jensemann23 Skrevet Februar 1, 2009 Skrevet Februar 1, 2009 Jeg har 0 volt på varmeelementet på lambdasonden. Har sjekket alle sikringer, og releet i sikr.boksen. Hva kan det da være? E36 325i
jensemann23 Skrevet Februar 1, 2009 Forfatter Skrevet Februar 1, 2009 Jeg har nå funnet ut at det er strøm på varmeelementet i ca 5 sekunder, (kald motor) så kutter styrestrømmen til releet som styrer det. Trodde det skulle være varme endel lengre enn det?
jensemann23 Skrevet Februar 1, 2009 Forfatter Skrevet Februar 1, 2009 Skal sjekke den blå temp.sensoren i blokka i morgen. Hvis den er gåen er det nok løsningen. Hvis ikke er jeg tom for ideer. Her er koblingsskjemaet, alle ledninger ser ut til å være i orden, men det kutter altså etter 5-10 sekunder etter at jeg starter opp.
jensemann23 Skrevet Februar 2, 2009 Forfatter Skrevet Februar 2, 2009 Problem løst(tror jeg) Det viser seg at varme elementet slår inn først når motoren når driftstemperatur. Ikke skjønner jeg hvorfor, men det er nå slik. Jeg trodde det skulle være omventdt, men ..
E36Cab1 Skrevet Februar 2, 2009 Skrevet Februar 2, 2009 Det er fordi motoren ikkje går i closed loop før den er varm nok til at den kan fungere med AFR på lambaverdi=1(14,7:1). Nevnte jo dette i dine forrige lambda-tråder Og dette skjer ikkje før motoren er som regel over 60 grader... U see?
jensemann23 Skrevet Februar 2, 2009 Forfatter Skrevet Februar 2, 2009 Okei. Da har jeg ett problem mindre med min kjære m50. Får se hvor lenge sonden varer denne gangen. Jeg bestillte en fra England nå, kosta bare 200 kroner. Så det er "biltema"-kvalitet sikkert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå