AlXz Skrevet Februar 5, 2009 Skrevet Februar 5, 2009 Varmenåla (i instrumentpanelet) ligger rett under halv... Min erfaring med mange E36-er jeg har hatt er at den pleier å ligge rett over halv... Bilen står lenge på tomgang = den blir varmere etter en stund. Radiator er aldri varm nederst. Kun øverste halvdel. Slangen til radiator på høyre side (bilens høyre) er aldri like varm som den på andre siden. Kommer varme inn i bilen, men mye bedre etter at den har stått litt i ro. Dårlig vikosekobling..., kan stoppe vifta med hånda lett. Men lurer på om termostaten ikke åpner helt?? Noen som vet?
bad_ip Skrevet Februar 5, 2009 Skrevet Februar 5, 2009 På min så falt nålen til litt under midten. Varierte litt opp og ned... Så jeg byttet byttet termostaten og problemet ble borte. Byttet også vannpumpe og reimer i samme slengen... men tror ikke vannpumpen hadde noe å si.
AlXz Skrevet Februar 5, 2009 Forfatter Skrevet Februar 5, 2009 På min så falt nålen til litt under midten. Varierte litt opp og ned... Så jeg byttet byttet termostaten og problemet ble borte. Byttet også vannpumpe og reimer i samme slengen... men tror ikke vannpumpen hadde noe å si. Har forresten ganske slakk reim (vifte, vannpumpe, dynamo..) Vet ikke om den drar det dårligere rundt når den hyler som den gjør??
bad_ip Skrevet Februar 5, 2009 Skrevet Februar 5, 2009 Hyler den så er det vel viftereimen sin skyld? Om den drar dårligere vet ikke jeg noe om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå