Gå til innhold

Problemer ved kjøp av bil!!!!

helmer 85
 Share

Anbefalte innlegg

Fant en bil som jeg var int i.ringte så selger(som er en bilforhandler)og fikk info om bilen.ringte opp igjen dagen etter og sa at jeg kjøpte den.fikk sendt over papirene som jeg så skulle skrive under på og faxe over igjen.jeg trodde da at jeg skulle få bilen.og meg og selger hadde gjort en avtale på bilen.så fikk jeg en tlf fra selger i det jeg skulle faxe over papirene til han at det var noen som hadde kjøpt den!!!!!den andre kjøperen hadde bydd over meg.sa så til selger at jeg hadde en muntlig avtale og bilen var min.da fikk jeg bare tilbake at han andre kjøperen hadde bydd mer og at han måtte tenke business.

SPØSMÅLET mitt er da:er ikke en muntlig avtale bindende?og hva kan jeg gjøre som en kjøper av en bil som i teorien er min men blir solgt til noen andre?

noen som har opplevd lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja alltid kjedlig når det blir slik. Det dukker helt sikkert opp en bedre bil :). Vet ikke helt hva du kan gjøre med selger.. Men hvis ikke selger har skrevet under på papirer er det vel ikke så mye å gjøre med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jo fortelle oss hvem bilforhandler det er snakk om slik at de får dårlig kritikk. er ikke bra å selge til en som byr mer bare for å tjene mer.

jeg og en kamerat var å hentet en bil til 1500kr her om dagen og den var vel vært 10.000kr i den stand den var i. vi var tidlig ute og sa at vi tok den. da vi kom frem sa selger at det hadde ringt i ett sett etter at vi hadde ringt og at folk hadde bydd mye mer. men siden vi hadde en avtale så hadde selger takket nei til alle de andre tilbudene. som sagt en avtale er en avtale

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke helt om jeg vil legge noe navn ut her,men er veldig rart at selger ordner finansiering og sender over lånedokumenter på akkurat denne bilen for så å selge den til noen andre...synes at en avtale er en avtale:)for en bilselger er nok godt rykte verdt mer enn 5000 ekstra i lengda.jeg kommer aldri til å handle der fra igjen vaffal:)men det positive er at jeg fant en annen bil som jeg synes var bedre som jeg kommer til å handle:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desverre er det slik i disse dager at man må være svært skeptisk til å handle av forhandler. De fleste, kan dokumenteres, har svært liten greie på bil rent teknisk, og de forteller ikke om mangler før du selv finner de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke helt om jeg vil legge noe navn ut her,men er veldig rart at selger ordner finansiering og sender over lånedokumenter på akkurat denne bilen for så å selge den til noen andre...synes at en avtale er en avtale:)for en bilselger er nok godt rykte verdt mer enn 5000 ekstra i lengda.jeg kommer aldri til å handle der fra igjen vaffal:)men det positive er at jeg fant en annen bil som jeg synes var bedre som jeg kommer til å handle:)

Da ender det jo bra uansett da! -Men synes du burde legge forhandleren ut her slik at vi andre kan holde oss unna en som er så useriøs!

Vil si du ellers har relativt gode beviser hvis du har både E-mail og tilsendt kontrakt som sier at du skulle ha den. Har sagt skriftlig fra per E-mail når jeg har kjøpt biler, tydeligvis lurt av meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...