///MoePower Skrevet Februar 5, 2009 Share Skrevet Februar 5, 2009 Har akkurat montert ei Getrag 265 5-trinnskasse i bilen min. Lurer på hvor mye denne tåler av hk/nm før den knekker sammen? Hvordan trives den i forhold til gjentatte harde aksellerasjoner egentlig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Februar 5, 2009 Share Skrevet Februar 5, 2009 265 nm;) Men jeg har en 318i kasse på 325 motor, kassa er beregnet på 220 nm og jeg har 245. Har gått fint i 6 mnd. Men jeg tar ikke rivstarter da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Februar 5, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 5, 2009 Jeg tror du blander noe nå, går ikke ann at den bare tåler 265nm? Det sitter 380nm orginalt i bilen min, og en god del mer nå som den er trimmet, vil tro girkassen hadde kollapset for lengst hadde den bare tålt 265nm. Har hørt at Getrag 265 skal være blant de sterkeste kassene man får til M30 orginalt, men har liksom ikke helt funnet ut noe sted hvor mye de egentlig tåler? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Februar 5, 2009 Share Skrevet Februar 5, 2009 hmm, okei. Jeg trodde tallet sto for hvor mange nm splines-akslingen tålte jeg:s Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NiklasJa Skrevet Februar 5, 2009 Share Skrevet Februar 5, 2009 Den tåler vel bare 265 nm, det spørs bare hvor man måler disse nm?? (nå bare tipper jeg her) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Februar 6, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 6, 2009 Ingen flere som har innspill? Vet det fins flere der ute som bruker disse kassene sammen med M30-turbo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwm50turbo Skrevet Februar 6, 2009 Share Skrevet Februar 6, 2009 tja en girkasse tåler vel masse men på bakhjulene skal det ikke så masse før det spinner og da er det vel ikke mye nm de trenger og tåle. det er vel bare og prøve men tror dette går helt fint. bmw lager sykt bra girkasser er vel bare sjalte gaflene som er svak på bmw sine kasser men det er bomgiring og elmanuell desperadoer som klarer og ødelegge disse og da skjer det uavhengig av effekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwm50turbo Skrevet Februar 6, 2009 Share Skrevet Februar 6, 2009 viss du vil ha et tall så mener jeg de sier ca 500 til 550hk er vel det de skal tåle. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Februar 6, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 6, 2009 Takk for svar Men er vel nm som knekker kasser, ikke hk? Også svinkjøring som du skriver da selvfølgelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwm50turbo Skrevet Februar 6, 2009 Share Skrevet Februar 6, 2009 mange som mener denne 265kassen som man får i mange forskjellige utgaver er omtrent like kraftig som 280kassen til e34 m5`en. og de tåler no litt. man får disse som dogleg og, pluss 4trinns pluss 5trinns kortsteget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
H_Vatn Skrevet Februar 6, 2009 Share Skrevet Februar 6, 2009 vet ikke om det er så mye forskjell på min 260 kasse og din 265 på styrken til kassa men min har tålt endel harde aksellerasjoner og riv start med hjulspinn opp til høy fart.. den funker like dårlig som før jeg begynte og bruke den hardt:) (ble kjørt noen mil uten olje på kassa derfor den er litt dårlig) vil tro de tåler en god del før de knekker;) og at kassene ikke tåler mer enn 265nm vis den heter 265 tviler jeg sterkt på.. det er vell betegnelsen på kassa og sier mer om hvilken utveksling osv den har;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWdrift Skrevet Februar 6, 2009 Share Skrevet Februar 6, 2009 mange som mener denne 265kassen som man får i mange forskjellige utgaver er omtrent like kraftig som 280kassen til e34 m5`en. og de tåler no litt. man får disse som dogleg og, pluss 4trinns pluss 5trinns kortsteget. dogleg kassa er vell 264 trur jeg men det som knekker 265 kassene er giring på høyt turtall da raser disse. men sålenge du girer pent på høyt turtall me dissa kassene så tåler de MYE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.Silver Skrevet Februar 6, 2009 Share Skrevet Februar 6, 2009 Det jeg har fortalt om bmw kasser generelt er at disse tåler mye så lenge man får de i gir.. straks men begynner å bomgire å styre så ryker de kjapt. å det veldig kjapt.. Men dette er kun noe jeg har fått fortalt. Rakvaag Racing reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Februar 7, 2009 Share Skrevet Februar 7, 2009 265 tåler "fint" 600nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwm50turbo Skrevet Februar 7, 2009 Share Skrevet Februar 7, 2009 600nm er masse men tror kassen "takler" det greit. men går vel an og drepe den med 100hk også viss man vil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå