Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

På sommerbilen min en BMW 320i cab M52 har jeg en klakkelyd på ca 3000 omdreininger. Det er ikke rådebank eller noe slikt, men jeg var oppe hos Brennes Auto Sarpsborg og hørte med de om de visste hva dette kunne være, og de sa noe slikt som at det kunne være noe med vanosen på bilen, men de skulle ha 1100 kr for å lese av og finne uy hvor feilen lå, og jeg synes dette er bortkastede penger når det er så mange her inne som har virkelig peiling på BMWs motorer.

Noen som har vært borti dette før eller som har en anelse på hva det kan være? Lyden varer fra ca 2900 til 3200 omdreininger.

De sa noe om et kjede eller ei reim på Brennes Auto, men veit ikke om det er det eller at det er noe annet som ikke er helt som det skal?

Synes i det heletatt at dette er litt merkelig når bilen bare har gått 132.000 km.

Skrevet

Tror jeg vet hva du mener, har samme lyden i min m52tu motor nå og da også... hatt den på kontroll og diagnose på brennes, men de fant ikke noe galt. lyden kommer kun når jeg gasser opp til 3000rpm når bilen står stille....

Skrevet

Lyden kommer hver gang jeg gir på når turtallet er ca 2900 omdreininger og varer helt frem til 3200 omdreininger. Dette høres best når bilen er varm, høres ikke i heletatt når den er kald omtrent. Det høres ut som rådebank, men har sjekket at det ikke er det og det var det ikke, men er ganske lik lyd, kanskje ikke så hard på en måte.

Skrevet

ikke vanlig før du runder 270 ca nei. men kanskje verdt å sjekke. hvis du ikke har eid bilen siden den var ny så kan den ha vært brukt styggt eller kjørt hardt på kald motor.

Skrevet

Den var tidligere eid av BMW entusiast fra tyskland. Han var ca 65 år og hadde tatt usedvanlig godt vare på den, og den er aldri vinterkjørt, så skjønner ingenting om en så gammel mann har dratt på med kald motor osv :? Men kan jo selvfølgelig hende. Er jo verdt å sjekke.

Takk for hjelpen :)

Skrevet

Høres ut som vanos ett elr annet ihvertfall.. På min som bare har kjørt 102 000km har vanosen klikka mentalt :) Så vurderer å kjøpe en helt ny vanos enhet og bruke andre typer o ringer på dem. Er jo standardfeil..

Skrevet

Ja, høres ut som en vanios feil, men veit ikke :?

Får kanskje ta en diagnose på det for å finne feilen. Men har vurdert det samme som deg og bare bytte hele vanos enheten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...