Gå til innhold

Kristianbmw's lille E30 325i prosjekt.update s.22-23

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lagde nytt jekkfeste forran på fører siden pga rust.

15cg3t4.jpg

eary3s.jpg

Her er jekk feste bak på fører siden som jeg slipte ned og tok på brunoks

9857km.jpg

I morgen blir det valsing hvis jeg får tid. :D

28aksqo.jpg

• Svar 370
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Fikk gjort litt i dag også.

Tinnet litt på kanalen. Her har jeg på flussmiddelet.

15nslld.jpg

Ferdig tinnet.

sqh92q.jpg

Da jeg var ferdig med å file, penslet jeg på litt syregrunning før jeg skal ha på sparkelen.

2zznjgi.jpg

Slipte ned litt av hjulbuene fordi en 20 år gammel lakk vil slå små sprekker (som øyet ikke kan se) ved valsing, disse sprekkene kan tiltrekke seg fukt og fukt = rust.

wwjexw.jpg

Setter igang med valsing til mandagen. :D

Skrevet

Artig å se at du står på med prosjektet ditt :) Har du forresten noen bilder av cab'en som stakk av med felgene mine? :lol:

Skrevet
Artig å se at du står på med prosjektet ditt :) Har du forresten noen bilder av cab'en som stakk av med felgene mine? :lol:

Takker, hehe ja ligger noen bilder av cab'en på side 1 :wink:

Skrevet

Fikk sandblåst, slipt og sparklet tanklokket i dag.

2hmhvmp.jpg

2cx9280.jpg

Mattet ned bremse luftinntakene.

x3zn92.jpg

Slipte ut litt riper og rust flekker ol.

2dq5uc.jpg

Her får den henge å dingle med beina i helgen. Håper ikke den lekker olje eller noe for da blir ikke fiaten pen. :wink:

2ihuvs1.jpg

Skrevet
Det blir valsing til mandagen og kaaansje syregrunning og fyller neste torsdag. :D

Bra arbeid du gjør her! :D Liker dette :P Skal faktisk valse hjulbuene på E30en min forran imorgen eller mandag jeg også! Skal du ta mye eller? Varmer du mye før du starter? Jeg skal også valse nye skjermer så slipper å tenke på lakk osv. :wink:

Skrevet
Da var prosjektet mitt lagt ut her og kristian ;)

Haha jævlig bra det siste bildet der den henger og dingler over fiaten xD

Endelig :wink: Ja hehe :D Får satse på at den detter ned 8)

Skrevet
Det blir valsing til mandagen og kaaansje syregrunning og fyller neste torsdag. :D

Bra arbeid du gjør her! :D Liker dette :P Skal faktisk valse hjulbuene på E30en min forran imorgen eller mandag jeg også! Skal du ta mye eller? Varmer du mye før du starter? Jeg skal også valse nye skjermer så slipper å tenke på lakk osv. :wink:

Takk takk. Skal hvertfall få brettet opp kanten og litt til, men ikke for mye. Grunnen til at folk varmer er vel fordi ikke lakken skal sprekke. Jeg har hørt at en lakk som er gammlere enn 2-3 år vil sprekke uansett om man varmer den eller ikke. Jeg slipte hjulbuen ned til metallet jeg. Da er det ingen fare for sprekker.

Har også hørt at hvis man valser og man ikke ser noen sprekker i lakken etterpå, så er det faktisk små sprekker som man ikke kan se, I disse sprekkene legger det seg jo fukt og dermed ruster det etterhvert. :wink:

Skrevet

Da var bilen ferdig valset :D

Kjempe fornøyd med resultatet :wink:

152glcy.jpg

Rettet en bulk i hjulbuen bak etter jeg var ferdig med å valse bak.

9jemht.jpg

Satt på de nye framskjermene.

17tnbc.jpg

Måtte bare huke på front plata og is leppa for morro skyld. Den ser litt rar ut uten fanger og hjul

mt18as.jpg

Her tar sturlis her fra forumet seg en brus pause fra rust sveisingen sin 8) Å stian poserer på gulvet :-k

288uqf9.jpg

Valsingen gikk veldig bra! :D

2wdc6kn.jpg

2uqyp86.jpg

Skrevet
"Her tar sturlis her fra forumet seg en brus pause fra rust sveisingen sin Å stian poserer på gulvet"

humor :P haha

He he ja, kan vel tenke meg du er passe lei av å finne mer og mer uventet rust nå:wink:

Skrevet

I morgen blirbilen, fangere og diverse andre deler klargjort til fyller. På onsdagen skal bilen maskeres. På torsdag blir det lagt syregrunning og fyller på bilen :wink:

Har bare så vidt 4 uker på meg så har dårlig tid. :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...