Gå til innhold

Hvilken olje skal jeg bruke??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker ca 1 liter olje på 90-100 mil det er jo en del, kan ikke finne noen lekasje og ingen vann i oljen. men det ryker blått og mye ved kald start men går over med en gang. hvis bilen har stått 2-3 dager eller lenger ryker det mer jo lengre den har stått.

Noen ide hva dette er og om det hjelper med annen olje

Har brukt syntetisk 5-30 olje og også prøvet race olje 10-50

Skrevet

Har du sjekket om den svetter rundt toppdeksel pakningen? Jeg skal bytte min nå, en av tetningene over den ene pluggen lekker litt også. Jeg har vel samme oljeforbruk som deg ca.

Skrevet

Vil tro oljeforbruket skyldes dårlige ventiltetninger eller slitene ventilstyringer slik at oljen renner ned langs med ventilstammen etter at du har parkert derav oljerøyk ved oppstart. vil vel da bruke olje ved vanlig kjøring også.

Skrevet
Vil tro oljeforbruket skyldes dårlige ventiltetninger eller slitene ventilstyringer slik at oljen renner ned langs med ventilstammen etter at du har parkert derav oljerøyk ved oppstart. vil vel da bruke olje ved vanlig kjøring også.

Tror også på denne teorien, om det hadde vært en utvendig oljelekkasje hadde du nok sett det veldig fort.

Skrevet

har også tro på og prøve og skifte olje.... Bruk en standard 5w40 olje.... shell helix ultra eller.no og tilsett en "dæssj" omega 917

Viss oljeforbruket ikke synker så er det MEST sannsynlig ventil tettningene... regner med du har sjekket utvendige lekkasjer :=)

Skrevet

Jeg har byttet olje, nå husker jeg selvfølgelig ikke hva det heter men brukte da et stoff jeg fylte på motoren når den var varm og skule la den gå i ca 10 minutter med dette stoffet i motoroljen før jeg byttet olje og filter. er det det samme som omega 917 eller er det noe som skal has i sammen med oljen å la bli der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...