jensemann23 Skrevet Februar 3, 2009 Skrevet Februar 3, 2009 Bytte ut alle oransje lys i bilen med blå 3,8 volts LED koblet til en 370 ohms motstand. Har bestillt meg 20 LED nå http://i156.photobucket.com/albums/t30/ ... GP0144.flv
jensemann23 Skrevet Februar 3, 2009 Forfatter Skrevet Februar 3, 2009 Mon tro om det går an å få displayet i computeren blått også?
jensemann23 Skrevet Februar 3, 2009 Forfatter Skrevet Februar 3, 2009 Hmm, ja. Det blir:) Men lurer på hvordan han har gjort det med det røde på turtelleren... det er jo rødt:S
Spinx Skrevet Februar 3, 2009 Skrevet Februar 3, 2009 Samme greiene jeg tenkte på og gjøre,men lurte på om det var mye jobb/pirk/vanskelig?
A.Teserud Skrevet Februar 3, 2009 Skrevet Februar 3, 2009 jeg er villig til og betale for det. om noen gjør det der for meg:P
jensemann23 Skrevet Februar 3, 2009 Forfatter Skrevet Februar 3, 2009 jeg kikket på det gamle speedoet mitt, og lyste inni med div led, og jeg skjønner ikke hvordan han fikk tallene blå og viserne røde!!
A.Teserud Skrevet Februar 3, 2009 Skrevet Februar 3, 2009 han har hvertfall tatt vekk det oranskje gjennomsiktige folien bak speedoen. og sikkert skilt ut en rød pære rundt inn til viseren. om du skjønte:P
kristols Skrevet Februar 3, 2009 Skrevet Februar 3, 2009 Prøvde meg på noe tilsvarende jeg også. Kjøpte noen dioder på Ebay for noen få kroner, som skulle passe til E36 instrumentbordet. Det gjorde de seff ikke, så modda dem litt. Problemet mitt var at sokkelen var for liten til å passe til hullene bakpå instrumentpanelet, så loddet ut dioden og loddet den inn i noen reservesokler jeg hadde liggende til instrumentpanelet slik at de passet. Ble lys i dem, no problem, MEN: det var ikke sterkt nok lys i dem til å i det hele tatt få noe spor av lys i instrumentene. Kan det tenkes problemet var mangel på en motstand...?
jensemann23 Skrevet Februar 3, 2009 Forfatter Skrevet Februar 3, 2009 nei, motstanden er jo for å få ned spenningen fra 12V til 3,8. Så de brenner opp hvis man ikke har motstand.
jensemann23 Skrevet Februar 3, 2009 Forfatter Skrevet Februar 3, 2009 Jeg skal prøve på det gamle speedoet først, og se om det blir bra:) Må vel åpne opp og splitte de "fiberoptiske" lysfordelerne som deler lyset til skivene og viserne
kristols Skrevet Februar 3, 2009 Skrevet Februar 3, 2009 er spent på resultatet! vil gjøre noe slikt selv også. Har to speedometer liggende jeg kan teste på selv også, fint innendørs vinterprosjekt! (mekke på plastdeler i -20 er ikke å anbefale). Lag en DYI da Jensemann;)
kristols Skrevet Februar 3, 2009 Skrevet Februar 3, 2009 er spent på resultatet! vil gjøre noe slikt selv også. Har to speedometer liggende jeg kan teste på selv også, fint innendørs vinterprosjekt! (mekke på plastdeler i -20 er ikke å anbefale). Lag en DYI da Jensemann;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå