Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

ja som topic sier så lurer jeg på om det er hydrauliske ventilløftere på disse? eller om de faktisk er feil innstilt, siden den tikker litt... ? er det noen spesielle ting jeg trenger for å stille disse? noen som har gjort det som kan si hva jeg trenger, og hvordan jeg skal gjøre ? har ikke skrudd på bilmotorer før... men liker og skru :)

Skrevet

den har gått 250000 jeg har hatt den i mitt eie i et halvt år nå, kjørt minimalt siden jeg enda bare er 17år.. så det jeg må gjøre er og skifte olje ? men kan jeg kjøre noen minutter med diesel eller lignende for å få renset skikkelig inni motoren ? om det kanskje er ett slags belegg, eller tror dere at de kan være utslitte?

Skrevet

Tviler på de er utslitte. Du kan fylle på motorrens og skifte olje. Noen sverger også til diesel. Isåfall må du fylle 1/2 liter diesel i olja, la motor gå 1 minutt eller 2 (ikke rus opp)! Og tapp av, bytt olje og filter. Du kan prøve Valvoline Maxlife 10w40 olje

Skrevet

På andre biler har jeg nappet ut løftere, og klemt de sammen med tang...

Problemet er at de små åpningene pakker mye dritt inni løfterne, og gjør at de fungerer dårlig.

Selv fyller jeg mye diesel(2-3-4 l) lar den gå på tomgang 10-15min og ruser godt når motor er varm.

Men det hjelper ikke om løftere er pakket med dritt.

Har vel 24 løftere i ok stand til salgs om det skulle være av interesse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...