Gå til innhold

turbo konvertere 325e


Mr E30
 Share

Anbefalte innlegg

hei å hå tenker på å kjøpe meg en slik en 325eta.

http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=vpxdxgtklnef

har planz å smekke inn en turbo i den pga gode komp forhold.

er det noen her inne som har gjort dette før?

Se på Teknisk og Prosjekt foruma,der ligger det mangen M20 bygg

priser?

Kommer helt an på hvordan du vil ha motoren,men som regel dyrt!! Anbefaler likevel å bruke kvalitetskomponenter..

tid?

Kommer an på dine kunnskaper/ferdigheter,samt om du har råd til alt med det samme..

hva trenger jeg spez å tenke på?

Hvor mye tid og penger du vil bruke,samt tenke grundig igjennom hvordan du vil gjøre dette for å unngå dyre tabber..

takker for alle svar :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei å hå tenker på å kjøpe meg en slik en 325eta.

http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=vpxdxgtklnef

har planz å smekke inn en turbo i den pga gode komp forhold.

er det noen her inne som har gjort dette før?

Se på Teknisk og Prosjekt foruma,der ligger det mangen M20 bygg

priser?

Kommer helt an på hvordan du vil ha motoren,men som regel dyrt!! Anbefaler likevel å bruke kvalitetskomponenter..

tid?

Kommer an på dine kunnskaper/ferdigheter,samt om du har råd til alt med det samme..

hva trenger jeg spez å tenke på?

Hvor mye tid og penger du vil bruke,samt tenke grundig igjennom hvordan du vil gjøre dette for å unngå dyre tabber..

takker for alle svar :wink:

ETA toppen er vel ikke no å bygge turbo på akkurat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

129hk 325e/525e motorblok 12/86 og frem og 325i topstykke

De nyere eta motorer har et topstykke magen til 325i, dog med neddroslet indre og kun 4 lejeskåle. Du skal bruge topstykke, indsugningsmanifold, udstødningsmanifold, motorledningsnet og styreboks fra 325i.

Kompressionen vil ligge på 8,8:1, Det er dog i underkanten for optimale ydelse. Ved at fræse noget af topstykket, sku det være muligt at opnå en kompression på 10:1. Husk at tjekke afstanden mellem stempler og ventiler.

Ydelsen vil ligge på omkring 180-190hk, men med en skrappere knast og speciel chip vil den være i omegnen af 200hk.

Hvis det er en sugemotor du ønsker at bygge er eta krumtappen god nok, men har du planer om at kører med turbo er det en god ide at bruge en krumtap fra en turbo diesel istedet. De har samme slaglængde, men turbo diesel krumtappen er smedet.

klippet litt fra bmwe30.dk

søk litt på ETA så forstår du hva jeg mener, toppen er nedstrupet. derfor BØR du bytte topp. kina hit fungere jo di også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...