ehrnst Skrevet Januar 31, 2009 Skrevet Januar 31, 2009 jeg ville også tro det er ventiltetninger, før jeg tenkte på stempelringer, men den bør nå ryke blått om det bruker så jævlig mye olje. kort forklart sitter Ventiltetningene rundt ventilene for å tette. følger med om du kjøper slipesett og register
Azeton Skrevet Januar 31, 2009 Skrevet Januar 31, 2009 Har ventiltetninger til deg jeg.. Du kan også se hvordan sylinderveggene ser ut når du skrur av toppen.
Gjest Skrevet Januar 31, 2009 Skrevet Januar 31, 2009 Det er en tetning som tetter rundt ventilskaftet så det ikke kommer olje fa toppen ned i forbrenningskammrene. Når de blir gamle og slitte så blir de harde og olje kommer gjennom. Resulterer i blå røyk ved oppstart. Nr 4 her.
Brasan Skrevet Januar 31, 2009 Forfatter Skrevet Januar 31, 2009 Resulterer i blå røyk ved oppstart. Nå kan det hende jeg er vanskelig av meg, men det er ingen blå røyk, men kan hende den kommer etterhvert? Uansett, er det sånn at jeg må ut med motor, skru den i små biter? Sånn at reg kjede o.l.(?) må justeres?
Sir Hofstad Skrevet Januar 31, 2009 Skrevet Januar 31, 2009 Anbefaler at du får en mekaniker til å kompresjons- og trykkteste. Svært skjelden slitasje på stempelringer på disse. For meg høres det ut som lekkasje et sted.
Brasan Skrevet Januar 31, 2009 Forfatter Skrevet Januar 31, 2009 Anbefaler at du får en mekaniker til å kompresjons- og trykkteste.Svært skjelden slitasje på stempelringer på disse. For meg høres det ut som lekkasje et sted. Komp test skal forhåpentligvis skje til uka, Takk skal du ha Stephan.s Har ingen planer om å gjøre større innkjøp eller noen mekaniske inngrep av noen type før det er foretatt. Men greit å høre hva det kan være som er gærnt også, så er det gjort Kan være lekkasje, men har ikke sett noe noe sted. og ikke har det dryppet på snø eller noe slikt heller. Men før komp test er foretatt, vil jeg holde alle muligheter åpne. forhåpentigvis er det noe som er fryktelig billig å orden
Gjest Skrevet Januar 31, 2009 Skrevet Januar 31, 2009 Resulterer i blå røyk ved oppstart. Nå kan det hende jeg er vanskelig av meg, men det er ingen blå røyk, men kan hende den kommer etterhvert? Uansett, er det sånn at jeg må ut med motor, skru den i små biter? Sånn at reg kjede o.l.(?) må justeres? Jeg bare svarte på ditt sp mål om ventiltetn. Ved så stort forbruk som du skriver,så burde det ryke blått. Bruker bilen kjølevæske?Det er vannforbruk som gir hvit røyk.
Sir Hofstad Skrevet Januar 31, 2009 Skrevet Januar 31, 2009 Anbefaler at du får en mekaniker til å kompresjons- og trykkteste.Svært skjelden slitasje på stempelringer på disse. For meg høres det ut som lekkasje et sted. Komp test skal forhåpentligvis skje til uka, Takk skal du ha Stephan.s Har ingen planer om å gjøre større innkjøp eller noen mekaniske inngrep av noen type før det er foretatt. Men greit å høre hva det kan være som er gærnt også, så er det gjort Kan være lekkasje, men har ikke sett noe noe sted. og ikke har det dryppet på snø eller noe slikt heller. Men før komp test er foretatt, vil jeg holde alle muligheter åpne. forhåpentigvis er det noe som er fryktelig billig å orden Poenget var at en ordentlig komptest avslører om stempelringer er defekt osv. Stephan er en knallfin fyr som jeg antar vet hvordan man gjør det. Med lekkasje mener jeg feks lekkasje via TP osv...
Brasan Skrevet Januar 31, 2009 Forfatter Skrevet Januar 31, 2009 Resulterer i blå røyk ved oppstart. Nå kan det hende jeg er vanskelig av meg, men det er ingen blå røyk, men kan hende den kommer etterhvert? Uansett, er det sånn at jeg må ut med motor, skru den i små biter? Sånn at reg kjede o.l.(?) må justeres? Jeg bare svarte på ditt sp mål om ventiltetn. Ved så stort forbruk som du skriver,så burde det ryke blått. Bruker bilen kjølevæske?Det er vannforbruk som gir hvit røyk. Nei jeg kan ikke si at jeg har lagt merke til noe forbruk av kjølevæske. Nå skal det også nevnes at jeg ikke har sjekka så frykteøig nøye heller. Skal sjekkes opp.
Brasan Skrevet Januar 31, 2009 Forfatter Skrevet Januar 31, 2009 Anbefaler at du får en mekaniker til å kompresjons- og trykkteste.Svært skjelden slitasje på stempelringer på disse. For meg høres det ut som lekkasje et sted. Komp test skal forhåpentligvis skje til uka, Takk skal du ha Stephan.s Har ingen planer om å gjøre større innkjøp eller noen mekaniske inngrep av noen type før det er foretatt. Men greit å høre hva det kan være som er gærnt også, så er det gjort Kan være lekkasje, men har ikke sett noe noe sted. og ikke har det dryppet på snø eller noe slikt heller. Men før komp test er foretatt, vil jeg holde alle muligheter åpne. forhåpentigvis er det noe som er fryktelig billig å orden Poenget var at en ordentlig komptest avslører om stempelringer er defekt osv. Stephan er en knallfin fyr som jeg antar vet hvordan man gjør det. Med lekkasje mener jeg feks lekkasje via TP osv... Ja da henger jeg vel litt mer med. Som tidligere nevnt har jeg heller like erfaring med motor og skruing. Jeg har riktignok lest "Alt om bilen" fra det beste som blei utgitt på 70 tallet en gang, men det er vel også det. Noen som forresten veit om det er mye styr å bygge om til b25? Må jeg da bytte lednings nett o.s.v.? Mye annet som må byttes for å få det godkjent, eller er det mer eller mindre bare plug & play? Tenker at hvis det er fryktelig mye skruing er det kanske lettere å få utført et motor bytte? også evt. ha b20 i kjelleren e.l. å demontere for å kanskje lære litt.
jensemann23 Skrevet Januar 31, 2009 Skrevet Januar 31, 2009 Er nok lettere å bytte til b25 ja. Men da vet du ikke hvor god den motoren er da. Kan være rævkjørt uten like , bedre å ha en motor som du selv har vært inni:) men b25 er mye sprekere da..
korny Skrevet Januar 31, 2009 Skrevet Januar 31, 2009 hvorfor gjøre dette så vanskelig. finn bratteste bakke du har rundt deg, ta turen nedover rennende i gir, gjerne med ca 4000 i turtall, når du kommer til bunnen gi bånn gass, kommer det røyk da er det skrapefjærene som er slitt. tar du 10 min tomgang på tunet og ruser og røyken kommer er det tetningene rundt ventilene. med ditt oljeforbruk regner eg med du består begge testene med glans og bør overhale. legg heller penger i en brukt motor med garanti. du kommer bedre ut på det...
Torminator Skrevet Februar 1, 2009 Skrevet Februar 1, 2009 hvorfor gjøre dette så vanskelig.finn bratteste bakke du har rundt deg, ta turen nedover rennende i gir, gjerne med ca 4000 i turtall, når du kommer til bunnen gi bånn gass, kommer det røyk da er det skrapefjærene som er slitt. tar du 10 min tomgang på tunet og ruser og røyken kommer er det tetningene rundt ventilene. med ditt oljeforbruk regner eg med du består begge testene med glans og bør overhale. legg heller penger i en brukt motor med garanti. du kommer bedre ut på det... Hva er de skrapefjærene for noe? Og hvor sitter de? Funksjon?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå