S0lheim Skrevet Januar 27, 2009 Skrevet Januar 27, 2009 Ser at det er store pris forskjeller på biler med og uten automat. hører snakk om at de med automat virker slappere enn de med manuel, noen som har noen erfaring? tenker mest på e36 320 og 325 Og er det mulig og bytte til manuel? evt. er dette mye stress?
nimitz Skrevet Januar 27, 2009 Skrevet Januar 27, 2009 Store forskjeller?? Kan du henge ved noen tall så vi vet hvor mye det drei seg om i "tap"
S0lheim Skrevet Januar 27, 2009 Forfatter Skrevet Januar 27, 2009 Store forskjeller?? Kan du henge ved noen tall så vi vet hvor mye det drei seg om i "tap" Så at det jeg skrev var en mye svada
nimitz Skrevet Januar 27, 2009 Skrevet Januar 27, 2009 Har ikke sagt at du snakker svada. Når du sier mye efekttap med automat så lurer jeg på hvor mye dette tapet er på? Regner med at du har noen tall og legge ved?
Skogly Skrevet Januar 27, 2009 Skrevet Januar 27, 2009 http://www.bimmers.no/statisk.php?id=modellguide_e36 Ut i fra tabellen kan ein jo sjå at med automat er både toppfart og 0-100 dårligare. I tillegg er drivstoff-forbruket høgare, i ein del tilfeller.
nimitz Skrevet Januar 27, 2009 Skrevet Januar 27, 2009 Hvorfor forandrer du spørsmålet som du åpnet tråden med?? Var det pga at det var idiotisk i utgangspunktet?
Raymond Skrevet Januar 27, 2009 Skrevet Januar 27, 2009 tror han lurte mer på hvor mye det det kunne være siden alle sa at de føles slappere Men, mye av det har med at automat slurer og girer mykt mens med manuell så kan man slenge den i gir stampe clutchen og da får du en mye råere følelse.. Men, går å få automat til å gire slik og, samt. at de fleste automat kasser ville klart seg mye bedre med å "slå" i gir istede for å slure slik de gjør.. mye mindre varme utvikling, men.. det på bekostning av comfort.. å det vil ikke bilprodusentene gjøre... fixa om automaten på min gamle supra mk3 til å gire mye hardere.. bare ved å shimse et par ventiler va ENORM forsjell den begynnte å rive løs ved giring
Aroid Skrevet Januar 27, 2009 Skrevet Januar 27, 2009 gamle converter hadde 86% effekt i fra motoren inn på gearkassen. dagens så har man 98% effekt fra motoren inn på gearkassen. skillet kom rundt 97 da kom også elektronisk styrt automatkasser. på dem før 97/98 så måtte man juster modulasjonstrykket for ca 50000km for å få rette hardheten på giringen
E36Cab1 Skrevet Januar 27, 2009 Skrevet Januar 27, 2009 gamle converter hadde 86% effekt i fra motoren inn på gearkassen.dagens så har man 98% effekt fra motoren inn på gearkassen. skillet kom rundt 97 da kom også elektronisk styrt automatkasser. på dem før 97/98 så måtte man juster modulasjonstrykket for ca 50000km for å få rette hardheten på giringen Hvor tar du dette fra angående effekt-tapet før og etter 97? Har ligget på rundt 2-4% siden statoren vart innført i converteren såvidt meg bekjent,og det er endel tiår siden. Hvor har du denne infoen fra? Er det Bmw kassene du sikter til med den 50K regelen? Har justert endel mercedes kasser men de var som regel gått over 200K uten feilhistorikk tidligere.
S0lheim Skrevet Januar 28, 2009 Forfatter Skrevet Januar 28, 2009 Hvorfor forandrer du spørsmålet som du åpnet tråden med?? Var det pga at det var idiotisk i utgangspunktet? Jeg forandret spørsmålet fordi det var skrevet så dumt at ikke engang jeg skjønte hva jeg ville fram til
nimitz Skrevet Januar 28, 2009 Skrevet Januar 28, 2009 Hvorfor forandrer du spørsmålet som du åpnet tråden med?? Var det pga at det var idiotisk i utgangspunktet? Jeg forandret spørsmålet fordi det var skrevet så dumt at ikke engang jeg skjønte hva jeg ville fram til Da er det bedre at du åpner en ny tråd, så slipper de som allerede har svart på ditt "dumme" spørsmål og fremstå som evneveik.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå