crizi Skrevet Januar 31, 2009 Share Skrevet Januar 31, 2009 sto stille men er vel ikke sjans i havet for å komme seg unna promilla var vel på ca 1.5 noen som vet hva jeg kan forvente av straff? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Januar 31, 2009 Share Skrevet Januar 31, 2009 Hvis det er første gang? Mistanke om promillekjøring gir 2 år uten lappen, og deretter får du vel 1,5 gang brutto månedslønn (lønn før skatt) i bot.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///NJD Skrevet Januar 31, 2009 Share Skrevet Januar 31, 2009 Er vel fengselstraff og med tanke på at promillen var så høy? 1.5 er ikke lite akkurat.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Januar 31, 2009 Share Skrevet Januar 31, 2009 Blir betinget eller samfunnstraff som vanlig.. 3 uker er vel vanlig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Galro Skrevet Januar 31, 2009 Share Skrevet Januar 31, 2009 Mistanke om promillekjøring gir 2 år uten lappen, og deretter får du vel 1,5 gang brutto månedslønn (lønn før skatt) i bot.. "Mistanke"? Så vidt jeg vet blir du ikke straffet for mistanker her i landet. Det du derimot kan bli straffet for er om du hadde som hensikt å føre en "motorvogn" i beruset tilstand. Merk deg at motorvogn i dette tilfellet ikke nødvendigvis betyr bil, men at det dreier seg om alt som bruker en motor og hjul til å drive den fremover (dog ikke så relevant i denne saken). Mer kan du lese på "Jusstorget.no": http://www.jusstorget.no/article.asp?Key=2&FagKey=15 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
crizi Skrevet Januar 31, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 31, 2009 ca husker ikke helt hva politi mannen sa han regna og delte og trakk ifra osv.. og jeg var ikke helt ved fulle fem. men noe i den gata. har mista lappen før. og har litt på bladet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RogE36R Skrevet Januar 31, 2009 Share Skrevet Januar 31, 2009 Du får 10% av fjorårets bruttolønn i bot + 5-6uker i Thailand EDIT: Svimete meg leste ikke innlegget til Breitbau skikkelig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hauken Skrevet Januar 31, 2009 Share Skrevet Januar 31, 2009 du skriver at du ikke kjørte....satt du bare bak rattet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmwfanatic Skrevet Januar 31, 2009 Share Skrevet Januar 31, 2009 d er faktisk nok å sitte bak rattet med motoren i gang.. vet ikke om det er nok å kun ha nøklene mens du er bak rattet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maurtin Skrevet Januar 31, 2009 Share Skrevet Januar 31, 2009 jeg skal iallefall slutte å sitte i førersetet å høre musikk med avslått motor! Har ved et par anledninger gjort det mens jeg har ventet på drosje elns.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Galro Skrevet Januar 31, 2009 Share Skrevet Januar 31, 2009 d er faktisk nok å sitte bak rattet med motoren i gang.. vet ikke om det er nok å kun ha nøklene mens du er bak rattet? Som jeg skrev over (og linka til) er det nok å ha intensjoner om å kjøre i påvirket tilstand. Om du virkelig hadde planer om det er anklager nødt til å bevise. Hadde du nøklene i tenningen, satt med hendene på rattet os.v. kan dette være med på å sannsynliggjøre det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torbjørn H Skrevet Januar 31, 2009 Share Skrevet Januar 31, 2009 Også forsøk på promillekjøring er straffbart. Derfor vil det normalt være nok at føreren har vridd om tenningsnøkkelen eller løsnet håndbrekket for å kunne dømmes. I tillegg må føreren ha hatt til hensikt å føre motorvognen. Edit: Så ikke Galros innlegg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hauken Skrevet Januar 31, 2009 Share Skrevet Januar 31, 2009 har du ikke kjørt,er de ihvertfall håp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmwfanatic Skrevet Januar 31, 2009 Share Skrevet Januar 31, 2009 vet om ei dame godt opp i åra her som gikk ut fra rådhuset for å starte opp bilen før mannen hennes kom (han var edru, hu hadde drukket, bilen var dessuten inneparkert) og hu ble tatt for fyllekjøring! Sykt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Januar 31, 2009 Share Skrevet Januar 31, 2009 Her er en lignenede historie. http://www.itromso.no/nyheter/article225004.ece Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå