BS Skrevet Februar 1, 2009 Skrevet Februar 1, 2009 Har problemer med min 525 som ender opp strømløs etter en 7 - 10 dager uten å være i bruk. Har skiftet batteri, har sjekket om det er noe som tapper strøm mens den står og den bruker ca 1,9 mA låst og lukket ! Dette er ganske irriterende og begynner å bli lei av dette. Hvis den bare hadde brukt 1,9 mA hele tiden skal det vel i teorien ta 120 dager å tappe et 60A batteri ?? Er det noen som har noe gode råd ?
Firefighter Skrevet Februar 1, 2009 Skrevet Februar 1, 2009 Hmm..vet at flere har problemer med varmeapparatmotstanden og at denne tapper strøm......sjekk den
todleif Skrevet Februar 1, 2009 Skrevet Februar 1, 2009 1,9mA er heilt sikkert normalt! Bruker du bilen for lite/for korte turer, klarer ikkje batteriet å lade seg skikkeligt opp. Kan og være f.eks. at børstene på dynamoen er dårlige.
BS Skrevet Februar 1, 2009 Forfatter Skrevet Februar 1, 2009 Takker for info, eg har også skiftet denne viften som suger luft inn via innetemp føler da den var kaputt ! Men denne varmeapparat motstanden åssen oppfører den seg da siden 1,9 mA er vel et akseptabelt lite forbruk (0.0019A) og at det her trolig "spøker" litt underveis og da gjerne etter noen dager ! Og hvor finner jeg denne ?
BS Skrevet Februar 2, 2009 Forfatter Skrevet Februar 2, 2009 Hmm..vet at flere har problemer med varmeapparatmotstanden og at denne tapper strøm......sjekk den Takker for info, eg har også skiftet denne viften som suger luft inn via innetemp føler da den var kaputt ! Men denne varmeapparat motstanden åssen oppfører den seg da siden 1,9 mA er vel et akseptabelt lite forbruk (0.0019A) og at det her trolig "spøker" litt underveis og da gjerne etter noen dager ! Og hvor finner jeg denne ?
Firefighter Skrevet Februar 2, 2009 Skrevet Februar 2, 2009 Om den sitter samme plass på E34 som E39 er jeg ikke helt sikker på - på E39 sitter den opp under deksel på passasjerside - om du søker på forumet her finner du endel vedrørende det temaet - slik jeg har forstått det kan denne tappe strøm i perioder slik at når du måler vil det ikke kunne sees.....
BS Skrevet Februar 2, 2009 Forfatter Skrevet Februar 2, 2009 Om den sitter samme plass på E34 som E39 er jeg ikke helt sikker på - på E39 sitter den opp under deksel på passasjerside - om du søker på forumet her finner du endel vedrørende det temaet - slik jeg har forstått det kan denne tappe strøm i perioder slik at når du måler vil det ikke kunne sees..... OK takker for den, eg har snust endel her på forumet om disse tingene, men denne var ny Skal ta å sjekke dette og se om eg kan finne ut om det kan være noe med denne motstanden. Og ny ser ut til å bare være 395-, hos GS og sikkert endel billigere hos Koed ! Takker for hjelpen
BS Skrevet Februar 13, 2009 Forfatter Skrevet Februar 13, 2009 Har problemer med min 525 som ender opp strømløs etter en 7 - 10 dager uten å være i bruk. Har skiftet batteri, har sjekket om det er noe som tapper strøm mens den står og den bruker ca 1,9 mA låst og lukket ! Dette er ganske irriterende og begynner å bli lei av dette.Hvis den bare hadde brukt 1,9 mA hele tiden skal det vel i teorien ta 120 dager å tappe et 60A batteri ?? Er det noen som har noe gode råd ? Har videre sjekket lading på batteri og her lader den med bare 13,85 V Er dette nok ?
NeonMuffler Skrevet Februar 13, 2009 Skrevet Februar 13, 2009 skal jo værra nok det, ca 14v er jo perfekt. har hatt samma prob på min faktisk, e34 525i 91mod. jeg bytta batteri og børstene på dynamoen så funka det:) ikke kjøp biltema børstene, for de hadde jeg først med de var bare søppel. kjøp original bosch
BS Skrevet Februar 13, 2009 Forfatter Skrevet Februar 13, 2009 skal jo værra nok det, ca 14v er jo perfekt.har hatt samma prob på min faktisk, e34 525i 91mod. jeg bytta batteri og børstene på dynamoen så funka det:) ikke kjøp biltema børstene, for de hadde jeg først med de var bare søppel. kjøp original bosch God knall, eg skal ha meg en runde innom et dynamo verksted å få ordnet dette og håper å være i mål med dette problemet da Takker !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå