Gå til innhold

Hvor mye tåler Getrag 265?

///MoePower
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg tror du blander noe nå, går ikke ann at den bare tåler 265nm?

Det sitter 380nm orginalt i bilen min, og en god del mer nå som den er trimmet, vil tro girkassen hadde kollapset for lengst hadde den bare tålt 265nm.

Har hørt at Getrag 265 skal være blant de sterkeste kassene man får til M30 orginalt, men har liksom ikke helt funnet ut noe sted hvor mye de egentlig tåler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja en girkasse tåler vel masse men på bakhjulene skal det ikke så masse før det spinner og da er det vel ikke mye nm de trenger og tåle. det er vel bare og prøve men tror dette går helt fint. bmw lager sykt bra girkasser er vel bare sjalte gaflene som er svak på bmw sine kasser men det er bomgiring og elmanuell desperadoer som klarer og ødelegge disse og da skjer det uavhengig av effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke om det er så mye forskjell på min 260 kasse og din 265 på styrken til kassa men min har tålt endel harde aksellerasjoner og riv start med hjulspinn opp til høy fart.. den funker like dårlig som før jeg begynte og bruke den hardt:) (ble kjørt noen mil uten olje på kassa derfor den er litt dårlig) vil tro de tåler en god del før de knekker;)

og at kassene ikke tåler mer enn 265nm vis den heter 265 tviler jeg sterkt på.. det er vell betegnelsen på kassa og sier mer om hvilken utveksling osv den har;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mange som mener denne 265kassen som man får i mange forskjellige utgaver er omtrent like kraftig som 280kassen til e34 m5`en. og de tåler no litt. man får disse som dogleg og, pluss 4trinns pluss 5trinns kortsteget.

dogleg kassa er vell 264 trur jeg

men det som knekker 265 kassene er giring på høyt turtall da raser disse.

men sålenge du girer pent på høyt turtall me dissa kassene så tåler de MYE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...