KingB Skrevet Juli 22, 2009 Skrevet Juli 22, 2009 hva med cf innsug, kammer og datasprut? da får du en "vittig" s38:) Tror du den går bedre med cf (carbon) innsug....?
oddis Skrevet Juli 22, 2009 Skrevet Juli 22, 2009 CF er iallefall ingen bakdel. Det leder vekk luft svært effektivt, og bidrar ofte til en noe lavere innsugstemp, og vi vet alle hva det betyr. Men noe vanvittig forskjell er det ikke.
thorbis Skrevet Juli 22, 2009 Skrevet Juli 22, 2009 kjenner jeg rune rett så blir det nok annen motor enn og bygge videre på s38n. mvh
Rune B. Skrevet Juli 22, 2009 Forfatter Skrevet Juli 22, 2009 hva med cf innsug, kammer og datasprut? da får du en "vittig" s38:) Tror du den går bedre med cf (carbon) innsug....? Skal nok en del trimming og mye påkost før en s38 går så merkbart mye bedre enn den gjør standard. Det du nevner der koster fort 35000 i datasprut og mapping, ca 8000kr i kammer, ca 4-5000 for tilpassing av kammer og ventiler, og ca 10 000kr for porting av topp på et skikkelig vis. I tillegg kommer nye pakninger og penger til jobb på det også, hvis man ikke vil gjøre det sjøl. Altså ca 60 000kr før man er i mål. Det er for mye for 30-40hk til!
Rune B. Skrevet Juli 22, 2009 Forfatter Skrevet Juli 22, 2009 kjenner jeg rune rett så blir det nok annen motor enn og bygge videre på s38n.mvh Du har nok rett i det Thorbjørn. Blir vel en aldri så liten v8 fra e39 M5 hvis det blir noen forandringer. Men i og med at s38`n har kommet opp i snart 60 tusen totalt før den gikk som den skulle, så blir nok den brukt litt til tipper jeg
thorbis Skrevet Juli 22, 2009 Skrevet Juli 22, 2009 ooo e39 v8 er så digg. hvorfor begynte vi ikke med det med en gang? snusa litt på den nye m5 v10 motorn men det er nok uttafor mitt budskjedd noen år til hehe. mvh
Rune B. Skrevet Juli 22, 2009 Forfatter Skrevet Juli 22, 2009 Neste prosjekt? Det der er langt over hva mine slanke kontoer tillater. Bare motoren i den bilen der koster vel mer enn jeg har kosta på den hvite e28`n min totalt. Og det er jo tross alt noen kroner det også selv om det ikke ser sånn ut Turbo ville jeg heller ikke hatt. Måtte blitt kompressor i tilfelle
Rune B. Skrevet Juli 22, 2009 Forfatter Skrevet Juli 22, 2009 ooo e39 v8 er så digg. hvorfor begynte vi ikke med det med en gang? snusa litt på den nye m5 v10 motorn men det er nok uttafor mitt budskjedd noen år til hehe. mvh Største problemet jeg kan se med v8 er at man mister den fantastiske lyden en rekkesekser gir på skikkelig turtall. Spessielt når man får seks separate spjeld Også går jo en s38 greit nok da i lette biler, og når man samtidig får en nokså driftssikker motor til skikkelig "busebruk" for en rimelig penge er det ikke rart jeg endte opp med det dengangen hvertfall. I dag hadde det nok kanskje blitt e39 M5 motor, men komplett med kasse og datasprut og mapping så er det ikke billig moro det heller
Kristian Skrevet Juli 23, 2009 Skrevet Juli 23, 2009 hva med cf innsug, kammer og datasprut? da får du en "vittig" s38:) Tror du den går bedre med cf (carbon) innsug....? nå var det vel ikke det jeg sa? men at det kan ha en positiv innvirkning på effekten er vel ikke til å legge under en stein. men igrunn er lyden nok valuta for pengene.
GeirAndre Skrevet Juli 23, 2009 Skrevet Juli 23, 2009 v8 er rått.. hører for meg en rå e28 med m5 v8ern:P
thorbis Skrevet Juli 23, 2009 Skrevet Juli 23, 2009 geir andre: hva er ryktene jeg hører om at du har fått deg en 93 740IL. nye bruksbilen? eller havner 8ttern i e30n:D
E28 TURBO Skrevet September 14, 2009 Skrevet September 14, 2009 Puster liv i tråden din igjen Rune og legger ut noen biler av deg fra idag. Tar av meg hatten for kjøringen din. STÅ PÅ! Truls
Gunnar Skrevet September 14, 2009 Skrevet September 14, 2009 Har faktisk ikke fått med meg tråden din før nå - er egentlig ingen E28-mann, men dæven for en kjøring du stilte med i drifteheatet på lørdag. Er intet annet enn imponert! Her er en liten "serie" av en av rundene dine:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå