Gå til innhold

bilen ville ikke starte-dette var prob

Anbefalte innlegg

Skrevet

jg skrev et innlegg her for en uke siden ca at bilen min ikke ville starte. at det kom et skikkelig skrape lyd når jg vrei om nøkkelen. mange trodde dt var batteriet jg trodde det var knekte bolter på starteren. men fikk den på verkstedet og det var starteren som var knekt rett av pgr den var satt på skjeivt av forrige eieren. så den hadde ikke tålt belastninga og knekte etter tre mnd. jg betalte tilsammen 4000 for å få den fiksa. idag tidlig ville ikke bilen starte igjen.. denne gangen var det batteriet som har tømt seg!! så må sette inn et nytt batteri. vinduet på førersiden er også ødelagt det vil ikke gå opp hvis det først går ned... deilig på vinterstid nå eller hva? og hvis dere trodde det var alt så tok dere feil.. det er MER feil på bilen! hjulene satt skjeivt så når jg kjørte så kan dere tenkte dere hvordan det var.. fikk balansert dekkene idag da. ene grøfte lyset er gått til helvete er masse vann i lykta siden det er hull på den . samme baklykta! ojla er jævelig og klumpete og MÅ skiftes da..det er så mye feil med den bilen at jg BLIR GAL så ille er det at jg ikke for sove om natta omtrent. kjøpte den bilen for 3 uker siden ca for 50 lapper og alt dette kommer nå... uff:( unner ingen å gjøre et sånt kjøp hvor alt går til helvete etter at man får bilen..... (sikkert mer feil på bilen som jg finner ut etterhvert)

Skrevet

jo forresten ble stoppa av purken her om dagen må fjerne de blå lysa jg har på bilen:S og det er ikke bare bare siden ja.. bilen er litt ombygd så lyktene er litt kronglete å få til..!

Skrevet

lever tilbake på hvilken premisser? jg kjøpte den privat da.. no way back!!! ja den er eu godkjent og alt sammen for par mnd sider.. men bare sier det at folk må tenkte seg om før de kjøper sånn bil som jg kjøpte- en 20 år gammel fyr som mekka på den selv fra oslo.. ehh dere kan tenke dere selv.. sier ikke noe galt om han men bilen er fucka nå as:(

Skrevet

ja det gjorde vi.. at bilen selges som den er.. føler at jg har ikek så mye rett på min side.. vinduet viste jg om før den ble solgt.. starteren var jo ny men røyk pgr HAN satt den på feil.. så hva skal jg gjøre liksom

Skrevet

Siden bilen ble solgt som den er på kontrakt så kan du ikke gjøre så mye ang. han. Men da er det bare å "restaurere" den.. Lag en liste over viktige gjøremål.

Olje er veldig viktig, første prioritet kanskej?

1. Skift olje, bruk også motorrens innvendig først.

2. Er mange som selger originale lykter brukt, hør litt rundt. Har også en del deler i omløp på forumet. Regner med at det er jalla lykter uten godkjente CE merke eller noe sånt som han har puttet på.

3. Mål strøm overalt, kan hende det er en forbruker som sluker batteriet ditt.

Skrevet
ja det gjorde vi.. at bilen selges som den er.. føler at jg har ikek så mye rett på min side.. vinduet viste jg om før den ble solgt.. starteren var jo ny men røyk pgr HAN satt den på feil.. så hva skal jg gjøre liksom

Jeg ville sjekket hva slags rettigheter du har uansett. Selv om kontrakter sier at noe selges "som det står" kan du ha rett til å kreve erstatning hvis det dukker opp feil i ettertid som du ikke kunne forventes å finne selv ved en rask gjennomgang.

Er du NAF-medlem kan de hjelpe deg med advokathjelp. Ellers kan det hende du har noe gjennom en eller annen forsikring, og at forsikringsselskapet ditt har advokatkontakter.

LJ

Skrevet

og hvor blir det av naf test ved kjøpt av bruktbil? står jo advarsel om dette så mange plasser i aviser på tv, forbrukermagasiner osv..

har man dårlig råd og skal kjøpe bruktbil så er ikke 1500kr mye å betale for litt sikkerhet..

har solgt bil selv, og kan hende det er noen feil jeg har glemt og opplyse om.. så jeg syns naf test er et must.. om ikke så bør man nesten ikke klage..

bruktbil uten en skikkelig gjennomgang er gambling på høyt nivå..

har anbefalt alle som har kjøpt bil av meg og ta en naf test om de er usikker..

Skrevet

Jeg syntes denne brukeren burde begynne g fikse bilen så smått selv. Ja, det er fucked up at det blir slike ting som dette etter at man har kjøpt bil. MEN når det er sagt, så er det beste og minst problematiske og bite tenna sammen, og fikse opp.

Begynn med det viktigste, og sjekk olje og ta en motorrens før du bytter oljen din. Lykter foran og bak finner du på en hoggeri. Trenger ikke koste så alt for mye heller. Så sjekk batteriet ditt. Mål om det lader korrekt når du har startet bilen. Gjør det det, så mål rundt. Kanskje du har en strøm tyv en plass.

Når det kommer til NAF test, så er det noe jeg er skeptisk til egentlig. Har flere eksempler på overdrevne rapporter fra NAF, og har også erfaring med det stikk motsatte. 1) Naf markerte for defekte varmetråder bak. Det var kun 1 av disse trådene som ikke fungerte. 2) NAf markerte med rusten eksosanlegg. Her var det en gammel bolt som var brukt om igjen som det var rust på 3) Naf markerte med feil utslippsverdier på eksos. De hadde ikke målt korrekt og ikke kjørt bilen varm før måling. 4) De godkjente bremser, som et annet verksted anbefalte og bytte. Når bremsene på det andre verkstedet ble byttet, så smuldret klossene opp når man tok de ut.

NAF? Skeptisk..

Men for all del, begynn og ta tak i dette med bilen. Trengerikke koste så alt for mange kronene, og du kan risikere at du blir fornøyd med bilen. :)

Skrevet
Når det kommer til NAF test, så er det noe jeg er skeptisk til egentlig. Har flere eksempler på overdrevne rapporter fra NAF, og har også erfaring med det stikk motsatte. 1) Naf markerte for defekte varmetråder bak. Det var kun 1 av disse trådene som ikke fungerte. 2) NAf markerte med rusten eksosanlegg. Her var det en gammel bolt som var brukt om igjen som det var rust på 3) Naf markerte med feil utslippsverdier på eksos. De hadde ikke målt korrekt og ikke kjørt bilen varm før måling. 4) De godkjente bremser, som et annet verksted anbefalte og bytte. Når bremsene på det andre verkstedet ble byttet, så smuldret klossene opp når man tok de ut.

NAF? Skeptisk..

Derfor jeg alltid leverer til sjekk hos merkeverksted! Er i tillegg billigere hos Jæger (aldri prøvd andre steder av naturlige årsaker) 8)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...