Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 367
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
utrolig fet denne bilen din altså! Går utrolig godt til å være såpass stor også synes jeg! Så den jo på juli treffet på gatebil, og dæven hvordan du fikk røyklagt og dominerte banen til tider. Imponerende resultat med "bare" en original 3,6 m5 motor i såpass stor bil.

PS hvordan utveksling har du i diffen?

Vært noe respons på salgs annonsen da?

Takk for det rakett! :D

Går i grunn overraskende greit med den lille motoren ja. Er jo ikke ekstremt lett heller akkurat. Prøver å få den lettere i vinter, men mange kilo mindre blir det nok ikke er jeg redd.

Utvekslingen er standard 265 kasse med 1:1 på 4. gir og overdrive på 5.gir. Diffen er 4.10 utveksling. Skulle nok gjerne hatt den litt lettere, men problemet er jo at den uansett ikke vil klare 4.gir med for eksempel 4.27 utveksling. Og høyere utveksling enn det blir så kort at 3.gir ikke kan brukes så langt. Får nok bare leve med den slik den er foreløpig.

Skrevet
Ja ja ja, S54 og CRF550 hadde kledd både deg og denne bilen gaaamle gromme E28. :D

Ja du mener det Yngve! :wink: Jeg trur veldig på det jeg også. Men det vil koste såpass er jeg redd at det får vente til 2011 sesongen tenker jeg. Er fryktelig glad i rekkesekser, ellers hadde jo V8 vært knall sikkert. Men s54 med ESS ser jeg jo at virker VELDIG bra :D I 2011 er det sikkert mange som har finni ut hvordan dette med Canbus og alt kan omgås antar jeg, så da kan jeg dilte etter.. :lol:

• 3 months later...
Skrevet

Hei alle sammen! Nå har jeg gjort litt igjen, og har et bilde eller tre å dele med dere som er interesert i gamle køsser av edelt merke.

Holder på med hølborring av dører og alt anna som kan hølborres. Blir ikke mange gram lettere, men jeg mister stadig litt blod og svette samt at det ser det jo litt racing ut da.

Jeg har kjøpt inn varmeapparat til en båt og holder på å støpe dashbord i glassfiber i disse dager. Vi får se om vi får til detta, men siden bilen er så feit, må det gås kraftig til verks for å redusere vekta. :D

Taket er byttet til takplate uten soltak. Det hjelper jo litt. Hvertfall så høyt oppe på bilen.

Lexan ruter blir bestilt til alle rutene bortsett fra frontruta.

Jeg må få laget nytt diff-feste og lagt opp bensinrør fra tank til catchtank osv.

Så det er mye som står igjen før den er kjøreklar, men jeg håper den blir klar i slutten av april.

Her er noen bilder av før og etter lakk:

1t6d6c.jpg

242h477.jpg

53qlvl.jpg

2n16jyw.jpg

29bnd3t.jpg

1jrz2t.jpg

2vkmf48.jpg

hu543s.jpg

10cuv05.jpg

sg7tcz.jpg

fo3rr.jpg

2ajyjk4.jpg

24fl6k9.jpg

Skrevet

dette blir så bra! gleder meg til og se den på treff i år! e28 uten takluke er bra sparer noen kg der:P har ikke luke på 545en jeg heller:)

Skrevet

Spørs her også jeg....

Har dere hønefossgutta en diff liggende? med no kurant utveksling for en 3.5l

Medbringere har jeg... men lokket har festet sidestilt...

• 2 weeks later...
Skrevet

Litt fremgang er det også her i gården. Thorbis og jeg har hatt et lite røsk. Her er noen bilder av køssa.

Kommer flere i løpet av noen dager håper jeg.. :)

uww5wdolod92eqxd46o6.jpg

55kaoy78t617o7zttpzg.jpg

y0vq9unf9nrrttof2tlh.jpg

x4mpx5vagvw73efnes9n.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...