Gå til innhold

S: BMW M3 E46 ESS - "csl-makeover"


jonr-
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 744
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ser ut som det flytter greit på seg detta ;) hoho!

hehe.. morro ja. hoho. er også litt gøy at du har blitt så bilinteressert da:) fotballen a? slutta? blitt for feit kanskje? :)

Ey ey lille mann..

Spør mine nærmeste kamerater og familie..jeg har alltid vært sykelig opptatt av bil serru, selv om det er vanskelig å se/skjønne for det blotte øyet ;)

Fotballen har jeg slutta med gitt. 9-10 økter i uka i flere år gjorde sitt til at jeg ble litt jævlig lei, hehe.

Feit?! Mann i sin beste alder denne karen her ;) Har vel aldri hatt like lav fettprosent som hyper-Jon, men det har jo noe å gjøre med at du har en mild form for ADHD, høhøhø..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du holder deg på veien fortsatt?

Jeg har surfra en del på youtube i dag. Så en m3 med kompressor vs orginal m3. Det var voldsomt stor forskjell på de to. Men nå vet jeg ikke hvor mange hk det var i den da, kan jo ha vært alt fra 450hk til 550+

jada, har ikke krasja noe:P

har du link eller? evt. hva du søkte etter? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som det flytter greit på seg detta ;) hoho!

hehe.. morro ja. hoho. er også litt gøy at du har blitt så bilinteressert da:) fotballen a? slutta? blitt for feit kanskje? :)

Ey ey lille mann..

Spør mine nærmeste kamerater og familie..jeg har alltid vært sykelig opptatt av bil serru, selv om det er vanskelig å se/skjønne for det blotte øyet ;)

Fotballen har jeg slutta med gitt. 9-10 økter i uka i flere år gjorde sitt til at jeg ble litt jævlig lei, hehe.

Feit?! Mann i sin beste alder denne karen her ;) Har vel aldri hatt like lav fettprosent som hyper-Jon, men det har jo noe å gjøre med at du har en mild form for ADHD, høhøhø..

hehe..er vel kanskje 8 år siden jeg så deg da, så jeg trodde bilinteressen hadde kommet ila de årene.

hehe. og apropo adhd, så har jeg faktisk blitt mye mildere med åra. Lager ikke så mye leven rundt meg lenger:P tror det betyr at jeg har blitt voksen gitt! Hvor gammal er du nå? gikk du i 1. da jeg gikk i 3.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte noen mil med bilen isted..! Kan skrive under på at det er nok av krefter i bilen her.) Bare hør med min stakkars frakjørte bror :P Ser fram til å ake og forhåpentligvis kjøre noen runder på bane med denne til sommern.

hehe. klart du skal få prøve mer. Kun du og min mekaniker som får prøve bilen, så føl deg "beæret". ehh..

nerden...

hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Syns ikke de der er noe særlig. Bedre med de gamle, men det er jo du som vet hva du liker best ;)

er ikke så lett å sammenligne, men legger ved to bilder.

men takk for tilbakemeld:) Jeg har jo muligheten til å spray-sote de gamle hvite, men jeg syns det faktisk ble knall med de nye:P

boij7yazdc6uzp6b1cn8.jpg

e8jikibnxvoi5cporkxb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utifra de to bildene så ser de nye umiddelbart bedre ut. Men det er muligens fordi glasset skinner litt. For glassa er vel helt gjennomsiktige?

For å kommentere på de kanskje-planene dine så synes jeg

csl bakluke hadde gjort seg.

Men CSL-frontfanger er vel ikke bryet verdt (på bilen min derimot er det supert, men det er jo også "orginalt" og luftekanalen går opp i karbonfilteret). En M3 fanger er like fin, spesielt på sort m3, jeg ville gått for en leppe istedet samt de greine til å putte inn i lufkanalen ved siden av tåkelysa. (De syntes jeg forresten så bedre ut i virkeligheten enn på bilder).

Litt senk gjør også utrolig mye. Av eksos så ville jeg som sagt muligens vært litt mer diskre enn SS Race mtp lyden og risiko for å bli stoppa (snila). Jo mer styling og lull-lull øker også sjansen for at en bil som din blir vinka inn i teknisk kontroll da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utifra de to bildene så ser de nye umiddelbart bedre ut. Men det er muligens fordi glasset skinner litt. For glassa er vel helt gjennomsiktige?

For å kommentere på de kanskje-planene dine så synes jeg

csl bakluke hadde gjort seg.

Men CSL-frontfanger er vel ikke bryet verdt (på bilen min derimot er det supert, men det er jo også "orginalt" og luftekanalen går opp i karbonfilteret). En M3 fanger er like fin, spesielt på sort m3, jeg ville gått for en leppe istedet samt de greine til å putte inn i lufkanalen ved siden av tåkelysa. (De syntes jeg forresten så bedre ut i virkeligheten enn på bilder).

Litt senk gjør også utrolig mye. Av eksos så ville jeg som sagt muligens vært litt mer diskre enn SS Race mtp lyden og risiko for å bli stoppa (snila). Jo mer styling og lull-lull øker også sjansen for at en bil som din blir vinka inn i teknisk kontroll da.

hei igjen=)

ja, glassa er så-og-si helt gjennomsiktige.De har svart vegg bak, men det er en rund krom dings rundt pæra.

kan legge ut et nytt bilde, så kanskje det er lettere for folk å se forskjellen. Virker ikke som det er så mange som har formening rudnt bytte av blinklys.

kutte ut csl frontfanger og kun kjøpe carbon front leppe mener du? det er jo en mulighet. Hvor kjøpes det? (har ikke sett det til salgs noe sted).

ja og de tingene man stapper inn i luftekanalene, har jeg også sett på bilder. det så ikke videre bra ut.

ja, senk kommer etterhvert ;)

og eksos kommer også etterhvert ;)

jeg er dog litt usikker på hvilket jeg skal velge enda..

merker jeg har lst på noe med litt mer lyd enn det jeg hadde for 2 uker siden, men er så mange alternativer. med forskjellig lyd!

milltek, supersprint, eisenmann, sebring?, osv. Er vel de tre første som er mest aktuelle, men har ikke HELT bestemt meg.

oi, der minte du meg på noe.. jeg må kjøpe en saks slik at jeg kan klippe av den komp.strengen. Om jeg skulle være så uheldig. man veit jo aldri.

hehe. du har funnet kallenavn på meg ser jeg.. hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i ferd med bestilling av Recaro her... huff og huff.. må jo lette vekta litt skal jeg ha en "sjans".

Miltek og Sebring har jeg ikke sjekket ut. Vet som sagt om en 4x83mm Eisenmann Sport du kan få billig i Sverige. Selges for 9500,- SEK = 7600 NOK hvis du drar og henter den selv. Jeg hadde vurdert den hvis jeg var deg!

Eisenmann Race er jo en av de mest populære til M3. Sport-versjonen er en god del mer støydempa, men jeg vet ikke hvor stor forskjell det er på lydbildet på den og Race. Den er kanskje markant høyere enn orginal eksos, men likevel dypere og finere lyd. Ser ihvertfall utrolig bra ut :)

Supersprint til sammenligning koster 17000,- sek. Du sparer jo 20% på kursen, så det blir 13600,- Omkring samme pris som Eisenmann i Norge.

KW V2 og PSS10 tror jeg er relativt jevngode. Vet at KW har rustfritt som ikke korroderer/irrer. Usikker på PSS10 der. KW er vel også noe bedre på bane og har flere justeringsmuligheter, men på vanlig vei muligens litt dårligere komfort avhengi av innstillinger. Min oppfatning utifra subjektive forumposter :)

I USA er jo KW litt dyrere, mens de prisene jeg har sett her i Europa så er det jo helt motsatt.

Har du sjekket www.modbargains.com ? De har vel noen lepper der. Synes egentlig det er litt tøffere enn CSL-fanger så jeg hadde gått for det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...