eirikbr Skrevet Februar 2, 2009 Skrevet Februar 2, 2009 Kjøpte meg en 1985 e30 sommeren 08 som jeg ikke har gjort så mye med før til nå. Har ikke helt klart å bestemme meg får hva jeg ville ha gjort med den, men nå har dommen falt får å bygge en skikkelig bane bil. Har begynt så småt med ribbimg av bilen, har tatt ut stort sett alt inni kupeen og i bagasjerom nå. Har ikke muligheter til å gjøre stort mer før jeg finner en garasje jeg kan leie så jeg får begynt får fult. Det jeg vet til nå er at jeg skal kjøpe en SR20DET motor. I første omgang skal jeg bare kjøpe noe småtteri til motoren så jeg får irundt 300 hk på hjula. Tengte å starte med dyser, datasprut, eksos, kamer, dif + noe småteri til. Av understell kommer jeg til å kjøpe alt i K-sport: coilover kit, skifte alle foringer til powerflex, bremsekit fram 8 stempels caliptere og 330mm skiver, bremsekit bak 6 stempel caliptere og 330mm skiver. Innvendig blir det komplett bur ifra pedersens racing, bøttestoler med 6 pungts seler, hydraulisk håndbrekk, ratt, mm. Skal lakere bagarserum, sittekupe, motor rom og under hvit, utvendig er jeg ikke helt sikker på farge enda. Vet heller ikke hvilken styling jeg skal ha på, frister med m-tech 2, men får se hva pengene strekker til. Legger ut noen bilder av hvordan den skjer ut nå, kommer nye oppdateringer etter hvert med nye bilder.
E36Cab1 Skrevet Februar 3, 2009 Skrevet Februar 3, 2009 Greie planer iallefall. Når kommer motoren inn i bilen?
turboxs Skrevet Februar 3, 2009 Skrevet Februar 3, 2009 Om du ikke har kjøpt motor så bør du heller vurdere en ca motor. Mindre volum men det er en mye råere motor. Glad i turtall. Jeg vet om folk som har chip med oppsett på fast turbo å sånn som virker no satans bra.
E30_Dale Skrevet Februar 3, 2009 Skrevet Februar 3, 2009 Nei og nei, men greit å vite at du ikke dravkjøre bmw maskineri i det minste, blir spennende å se resultatet!
Lars89 Skrevet Februar 3, 2009 Skrevet Februar 3, 2009 Kan bli veldig bra det her. Skjønner motorvalget. Billigere og enklere å bygge på original turbomaskin. Er jo "litt" deler å få tak i til den motoren også
JonasD Skrevet Februar 3, 2009 Skrevet Februar 3, 2009 En kar i Australia også som gjorde dette, var enten SR eller RB20.. Blir sikkert gromt!!
Gjest Skrevet Februar 3, 2009 Skrevet Februar 3, 2009 Her har du bremsene du trenger: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?p=1055613#1055613
eirikbr Skrevet Februar 3, 2009 Forfatter Skrevet Februar 3, 2009 Greie planer iallefall. Når kommer motoren inn i bilen? Vet ikke enda, skal begynne på understell når jeg har renska bilen helt å tektilisert den osv
eirikbr Skrevet Februar 3, 2009 Forfatter Skrevet Februar 3, 2009 Kan bli veldig bra det her. Skjønner motorvalget. Billigere og enklere å bygge på original turbomaskin. Er jo "litt" deler å få tak i til den motoren også Ja jeg har skikkelig troa på dette, blir litt spesielt, ikke noe alle har + at det kommer til å gå meget bra når alt er ferdig
M3 Yngve Skrevet Februar 4, 2009 Skrevet Februar 4, 2009 Jeg skjønner ikke hvorfor du ønsker å bruke SR20 motor. Bruk ikke Nissan gir kasse, ALLE som kjører drifting med Nissan tar 3 giret, når du har motor på over 300hk. CA18 MÅ du ikke bruke. Det koster mye å få en bra CA18 motor til å gå bra og være driftsikker. Hadde mye heller bygd en 1.9 IS motor og turbo. De er nemlig litt like S14B23 M3 motorene. Men ditt valg og lykke til.
eirikbr Skrevet Februar 4, 2009 Forfatter Skrevet Februar 4, 2009 Jeg skjønner ikke hvorfor du ønsker å bruke SR20 motor. Bruk ikke Nissan gir kasse, ALLE som kjører drifting med Nissan tar 3 giret, når du har motor på over 300hk. CA18 MÅ du ikke bruke. Det koster mye å få en bra CA18 motor til å gå bra og være driftsikker. Hadde mye heller bygd en 1.9 IS motor og turbo. De er nemlig litt like S14B23 M3 motorene. Men ditt valg og lykke til. Grunnen til jeg vil bruke ern SR20DET er får å få ned vekt, lettere å bygge på siden det er turbo ifra før av og det blir litt mer spesielt med en SR20DET, ikke alle som har det. Men det med gir kassa er jeg enig i, den kan fort gå ja, men får da bare kjøre til den ryker, den tiden den funger kommer jeg iallefall til å kose meg enormt så da får det heller bare gå noen gir kasser men takk får råd
Jonass Skrevet Februar 4, 2009 Skrevet Februar 4, 2009 Spennende prosjekt, skal abonnere her, har tenkt å hive samme motor i min IS-bil en gang fram i tia. Dette er driftsikre motorer som du lett og rimelig får rundt 270-290hk på hjula med.
eirikbr Skrevet Februar 4, 2009 Forfatter Skrevet Februar 4, 2009 Spennende prosjekt, skal abonnere her, har tenkt å hive samme motor i min IS-bil en gang fram i tia. Dette er driftsikre motorer som du lett og rimelig får rundt 270-290hk på hjula med. Ja disse motorene er ganske kurante
eirikbr Skrevet Februar 12, 2009 Forfatter Skrevet Februar 12, 2009 Har ikke fått gjort så mye i det siste, har ribbet bilen helt innvendig nå da, fikk ikke tatt bilde av det, men kommer straks Har fått overgangs fester ifra e30 til SR20Det, åsså har jeg laget meg tårn stiver bak + slepe krok på verkstedet en dag. Er litt dårlig kvalitet på bildene siden jeg brukte mobil på noen av bildene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå