Haugen Skrevet Februar 5, 2009 Skrevet Februar 5, 2009 Hadde bilen inne på eukontroll og da hadde den alt for høyt CO utslipp. Var på 3,75 og maksgrensen var på 0,5. Noen forslag til hvordan jeg kan fikse dette? Takk for alle svar.
diesel_luring Skrevet Februar 5, 2009 Skrevet Februar 5, 2009 fyll bioetanol. hehe da blir det hurra. utslippet er da 0,0
Silver87 Skrevet Februar 5, 2009 Skrevet Februar 5, 2009 må vell skifte katalysator, eller sjekke lambda
Tommy Skrevet Februar 5, 2009 Skrevet Februar 5, 2009 Ha lite drivstoff på tanken, å fyll på et par flasker kondensfjerner før du tar etterkontroll. Dette er et tjuvtriks, men du bør finne ut hva som er problemet.
Robbi3 Skrevet Februar 5, 2009 Skrevet Februar 5, 2009 Hva om en bil ikke har lambda eller kat? =P Bare nygjerrighet
Hauso Skrevet Februar 6, 2009 Skrevet Februar 6, 2009 er mest sannsynlig lambdaen. hadde min på diagnose for et par mnd siden. han fyren hadde aldri sett en bil med så høye utslipp før vet ikke hva den var på, men mye var det visst:p bytta lambda, og målte i går. 0.5. akkurat der det skal være:) ikke kjøp biltema lambda, bare noe dritt. prøv å få tak i en som er brukt, som funker, og er orginal:) lykke til
Trond e30 cab Skrevet Februar 6, 2009 Skrevet Februar 6, 2009 Hei Jeg hadde e30 min på pkk og hadde samme problemet med høy co. Jeg byttet plugger, olje, oljefilter og renset Kn filteret, så var alt i godeste orden. Hadde Co litt under 3. Håper det er like enkelt for deg
mhane Skrevet Februar 6, 2009 Skrevet Februar 6, 2009 Hei Jeg fikk sinnsyk høye Co målinger, byttet plugger og pluggledninger og alt var i skjønneste orden. (Mondeo) Et tips er også å kjøre bilen varm før måling og la den gå inntil den blir kjørt inn.
Mons1 Skrevet Februar 7, 2009 Skrevet Februar 7, 2009 Er det mekanisk luftmengdemåler i bilen din? En sånn med spjell, eller er det bare en elektrisk tråd i LMM? På min gamle E30 318iA hadde samme problem med høy CO, men NAF fikset det på 2min. Han poppet av plastdekselet på LMM og da kunne man se at spjellets fjær hadde mulighet å strammes. NAF-fyren strammet den noen hakk og CO'en gikk ned fra 4 til 0,8. Saken er at fjæren på spjellet blir slakk over tid og da vil spjellet åpne seg mer enn normalt som vil lure motoren til å øke bensinmengden. MEN Hvis din har katalysator, så må du få sjekket Lambda. RS Hadde bilen inne på eukontroll og da hadde den alt for høyt CO utslipp. Var på 3,75 og maksgrensen var på 0,5. Noen forslag til hvordan jeg kan fikse dette? Takk for alle svar.
Haugen Skrevet Februar 8, 2009 Forfatter Skrevet Februar 8, 2009 Tror det er en elektrisk, men vet ikke helt. Har byttet luftfilter, plugger og lamda nå, så får vi se hvordan det går. Takk for mange forslag
Mons1 Skrevet Februar 8, 2009 Skrevet Februar 8, 2009 Det er veldig enkelt å se om LMM er mekanisk. Det er en ganske stor boks montert mellom luftfilteret og innsugsmanifoilen. En elektronisk LMM er nesten bare et rørstykke med kontakt. Men du skriver at du har byttet Lambda, sp hvis Lambda har vært defekt, så er det sannsynlig at motorstyringen går i nødmodus og da må du få reset feilloggen, eller så fortsetter bilen å gå i nødmodus og kan ta drepen på Lamdaen på nytt. Hvis du gjorde dette på verksted, så har de sikkert gjort det. Merker du noe forskjell på bilen? Det skal merkes! RS Tror det er en elektrisk, men vet ikke helt. Har byttet luftfilter, plugger og lamda nå, så får vi se hvordan det går. Takk for mange forslag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå