare å si fra ihvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
drunken' Skrevet Februar 1, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 1, 2009 Her er bilder av ledningene: Den som er gul og grønn, og den brune gnistret.. Hvem er + og hvem er - av dem? Skal minus kobles på den svarte ledninga fra cd-spilleren og pluss på den rød og gule? Den blå ifra signalkablene skal kobles på remote vaffal! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knut_olestad Skrevet Februar 1, 2009 Share Skrevet Februar 1, 2009 gul og grønn er vel jording, kobles mot svart ja. Brun er + og kobles mot rød. Originalkoblingene er i grunn utrolig enkle om de ennå finnes i bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
drunken' Skrevet Februar 1, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 1, 2009 Er jo to brune da, men kun den ene som gnistra. Hva er den andre til? edit: den brune som ikke gnistret er brun med grønn stripe mener jeg å huske, kan skimte det på bildet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet Februar 1, 2009 Share Skrevet Februar 1, 2009 Tror du burde rekvirere en kompis med multimeter for å være helt sikker.. Du kan jo si fra om du er på Tynset eller noe. Jeg har med meg multimeter i bilen. Tenkt meg en tur ut nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet Februar 1, 2009 Share Skrevet Februar 1, 2009 Brun med grønn stripe kan være tenningstrøm. Prøv å vri om tenninga, kan hende det er spenning i den da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
drunken' Skrevet Februar 1, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 1, 2009 Bilen står på Tolga sjø! Får ikke skilt med det aller første.. Skal jeg da koble den brune og den brune med grønne striper sammen på plussen, eller skal jeg bare koble den brune med grønne striper. Sånn at cd-spilleren slår seg på når jeg skrur på tenningen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet Februar 1, 2009 Share Skrevet Februar 1, 2009 Hadde kobla bare den brune du har fått gnist fra jeg. Kjekt å kunne høre på musikk selvom tenninga er av Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
drunken' Skrevet Februar 1, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 1, 2009 Joa.. Men spilleren vil fortsatt slå seg av og på når du slår tenninga av og på, eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå