M3 Yngve Skrevet Januar 28, 2009 Skrevet Januar 28, 2009 Jeg har fått et sånt Falk innmeldings papir i posten. Ser jo bra og ikke så dyrt ut. Noen som vet hvem det kan lønne seg å ha? Ikke bare hvem som e billigst, men best når uhellet er ute. Takker for svar
lossius Skrevet Januar 28, 2009 Skrevet Januar 28, 2009 fikk ett fra falk jeg å meldte meg inn, å like etterpå ville ikke bimmer starte når jeg skulle til jobb. jeg fikk beskjed om å ta taxi til jobb på deres regning å di hentet bilen;)
R Andersen Skrevet Januar 28, 2009 Skrevet Januar 28, 2009 Har ingen erfaringer med noen, men en kompis fikk motorproblemer med sin bil i Tyskland i fjor, og han var NAF-medlem. Han fikk kjørt hjem bilen for 500,- (egenandel). Det syntest han var kjekt..
Hansh Skrevet Januar 28, 2009 Skrevet Januar 28, 2009 Er veldig fornøyd med mitt NAF-medlemskap pga. god veihjelp når man trenger det, billigere forsikring og andre nyttige medlemsfordeler.
M3 Yngve Skrevet Januar 29, 2009 Forfatter Skrevet Januar 29, 2009 Ja NAF er kansje det beste, siden det følger person og ikke eier.
Gunnar Skrevet Januar 29, 2009 Skrevet Januar 29, 2009 Syns veihjelpen i forsikringen fungerer bra jeg. 500,- i egenandel.
flo1 Skrevet Januar 29, 2009 Skrevet Januar 29, 2009 Jeg vil da si at Falk er best. 1, Ofte veldig bra kampanjer, nå feks 99kr 3mnd. UTEN egenandel 2, Veldig bra kunde service. 3, Det følger bilen og ikke den som registrerer seg, veldig kjet dersom fruen låner bilen f.eks.. 4, kjapt på stede! Det som ofte er i forsikringen er kun bra i skikkelig nødstilfelle, klarte å låse nøklene inne i bilen på den forrige BMWn jeg hadde å da skulle NAF ha 500kr for å åpne døra, å da stod jeg 3 min borten for Naf, så han kom gående bare, å det kosta meg 500kr. Så jeg anbefaler Falk, har ikke hvert borti Viking.
Galro Skrevet Januar 29, 2009 Skrevet Januar 29, 2009 Har ingen erfaringer med noen, men en kompis fikk motorproblemer med sin bil i Tyskland i fjor, og han var NAF-medlem. Han fikk kjørt hjem bilen for 500,- (egenandel). Det syntest han var kjekt.. Jeg opplevde akkurat det samme, men opplevelsen min utartet seg litt annerledes. I fjor sommer kom jeg kjørende på Autobahnen et sted mellom Berlin og Dresden (var på vei mot Tsjekkia), da det plutselig lå en dekkbane i veibanen etter at et regummiert dekk hadde sagt takk for seg. For de som er kjent i området, finnes det ikke fartsgrenser på akkurat denne strekningen av den tyske motorveien - ergo var farten jeg holdt høy. Dekkrestene tok først med seg frontfangeren inn under bilen, slo inn i beskyttelsesplatene på undersiden av motoren, for å så sende alt dette mot hjulene. Unødvendig å si, men vi ble nødt til å kjøre inn på siden av veien - altså på skulderen av Autobahnen. Siden jeg var Naf-medlem ringte jeg dit for å forklare situasjonen min og ikke minst hvor jeg stod. De lovet at de skulle kontakte søsterorganisasjonen sin i Tyskland (Adac), for å få sendt ut en bil. Etter en god stund og det fortsatt ikke har kommet en bil, ringer jeg for å høre hvordan situasjonen er. Det viser seg at de har glemt det hele, men det skal bli ordnet opp i nå. Greit nok, jeg hadde jo ikke så mye valg. Etter enda en stund til, kanskje en time eller noe slik, stopper det en tysker med henger og lurer på om vi trenger hjelp. Siden det er relativt ukoselig å stå langs en øde strekning på Autobahnen, så vi oss nødt til å takke ja til tilbudet. Jeg ringer enda et par ganger til Naf, hvorav ingen tar telefonen noen av gangene. Det viser seg at han som stoppet for å hjelpe oss, også driver et verksted i en av de småe byene i området. Fangeren tas vekk og erstattes med ny, beskyttelsesplaten tas helt bort og det lille av det mekaniske som gikk i stykker, byttes ut med nytt - termostaten og batteriet gikk pussig nok. Alt dette imens vi overnatter på et slitent motell i nærheten. Etter å ha presset på ham 50 Euro for arbeidet (han nektet plent å ta seg betalt i det hele tatt), fortsetter vi videre. Jeg ringer senere til Naf for å fortelle hva jeg synes om mangelen på service fra dem, at de kan droppe å møte opp om de fortsatt har planer om det og at de sannsynligvis kan si ha det til meg som medlem. Naf presterer da å påstå at de aldri har hørt om hendelsen før (!). Nå vet jeg ikke om dette er representativt for Nafs måte å opperere på, siden jeg aldri har trengt slik hjelp tidligere. Likevel mener jeg det er kritikkverdig å ikke møte opp sporenstreks når du står langs Autobahnen med en bil som ikke kan kjøres videre uten reparasjoner. Uansett så er jeg ikke medlem hos Naf lengre.
Hawkon88 Skrevet Januar 29, 2009 Skrevet Januar 29, 2009 Jeg var på ferie i sommer. Låsen til bagasjerommet gikk i vranglås. Siden det var en e36 sedan, var all bagasjen vår innelåst i bilen. Dette var kl 01 natt til søndag rett ved siden av svinesund på den svenske siden. Jeg ringte til naf, og det kom en falk bil fra strømstad. Det endte opp med at jeg måtte betale 1000kr eller hva det var, fordi naf ikke kunne spore tlf samtalen min- slik at jeg kunne få det dekket. Hver gang jeg ringte dem for å høre hva som skjedde, var ventingen i telefonen LANG! Men jeg har et par andre gode episoder med naf også, (hovedsaklig bare nøkler som er låst inni bilen) så jeg velger å fortsatt være medlem.
Hansh Skrevet Januar 29, 2009 Skrevet Januar 29, 2009 Ja NAF er kansje det beste, siden det følger person og ikke eier. Akkurat dette er en fordel for meg siden vi har to og jeg i tillegg kjører en del med leiebil o.l., og skulle min samboer ha problemer så er det ikke vanskelig å bytte plass med henne. De kom til og med og hentet meg langt inne på en skogsvei en gang etter jeg senket en leiebil i en myr (skulle snu på en liten plass rett ved en myr og kjørte akkurat den ene plassen en liten bekk rant under og ut i myren uten drenering og lagde en kvikksandlignende opplevelse. 30-40 cm. til siden og alt hadde gått fint). Overrasket over hva andre har opplevd!
|Andreas| Skrevet Januar 29, 2009 Skrevet Januar 29, 2009 Syns NAF er bra. To gratis veihjelp per år og etter det er det egenadel på 300,-. Ellers, mange andre gode goder
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå