Gå til innhold

Min nye E38 740i!

Vmaxx
 Share

Anbefalte innlegg

Etter å ha bodd i USA siden Mai 2008 og kjørt en Ford Mustang tok savnet overhånd og jeg gikk til anskaffelse av en BMW igjen.

Solgte mustangen for 4000 dollar og fikk prutet ned denne fra 4444 til 4000 så er veldig fornøyd med byttet ;)

Dette er da en 1997 740i 4.4 som har gått i New York siden den kom til landet og flyttet ned til Miami i 2004. Den hadde hatt 4 eiere og den tredje har hatt den på service titt og ofte, og skiftet ut diverse slitedeler som bremser, batteri, vannpumpe, vifte osv..

Ble fortalt av forrige eier at oljen er blitt skiftet med jevne mellomrom, men service er gjort hos en kompis. Tror egentlig hva jeg vil om det, men bilen hadde alt av originalkvitteringer fra merkeversted som eier nr 3 hadde tatt service på. Slike kvitteringer er sjeldne på amerikanske biler så det var et pluss :)

Ellers er den ikke veldig fin i lakken, noen flekker her og der som jeg skal rette opp snart.

Motor og drivverk høres meget bra ut, opphenget foran virker å ha fått seg en trøkk, bak hjulbuen på høyre side under er det en bulk (!) akkurat som om den har kjørt på en stein eller noe der.

et par brytere og knapper som mangler inni, skal til BMW i Miami etterpå for å bestille nye.

Ellers vibrerer rattet i rundt 80 km/t, noen som kan tenke seg hva det er? Håper det bare er dekkene som er i ubalanse :S

Har aldri kjørt en mer komfortabel bil! Den er sinnsykt rask, lydløs og man merker ikke at man kjører i 130 før man faktisk ser på speedometeret :)

Men nok snakk, her er bildene:

gggp3b4mbh4db9zkpj6q.jpg

q04deevv83jqhkv785qs.jpg

jko60oabwagsva94u7tj.jpg

cy1sf1shd6r51o96ejlh.jpg

sds27n9ob0oinhzb7hsh.jpg

ds6fy2hshm18ipzil3ws.jpg

np38jldz4132i1t5rgt7.jpg

xy5b3g55e67p1sac66ud.jpg

De nyrene er litt løse, derfor teipen... skal byttes etterhvert!

BTW, noen som kan photoshoppe sorte nyrer og sota blinkers for meg???

Ting som skal gjøres:

hvite blinkers rundt hele

Nye felger (når jeg får råd)

kanskje sorte nyrer

Ny lakk

skinnbehandlig inni

kommentarer og tips mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for sist :) Lurte litt på hvor du var blitt av. Hva gjør du i junaiten? E38 er i utgangspunktet en så lekker bil at det eneste du trenger er 20' Alpina, senk og hvite blinkers, så er du i mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for sist :) Lurte litt på hvor du var blitt av. Hva gjør du i junaiten? E38 er i utgangspunktet en så lekker bil at det eneste du trenger er 20' Alpina, senk og hvite blinkers, så er du i mål.

Takk for sist ja :)

Er i USA for å bli flyger, blir her i 2 år så da må man jo ha staselig bil ;)

Elsker bilen allerede, den er jo en drøm :P

hvordan gikk det med cabben? reparert?

Teipen skal av når nye nyrer kommer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cab'en ble kondemnert :( Ble til slutt nesten 80000,- i reparasjonskonstnader, så det var ingen vits å prøve en gang. Ble solgt til en oppretter utenfor Bergen som hadde planer om å bredde og styre :shock: Så nå kjører jeg rundt i E30 igjen. Satser du på kommersiell flyvning når du er ferdig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cab'en ble kondemnert :( Ble til slutt nesten 80000,- i reparasjonskonstnader, så det var ingen vits å prøve en gang. Ble solgt til en oppretter utenfor Bergen som hadde planer om å bredde og styre :shock: Så nå kjører jeg rundt i E30 igjen. Satser du på kommersiell flyvning når du er ferdig?

såpass ja.. blir det ny cab til sommern da eller? Tar kommersiell lappen i USA om noen dager, så blir det instruktørutdanning og jobbing i USA for å bygge timer for så å vende tilbake, satser på kommersielt ja..

Tviler på jeg kommer til å ta den med hjem, er jo over 200 000 i engangsavgifter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sorte nyrer på en sjuer.. er jo så mye annen krom på alt av lister etc. at det er like greit å være gjennomført. Må ha kromlista på bagasjelokket også.

Ser forøvrig du har varmeratt - du trenger ikke det i Miami. Det er bare å sende det til meg... ;)

Hvite blink, senk og fine 19-20" felger, så er du i mål. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er Enig med deg Gunner, skal man ha sorte nyrer bør man ha shadowline på resten oxo.. Er det forresten noen som kom med shadowline eller er det kun modifisert i etterkant?

Skal bli meget bortskjemt når jeg begynner å jobbe, nye emblemer, lister, hvite blink, felger osv...

Varmerattet er testet og det funker :P

Skal flytte til Atlanta om en uke så trenger det nok da! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det mulig å få kjøpt sånt "sett" med lister for å modifisere min egen? ser det er noen lister på min som festene har blitt sprøtt og de henger og slenger litt, så trenger nye fester/lister uansett... og jeg digger shadowline!

pluss at jeg er perfeksjonist, klarer ikke kjøre rundt og være fornøyd når jeg vet det er en list som slenger eller en knapp som mangler... :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...