kristianbmw Skrevet Mars 3, 2009 Forfatter Skrevet Mars 3, 2009 Lagde nytt jekkfeste forran på fører siden pga rust. Her er jekk feste bak på fører siden som jeg slipte ned og tok på brunoks I morgen blir det valsing hvis jeg får tid.
kristianbmw Skrevet Mars 4, 2009 Forfatter Skrevet Mars 4, 2009 Fikk gjort litt i dag også. Tinnet litt på kanalen. Her har jeg på flussmiddelet. Ferdig tinnet. Da jeg var ferdig med å file, penslet jeg på litt syregrunning før jeg skal ha på sparkelen. Slipte ned litt av hjulbuene fordi en 20 år gammel lakk vil slå små sprekker (som øyet ikke kan se) ved valsing, disse sprekkene kan tiltrekke seg fukt og fukt = rust. Setter igang med valsing til mandagen.
EirikL Skrevet Mars 5, 2009 Skrevet Mars 5, 2009 Artig å se at du står på med prosjektet ditt Har du forresten noen bilder av cab'en som stakk av med felgene mine?
kristianbmw Skrevet Mars 5, 2009 Forfatter Skrevet Mars 5, 2009 Artig å se at du står på med prosjektet ditt Har du forresten noen bilder av cab'en som stakk av med felgene mine? Takker, hehe ja ligger noen bilder av cab'en på side 1
kristianbmw Skrevet Mars 5, 2009 Forfatter Skrevet Mars 5, 2009 Fikk sandblåst, slipt og sparklet tanklokket i dag. Mattet ned bremse luftinntakene. Slipte ut litt riper og rust flekker ol. Her får den henge å dingle med beina i helgen. Håper ikke den lekker olje eller noe for da blir ikke fiaten pen.
kristianbmw Skrevet Mars 5, 2009 Forfatter Skrevet Mars 5, 2009 Det blir valsing til mandagen og kaaansje syregrunning og fyller neste torsdag.
Steven Skrevet Mars 5, 2009 Skrevet Mars 5, 2009 Det blir valsing til mandagen og kaaansje syregrunning og fyller neste torsdag. Bra arbeid du gjør her! Liker dette Skal faktisk valse hjulbuene på E30en min forran imorgen eller mandag jeg også! Skal du ta mye eller? Varmer du mye før du starter? Jeg skal også valse nye skjermer så slipper å tenke på lakk osv.
Sturlis Skrevet Mars 5, 2009 Skrevet Mars 5, 2009 Da var prosjektet mitt lagt ut her og kristian Haha jævlig bra det siste bildet der den henger og dingler over fiaten xD
kristianbmw Skrevet Mars 6, 2009 Forfatter Skrevet Mars 6, 2009 Da var prosjektet mitt lagt ut her og kristian Haha jævlig bra det siste bildet der den henger og dingler over fiaten xD Endelig Ja hehe Får satse på at den detter ned
kristianbmw Skrevet Mars 6, 2009 Forfatter Skrevet Mars 6, 2009 Det blir valsing til mandagen og kaaansje syregrunning og fyller neste torsdag. Bra arbeid du gjør her! Liker dette Skal faktisk valse hjulbuene på E30en min forran imorgen eller mandag jeg også! Skal du ta mye eller? Varmer du mye før du starter? Jeg skal også valse nye skjermer så slipper å tenke på lakk osv. Takk takk. Skal hvertfall få brettet opp kanten og litt til, men ikke for mye. Grunnen til at folk varmer er vel fordi ikke lakken skal sprekke. Jeg har hørt at en lakk som er gammlere enn 2-3 år vil sprekke uansett om man varmer den eller ikke. Jeg slipte hjulbuen ned til metallet jeg. Da er det ingen fare for sprekker. Har også hørt at hvis man valser og man ikke ser noen sprekker i lakken etterpå, så er det faktisk små sprekker som man ikke kan se, I disse sprekkene legger det seg jo fukt og dermed ruster det etterhvert.
kristianbmw Skrevet Mars 9, 2009 Forfatter Skrevet Mars 9, 2009 Da var bilen ferdig valset Kjempe fornøyd med resultatet Rettet en bulk i hjulbuen bak etter jeg var ferdig med å valse bak. Satt på de nye framskjermene. Måtte bare huke på front plata og is leppa for morro skyld. Den ser litt rar ut uten fanger og hjul Her tar sturlis her fra forumet seg en brus pause fra rust sveisingen sin Å stian poserer på gulvet Valsingen gikk veldig bra!
Sturlis Skrevet Mars 9, 2009 Skrevet Mars 9, 2009 "Her tar sturlis her fra forumet seg en brus pause fra rust sveisingen sin Å stian poserer på gulvet" humor haha
kristianbmw Skrevet Mars 9, 2009 Forfatter Skrevet Mars 9, 2009 "Her tar sturlis her fra forumet seg en brus pause fra rust sveisingen sin Å stian poserer på gulvet"humor haha He he ja, kan vel tenke meg du er passe lei av å finne mer og mer uventet rust nå
kristianbmw Skrevet Mars 9, 2009 Forfatter Skrevet Mars 9, 2009 I morgen blirbilen, fangere og diverse andre deler klargjort til fyller. På onsdagen skal bilen maskeres. På torsdag blir det lagt syregrunning og fyller på bilen Har bare så vidt 4 uker på meg så har dårlig tid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå