Brasan Skrevet Januar 27, 2009 Share Skrevet Januar 27, 2009 Har en M50B20 motor som er meget glad i olje, jeg kan trå hardt på pedalen til tider, det skal jeg ikke nekte på, men når bilen brukte en liter olje på en ca.15mils tur fant jeg ut at jeg skulle skifte olje og oljefilter. Nå når dette er gjort bruker bilen mindre olje, men har ved litt hard kjøring, brukt ca.0.5-0.6l på ikke stort mer enn kanskje 20-25 mil. Er dette normalt forbruk eller er det noe det er verdt å ta en titt på? Burde kanskje nevnes at jeg har begrensede kunnskaper når det kommer til å skru. Var flink å fikk til og med bytta til originalt bmw filter. Kjøpte vanlig kjip Comma 10w-40 olje fra bilextra, med det skal ha heller fryktelig lite å si, driver ikke akkurat med racing heller hehe. Bilen det er snakk om er forøvrig også en 1993 520IA hvis det skulle ha noen betydning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bad_ip Skrevet Januar 27, 2009 Share Skrevet Januar 27, 2009 Hvor langt er den gått da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bauge Racing Skrevet Januar 27, 2009 Share Skrevet Januar 27, 2009 mye har bilen din gått ? sikkert begynnte å få bra slitasje på maskina di.. og kan sikkert være dårlige stempelringer sia den drikk mye olje ...andre kan rette meg vist det eg sier er gale .. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brasan Skrevet Januar 27, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 27, 2009 Den har gått ca. 326K så har gått et godt stykke ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Januar 27, 2009 Share Skrevet Januar 27, 2009 ryker det blått når du starter opp? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brasan Skrevet Januar 27, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 27, 2009 dårlig med blåeksos, er det noe eksos så er den hvit, men ikke massive mengder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brasan Skrevet Januar 27, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 27, 2009 Så det kan være på tide å bytte stempel ringer? dyrt? Har en kompis som er mekaniker så, kompetent hjelp burde være mulig å få tak i. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brasan Skrevet Januar 28, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 28, 2009 Noen andre som har noen forslag? Kun stempel ringer som kan væra slitt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bad_ip Skrevet Januar 28, 2009 Share Skrevet Januar 28, 2009 slitte ventiltettninger kan det være. ta en komprisjonstest Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brasan Skrevet Januar 28, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 28, 2009 Se om jeg ikke får gjort det nå i løpet av uka eller helga. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå