gjeewaytee Skrevet Januar 30, 2009 Skrevet Januar 30, 2009 hei søsteren min min har en e39 520ia 97 mod. den har oljelekkasje en eller annen plass. de finner ikke helt ut hvor den kommer ifra. de har skiftet et eller annet ring rundt oljetrykkmåler som var helt morken så no er det komprisjon i motoren igjen, trodde de hadde klart å finne ut lekkasjen men dengang ei....så mitt spørsmål er hvor er den vanligste plassen ang oljelekkasje på e39 ??'
Bjørner Skrevet Januar 31, 2009 Skrevet Januar 31, 2009 Ta en god motorvask. Så ta av alle plastdeksel og prøve så se både fra undersiden og oversiden av moteren etterhvert som bilen er i bruk. Har selv lekkasje/svetting på simmeringer i front av motren, ikke uvanlig på biler som har gått. Dårlig toppakning kan vel føre til lekasje inn i motoren....
nimitz Skrevet Januar 31, 2009 Skrevet Januar 31, 2009 Er flere tetninger i forrkant av motor der det kan være oljelekasje. Første bud er og få det skikkelig renspylet. Så en kjøretur for deretter og gå løs med kraftig lykt og speil. Dekslet under motor må self fjernes. Trenger oftes ikke og være noe alvorlig. Olje er som blod. Det ser ofte værre ut enn det er.
Brasan Skrevet Januar 31, 2009 Skrevet Januar 31, 2009 Er flere tetninger i forrkant av motor der det kan være oljelekasje. Første bud er og få det skikkelig renspylet. Så en kjøretur for deretter og gå løs med kraftig lykt og speil. Dekslet under motor må self fjernes. Trenger oftes ikke og være noe alvorlig. Olje er som blod. Det ser ofte værre ut enn det er. Så lenge det i det minste kommer ut av kroppen så er det ikke så gærnt som om hvis det blir borte et sted inni mener du?
Tore Diesel Skrevet Januar 31, 2009 Skrevet Januar 31, 2009 heisøsteren min min har en e39 520ia 97 mod. den har oljelekkasje en eller annen plass. de finner ikke helt ut hvor den kommer ifra. de har skiftet et eller annet ring rundt oljetrykkmåler som var helt morken så no er det komprisjon i motoren igjen, trodde de hadde klart å finne ut lekkasjen men dengang ei....så mitt spørsmål er hvor er den vanligste plassen ang oljelekkasje på e39 ??' Sikker på at det er motorolje ja?
pallen Skrevet Januar 31, 2009 Skrevet Januar 31, 2009 Toppdekselpakningen pleier å bli hard i gummien og da lekker det noe, gjerne ned i plugghullene. Bunnpannepakningen har også en vane å svette noe, ofte lurt å trekke til litt innimellom siden det ser ut som om boltene har en tendens til å løsne.
gjeewaytee Skrevet Februar 4, 2009 Forfatter Skrevet Februar 4, 2009 heisøsteren min min har en e39 520ia 97 mod. den har oljelekkasje en eller annen plass. de finner ikke helt ut hvor den kommer ifra. de har skiftet et eller annet ring rundt oljetrykkmåler som var helt morken så no er det komprisjon i motoren igjen, trodde de hadde klart å finne ut lekkasjen men dengang ei....så mitt spørsmål er hvor er den vanligste plassen ang oljelekkasje på e39 ??' Sikker på at det er motorolje ja? det de sier på verkstedet ja. ble ikke eu godkjent pga oljelekkasjen
Vmaxx Skrevet Februar 5, 2009 Skrevet Februar 5, 2009 Bilen min lekte oxo ganske mye olje, fra bak på motoren.. Viste seg å være pakningen til kamakselgiveren.. ble et par tusen på merkeverksted.
gjeewaytee Skrevet Februar 6, 2009 Forfatter Skrevet Februar 6, 2009 då var problemet funnet. sprekk i bunnpanna. ho har bestilt "ny" brukt fra gs bildeler til ca 1700 kr inkl ny pakning. ikke gale det. ny bunnpanne kom på 3500
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå