hartvix Skrevet Januar 31, 2009 Skrevet Januar 31, 2009 Har en stygg rasle/kakle-lyd når motoren går på tomgang. Klarer ikke helt å høre hvor lyden kommer fra men tror kanskje det kommer fra toppen. Hva kan dette være? Vanos? Registerkjede? Hører ikke lyden når jeg kjører, men på tomgang er den ganske tydelig. Har lagt ut en lydfil her: http://www.emancer.net/bmw/m52b28.mp3
LodeRunner Skrevet Januar 31, 2009 Skrevet Januar 31, 2009 Prøv å lytt på forskjellige steder med ett skrujern. Kan være vannpumpe, lager m.m. Kanskje du klarer å lokalisere hvor lyden kommer fra.
en325ic Skrevet Januar 31, 2009 Skrevet Januar 31, 2009 mulig viskose vannpumpe. gørtes ut som noen løftere kolapser... vanskelig å si.. merke du at motoren går noe dåligere da?
316 Skrevet Januar 31, 2009 Skrevet Januar 31, 2009 Er lyden der da du trår inn clutchen? Minner om en lyd fra girkassa mi.
hartvix Skrevet Januar 31, 2009 Forfatter Skrevet Januar 31, 2009 Er lyden der da du trår inn clutchen? Minner om en lyd fra girkassa mi. Er automat Skal prøve å finne ut noe mer og evt legge ut mer video/lyd. Lyden minner om noe som er løst og skrangler. Kan det være noe varmeskjold i nærheten som lager lyden?
316 Skrevet Januar 31, 2009 Skrevet Januar 31, 2009 Det burde jeg da ha sett. Er hvertfall misstenkelig likt lyden som kommer fra girkassa mi da clutchen er UTE. Er et lager...
Inline six Skrevet Januar 31, 2009 Skrevet Januar 31, 2009 Høres ut som et tilfelle av slitne o ringer på vanosstempel.
hartvix Skrevet Februar 2, 2009 Forfatter Skrevet Februar 2, 2009 Takker for svar og tips. I dag når jeg parkerte bilen på jobb kom det veltende ut røyk fra motorrommet. Masse olje fra toppen... Aner ikke om det har noen sammenheng med ulyden ved tomgang men det er vel bare å vente på dommen fra EMM Sport ...
hartvix Skrevet Februar 2, 2009 Forfatter Skrevet Februar 2, 2009 EMM får ikke sett på den før i morgen, men kan jeg være så heldig at det bare er toppdekselpakning? Fatter ikke helt hvordan dette har skjedd for jeg er veldig forsiktig når motoren er kald, men de pakningene der ryker vel ved en viss alder. Kan det relateres til raslelyden på noen måte?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå