LianLi Skrevet Januar 28, 2009 Skrevet Januar 28, 2009 Planlegger å kjøpe e36 m3 om få år og lurer da på hvordan bilen "flytter" på seg i forhold til en 328i? Mest intrisert i 3.2L og skulle gjerne hørt noen erfaringer fra den da det er den som blir aktuell selv om jeg vet om det nevnte vanos problemet. Så, noen som har kjørt begge deler og kan si litt om de 100hk og 50nm mer gjør så mye forskjell, bilen veier jo over 100kg mer enn enn den jeg har nå også så. Har vurdert ess kompressor på 328ien og men like greit å ha en bil som er "lovlig" og samtidig har M3 "badgen" på bakluka 321 suge hester er jo også rått, er blitt helt avhengig av sekserlyden.
Raymond Skrevet Januar 28, 2009 Skrevet Januar 28, 2009 om 100hk og 50nm har mye og si? eh, vil tru det ja er nokk en helt annen bil og kjøre.. samt at 328 og m3 sikkert har litt forsjellige understell og kjørefølelser.. har aldri kjørt noen av bilene.. men, M biler er jo tross alt M biler
Captain Skrevet Januar 28, 2009 Skrevet Januar 28, 2009 Selv om den er tyngre er det nok vesentlig mer hk per tonn i en M3 ja
LianLi Skrevet Januar 28, 2009 Forfatter Skrevet Januar 28, 2009 Joda, vet den har mer hk per tonn Noen som har kjørt både 328i og 3,2L m3 eventuelt e46 m3 (da det ikke er så stor forskjell) og drøfte litt mer hvor mye raskere den er i forhold til hverandre?
Raymond Skrevet Januar 28, 2009 Skrevet Januar 28, 2009 om du tenkter 0-100 tall så er det nokk ikke så enorme forsjeller det er snakk om... men, er nokk mer sportsbil følelsen det er snakk om her og hvem som er raskere på bane.. slike tall burde jo finnes for disse bilene orker ikke leite fram dette nå men, google er din venn om det kommer til blanke fakta tall først..
Raymond Skrevet Januar 28, 2009 Skrevet Januar 28, 2009 M3 fakta Performance Version Power 0-60 mph[6] Top Speed 3.0l-24v I6 Euro 210 kW (286 PS; 282 hp) 5.4 s 155 mph / 250 km/h (electronically limited) U.S. 179 kW (243 PS; 240 hp) 5.6 s. 137 mph / 220 km/h[7] (electronically limited) 3.2l-24v I6 Euro 236 kW (321 PS; 316 hp) 5.2 s 155 mph / 250 km/h (electronically limited) U.S. 179 kW (243 PS; 240 hp) 5.5 s. 139 mph / 225 km/h (electronically limited) Curb weight 1460 kg (3219 lb) Convertible: 1560 kg (3439 lb)
Raymond Skrevet Januar 28, 2009 Skrevet Januar 28, 2009 328 328i 2.8 L (2793 cc, 170 cu in) 6cyl DOHC 24V Petrol 193 PS (190 hp/142 kW) @5300 rpm 280 N·m (207 lb·ft) @3950 rpm M52B28 7.0 240 km/h (149 mph) 1994–1998
LianLi Skrevet Januar 31, 2009 Forfatter Skrevet Januar 31, 2009 BMW oppgir jo rimelig snille 0-100 tall på bilene sine, f.eks 5.5 er vel det offesielle tallet på 3.2L e36. Dog tror jeg 5.2 er mer riktig da den også går veldig likt som e46 som har 5.2 på manuell, litt lavere på smgII? Hvordan oppleves motoren da, går den veldig bra på alle turtall, eller må den piskes på turtall for å yte?
LianLi Skrevet Januar 31, 2009 Forfatter Skrevet Januar 31, 2009 Noen må jo ha kjørt litt m3 og kan fortelle litt om motorytelsen?
Ad|oS Skrevet Januar 31, 2009 Skrevet Januar 31, 2009 Har kjørt/sittet på med 328, og sittet på med M3. Ja, du merker forskjell på dem, men med din 328 skal du vel ha 220-230hk med tanke på innsug, BBTB og DaveF. Blir vel oppgitt til at du skal ned mot 6,3 med innsug og BBTB, og med 325 diff skal man i følge "papiret" greit kommer under 6sekund på de først hundre. Videre oppover vil du nok merke en M3 som en del sterkere...
hagenisse Skrevet Januar 31, 2009 Skrevet Januar 31, 2009 Z3n min skal være kjappere enn en vanlig 328, og en M3 føles betydelig raskere enn den. Motorkarakteristikken er jo også mye tøffere.
badsha Skrevet Januar 31, 2009 Skrevet Januar 31, 2009 har kjørt E36 328 skal jammen si de er sjappe i beina! har oxo testa en M3 E46 er seff noe annet og drar endel bedre, men du har følelsen av å sitte i "ny bil" mens 328n fikk du mer preg av å sitte i en skikkelg ordenlig kraftpakke!
LianLi Skrevet Januar 31, 2009 Forfatter Skrevet Januar 31, 2009 Ja, tipper jeg har ca 215/220hk slik den er nå, 220hk er vel kansje det nærmeste selv om jeg ikke har benket den på noen måte. 230hk er kansje litt vel optimistisk om man ikke har oppgardert med kammer og/eller remappet den i tilegg. 325 diff passer veldig bra på denne motoren nå ja, vet ikke hva 0-100 tid er jeg, får teste litt til våren Er fornøyd med 6.5sek værtfall, 3L m3 har vel ca 6sek og da blir noe under 6.5sek litt mer vanskelig da m3en har mer guffe å rutte med? M3en har jo også et veldig bra 3. gir, da min gir seg på ca 130km/t ved 6000rpm, går jo m3en hele veien til 160km/t Er ikke noe spessielt vits i å dra den neste 500rpmene da effekten bare synker fra 6000rpm på orginale kammer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå