VegardB Skrevet Januar 28, 2009 Share Skrevet Januar 28, 2009 Har kjøpt meg brukt kondensator no. Ser på tips & tricks på bilradiospes.no at den må lades opp før den settes i og at den må tappes når den tas ut. Stemmer det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dekkbrenneren Skrevet Januar 28, 2009 Share Skrevet Januar 28, 2009 Ja det er helt riktig, den skal lades før bruk... men siden du kjøpte den brukt er den nok ladet opp... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VegardB Skrevet Januar 28, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 28, 2009 Takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jay-O Skrevet Februar 1, 2009 Share Skrevet Februar 1, 2009 Hvor kobler du kondensatoren? Mellom batteriet og forsterker eller? Jeg har en Pioneer aktiv sub, og den har jo innebygget forsterker, så den kan vel ikke ha bruk for kondensator, eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsinnj Skrevet Februar 1, 2009 Share Skrevet Februar 1, 2009 Den skal kobles opp så nær forsterkeren som mulig. Å kjøpe et bra batteri er vel en bedre investering enn kondensator. Om du trenger kondensator kommer jo litt an på hvor krevende subben din er. Kondensator lagrer opp strøm og gir ut raskere enn batteriet klarer ved stor påkjenning som f.eks dyp bass. Det er vartfall slik jeg har oppfattet det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw520 Skrevet Februar 5, 2009 Share Skrevet Februar 5, 2009 Ja det er helt riktig, den skal lades før bruk... men siden du kjøpte den brukt er den nok ladet opp... Hehehe, her har dere ikke fulgt med i timen gutter kondensatoren skal riktig nok lades opp, gjerne med en vanlig lyspære til den slokner, men om den er brukt så må den lades for d, for en kondensator holder jo ikke på spenningen hvor lenge som helst vis man kobler i fra en kondensator så lader den seg helt ut på noen timer folkens. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå