Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. har en drøm de fleste mannfolk har, m3!

men jeg som mange andre har ikke råd til og kjøpe en orginal m3.

er det noe lurt og kjøpe godkjent ombygd m3 e36 ?

har ikke så masse peiling på akkurat den biten så håper på bra svar!

MVH ola moen. :D

Skrevet

Det er jo ikke det lureste, kommer jo anpå om det noen som har skikkelig peilling som har gjort det.

Hvis det oppstår problemer med ledningsnett osv, så sitter du jo med et lite problem hvis du ikke har Chassinummer på bilen/motoren som er bygd om. Du vet jo heller aldri om ting er skrudd ordentlig til eller om alt er koblet opp riktig.

Har selv kjøpt en E36 328i som er ombygd, og har måttet fikset oppi masse rart som ikke er gjort ordentlig. Jeg jobber jo heldigvis på BMW så finner ut av det meste.

Skrevet

Kan regne med mer påkost i starten, mtp at feil kan oppstå om bgget er nylig gjennomført. bortsett fra det så ser jeg ingen grunn til å ikke kjøpe, den er jo godkjent. Men selvfølgelig, er ikke alt en godkjenningsman/kvinne ser, om vitale skruer er løse, det merker jo ikke han/hun ; ) Chassi nummer kan du få fatt i ved og bruke motornummer, send det til bmw, de har register over dette. Tema ble nylig diskutert på BMWccn. ; )

Skrevet

har da ikke en dritt å si med ledningsnettet da predator . og vis den er godkjent så er nok ting dradd til.

får jo en ombygd bil billigere, og har man litt peil så fikser man fort opp i småting som man eventuelt finner.

Skrevet

det kommer jo ann på om ledningsnett er flytta over eller ikke også. E36 er jo ikke akkurat noe romskip så avansert er den ikke. S50 motoren er jo også ganske så sikker motor som er ganske så holdbar.

Jeg har selv ikke noe i mot ombygde biler når det er godkjent. Da skal det være i bra stand (teknisk).

Skrevet

det kommer jo ann på om ledningsnett er flytta over eller ikke også. E36 er jo ikke akkurat noe romskip så avansert er den ikke. S50 motoren er jo også ganske så sikker motor som er ganske så holdbar.

Jeg har selv ikke noe i mot ombygde biler når det er godkjent. Da skal det være i bra stand (teknisk). Småplukk kan det være like mye av på en orginal bil som en ombygd bil. Det er øyet som ser :)

Skrevet

Nei, chassi er ikke viktig i det hele tatt. Kan godt oppgi M3 E36, 3 liter eller lignende på bmw, og få riktige deler ved bestilling. ; )

Men om du skal ha utstyrs liste osv på M3 bilen som motor osv kommer ifra, så må du ha chassi, det kan du som sagt få ut av motorkode som står stemplet inn på blokken. (ikke uthevet, stemplet inn)

Skrevet

Så chassi ikke viktig nei?

Det jeg mener med ledningsnettet er at du burde ha chassinummer om noe skulle skje, så finner du fortere ut av ting.

Hva om det skulle skje noe med ledningsnettet, som kan skje med alle biler. Så sitter du kansje der og ikke vet om motoren er en 96 eller 97 modell, kan være forskjell fra årsmodell på koblings skjema osv.

Hva om en styreenhet som er koda opp mot bilen ryker? Er nok flere ting dere ikke vet om :)

Sier ikke at ting er dårlig fordi om bilen er ombygd, men chassinummer er viktig.

Skrevet

predator, uten at du vet hva jeg vet eller ikke vet, så venter jeg i spenning på hva du tenker på mtp ledningsnett forskjeller på 3.0 opp igjennom prdusering og 3.2 . Og hva gjør du om styreenheten ryker? Chassi er viktig for de operasjoner som krever dette, tror det kom tydelig frem i mitt innlegg, men kanskje ikke for en BMW mekaniker som faktisk skal ha stål kontroll på dette med Bmw. Tråden gjelder det aktuelle bilkjøp, så det begrenser til 3.0 eller 3.2 E36 M3.

Skrevet

Jeg så ikke det du skrev :) Jeg er enig i det du sier, det var jo igrunn det jeg mente åsså. Det er alltid greit med chassinummer på motor som er byttet over i tilfelle noe skulle skje.

Skrevet

Det finnes dårlige eksempler og gode eksempler på ombygd M3.

Hvis du ikke føler deg så sikker på om det er ett godt eller dårlig kjøp annbefaler jeg deg å rådføre deg her før evt. kjøp :)

Det finnes vel ikke en M3 i norge som ikke en eller annen bimmers.no bruker ikke har lagt merke til eller vet noe om (min erfaring)

Skrevet

Mitt intrykk er at ombygde M3'er ligger skremmende høgt i pris i forhold til orginale. Ville skrapt sammen de få tusenlappene og kjøpt en orginal. Den har liksom litt mer sjel og :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...