Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Hvis man mot formodning skal tue en E38 740, er det noen måte å gjøre det på som er trygt for bil og girkasse?

Har hørt at man ikke skal taue en den pga at girkassa ikke får smøring??

takker for svar!

Skrevet

grunnen er att oljepumpa sitter "sammen" md converteren. og går ikke motoren så får ikke kassa smøring. nøytral skal gå bra. trooooor jeg.. ikke helt sikker

Skrevet

På min e34 med automat, mener jeg det står i instruksjonsboka at tauing med alle 4 hjula i bakken må kun foregå i max 30 km/t og minimalt egentlig. Forstår det sånn at den skal da kun taues for å få ut av veien og ikke flere km.

Best er vel å låse styringa og løfte opp bakhjula og taue den slik.

Skrevet

mener det skal gå å taue den... men ikke fortere enn 30km/t og enkelte mercedes biler har en grense på 50... Men jeg å en kamerat tauet en volvo 760 automat, var oppe i hele 90 km/t... ikkeno problem det, sto også i manualen at den ikke skulle taues fortere enn 30, men gikk jo fint d ;)

Skrevet

Skal kanskje kjøpe en 740, problemet er at den står litt langt unna og jeg skal å se på den først, hadde jeg kunnet tauet den hadde jeg betalt og tatt den med meg hjem på dagen.

Men siden den må registreres og forsikring må kjøpes først blir det litt for ulovlig å kjøre den hjem uten forsikring og registrering, derfor jeg vurderte å taue den slik at jeg kunne ta den med meg hjem og fikset alt det uten å dra to turer...

Vet ikke om dette ble helt bra forklart men prøvde hvertfall ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...