Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bra! Jeg har ett håp om å klare å tulle meg ned på 1,10 med min uten R888 neste år, så får vi se... Dukker etterhvert opp en GPS fra "over there" slik at rundetidene forhåpentligvis blir litt mer nøyaktig enn med den interne GPS'en i Nokiaen.

Måler er å ikke bli frakjørt av 118d lenger...

• Svar 367
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Jøss, med breie schnitzer felger å jo...

Restaurert dem nå da? eller var de temmelig beine?

Heisann.

De var alt annet enn rette, men på den bilen og til dette bruket er de ikke bedre etter en sesong. De holder på lufta og fungerer helt greit. Men skulle bestilt diverse nye ringer. Problemet er nok bare prisen. Nye skruer og minst 4 ytteringer samt minst to nye innerringer for at det skal bli perfekt er det ikke verdt å koste på gamle felger.

Skrevet
Takk for det Hylle. Er enig i at de ser temmelig ok ut.. :wink:

Vurderer å pakke m5 motor i min grå, burde jeg gå for 3,8 eller 3,6 ? tenker eventuelt på stroking av blokk og porting av topp m.m for mer effekt.. Noen tips ? :) Send gjerne en PM

Skrevet

Vurderer å pakke m5 motor i min grå, burde jeg gå for 3,8 eller 3,6 ? tenker eventuelt på stroking av blokk og porting av topp m.m for mer effekt.. Noen tips ? :) Send gjerne en PM

Hei Helland.

Jeg veit ikke helt hva du bør gå for hvis målet er å øke volumet og trimme videre.

Originalt så går jo 3.8 litt bedre enn en 3.6. Det er det ingen tvil om. Men en b38 med slitne coiler osv er nok ikke kvikkere enn en b36 i bra stand. Det virker som om det er stor forskjell på prestanda på s motorer generelt. Man kan være heldig å få tak i en som er kvikk (sånn som jeg har vært), eller man kan få en halvslapp møkkamotor. Jeg er generelt skeptisk til s motorer som er så gamle som det s38 og s50 er nå. De fleste trenger en overhaling. Min ble overhalt og det er IKKE billig! Min s38b36 har kosta meg over 70 000kr!

Så konklusjonen må vel være at du prøver å få tak i best mulig motor med mest mulig "dokumentasjon" hvis du skal kjøre standard. Skal du stroke, høyne komp, bytte kammer, bruke datasprut, osv osv så er det vel samma faen åssen utgangspunkt du har. Du må jo bytte alt uansett.

Skrevet

veldig enig med det du sier her Rune. man kan være heldig å få en frisk og rask motor til en 30-40 tusen, som en kan ha det morro med i mange år.

ellers så kan en være uheldig å få sliten/slitt motor til samme prisen som en må koste på nærmere 100,000 i overhaling :)

Skrevet

Får henge meg på med å være enig her.

Kjørte 2 forskjellige M5 3.6 samme dag, den ene var velholdt og entusiasteid, den andre var ungdomskjørt og brutalisert, begge hadde gått ca 180.000 km.

Den velholdte gikk herlig godt mens den rævkjørte føltes som en litt kvikk 535..

Vi målte faktisk en forskjell på 1.6 sekund fra 0-100 på dem!

Høres ikke mye ut, men sattan for en forskjell!

Skrevet

Hei Helland.

Jeg veit ikke helt hva du bør gå for hvis målet er å øke volumet og trimme videre.

Originalt så går jo 3.8 litt bedre enn en 3.6. Det er det ingen tvil om. Men en b38 med slitne coiler osv er nok ikke kvikkere enn en b36 i bra stand. Det virker som om det er stor forskjell på prestanda på s motorer generelt. Man kan være heldig å få tak i en som er kvikk (sånn som jeg har vært), eller man kan få en halvslapp møkkamotor. Jeg er generelt skeptisk til s motorer som er så gamle som det s38 og s50 er nå. De fleste trenger en overhaling. Min ble overhalt og det er IKKE billig! Min s38b36 har kosta meg over 70 000kr!

Så konklusjonen må vel være at du prøver å få tak i best mulig motor med mest mulig "dokumentasjon" hvis du skal kjøre standard. Skal du stroke, høyne komp, bytte kammer, bruke datasprut, osv osv så er det vel samma faen åssen utgangspunkt du har. Du må jo bytte alt uansett.

har egentlig mest lyst til å prøve 3,8 da det er 2stk 3,6 i området :)

har også egentlig lyst til å overhale hele motoren, iværtfall sjekke alt.. For da vet jeg at det er i orden :) Ser ikke mørkt på det, men hvorfor ikke gjøre noe med det samme jeg har det i deler ? :)

Men kan jeg bruke 265 kassen ? eller må jeg ha kasse fra M5 ? :)

• 6 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...