Alecken Skrevet Januar 27, 2009 Skrevet Januar 27, 2009 Hvordan kan man få gjort dette? Skal selge en bil nå som egentlig skulle vært på eu. Men har skiltene fremdeles. Har ikke vognkort til bilen fordi den egentlig skulle vært godkjent før jeg kjøpte den. (litt tull med hele greia egentlig). Men skal nå selge den videre og jeg satser på at nye eier leverer inn skiltene når han er kommet vel hjem med bilen. Tror han skal bygge den om så blir vel stående en stund uansett.. Det jeg lurer på er hvordan jeg kan omregistrere bilen etter at han har fått den og skiltene er levert inn? Eller går det ikke kanskje?
Ingebrigtsen Skrevet Januar 27, 2009 Skrevet Januar 27, 2009 Første du må ha kontroll på er vognkort del2.. Hvis det er levert inn tidligere er det bare og sende inn en ordinær salgsmelding.
Alecken Skrevet Januar 27, 2009 Forfatter Skrevet Januar 27, 2009 Ja er klar over det. Men har ikke fått omregistrert bilen over på meg fra forrige eier enda. Måtte ha bilen godkjent og betale års avgift før jeg fikk omregistrere den.. (?). Men har ikke fått den godkjent enda så har jeg solgt den videre...
Ingebrigtsen Skrevet Januar 27, 2009 Skrevet Januar 27, 2009 Jammen da sendte forrige eier inn vognkort del2 da så da er det jo bare for deg og skrive en vanlig salgsmelding med ny eier? For jeg regner med du skrev salgsmelding da du kjøpte bilen selv?
Ballder Skrevet Januar 27, 2009 Skrevet Januar 27, 2009 Dersom du mener at det er forrige eiers skyld i at det er mye greier rundt denne bilen, og du ikke frykter bråk fra han, så er det jo bare og la bilen gå når penga er i hand det. Forrige eier som eventuelt får problemer etterpå dersom noe skjer. Bilen er jo ikke registrert på deg ("les" i biltilsynets register) so no worry mener jeg. Personlig ville jeg levert skilter selv i samme situasjon....
Alecken Skrevet Januar 27, 2009 Forfatter Skrevet Januar 27, 2009 Har ikke forklart meg godt nok tror jeg.. hehe. Han hadde rotet bort del 2 av vognkortet.. men jeg fikk papirer fra han slik at det gikk i orden. Så var inne og leverte alle papirer og da fikk jeg vite at bilen skyldte årsavgift og at jeg måtte få den eu godkjent i tillegg til å betale omregistreringsavgiften. Greit sa jeg. Så har jobba en del på bilen nå (men fremdeles beholdt skilta, bilen har stått i garasje) ble nesten ferdig men har nå fått et bud som jeg har gått med på. Så teknisk sett har bilen aldri vært i mitt eie.. Men er det kanskje mulig at jeg kan snakke med forrige eier av bilen og få han til å skrive nytt eierskifte over på han som skal kjøpe den av meg igjen? Takker for alle kloke svar. =)
janerik171187 Skrevet Januar 27, 2009 Skrevet Januar 27, 2009 Har ikke forklart meg godt nok tror jeg.. hehe. Han hadde rotet bort del 2 av vognkortet.. men jeg fikk papirer fra han slik at det gikk i orden. Så var inne og leverte alle papirer og da fikk jeg vite at bilen skyldte årsavgift og at jeg måtte få den eu godkjent i tillegg til å betale omregistreringsavgiften. Greit sa jeg. Så har jobba en del på bilen nå (men fremdeles beholdt skilta, bilen har stått i garasje) ble nesten ferdig men har nå fått et bud som jeg har gått med på. Så teknisk sett har bilen aldri vært i mitt eie.. Men er det kanskje mulig at jeg kan snakke med forrige eier av bilen og få han til å skrive nytt eierskifte over på han som skal kjøpe den av meg igjen? Takker for alle kloke svar. =) ut ifra det du sier her, så er det bare å skrive salgsmelding fra deg til han som kjøper bilen må ikke betale omregg for at bilen fysisk skal være din, men for å kunne kjøre etc så må man det. ta og send reg.nr til 2282 og finn ut hvem som er regga på den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå