bergeee Skrevet Februar 5, 2009 Skrevet Februar 5, 2009 hallo. jeg har et lite problem. har en e30 320 som det bare var reint vann i. og det har frysi. åssen får jeg detta til og smelte igjen? bilen står ute og har ikke tilgang på strøm der den står nå. jeg har tatt ut radiatoren og smeltet den. men hva kan jeg gjøre med resten?
Ole@Automote Skrevet Februar 5, 2009 Skrevet Februar 5, 2009 Høres ut som en dyr afære det her, skal litt til om blokka har berga det her. Bilen må kjøres inn en varm plass ett par dager så smelter det nok.
bergeee Skrevet Februar 5, 2009 Forfatter Skrevet Februar 5, 2009 trur ikke blokka har gått. var ikke mye vann i den når det frøys til
djheaven Skrevet Februar 5, 2009 Skrevet Februar 5, 2009 Vil fått tak i lang leding,og fått lånt deg en byggevifte. 3KW. Og sett den ned i motoren.. Koble ut baterie da. Og al den stå der mange timer. Da skal det vel tine godt
jensemann23 Skrevet Februar 5, 2009 Skrevet Februar 5, 2009 og det har ikke vært kaldere? Da kan du ha vært griseheldig og berga blokken. Se om frostpluggene har spretta. få bilen inn i varmen så fort som faen!
garrasjen Skrevet Februar 5, 2009 Skrevet Februar 5, 2009 jeg så en gang på tv at de varmet bunnpanna/blokka på en lada med propanbrenner tror det var i russland men pass på så det ikke tar fyr
GiljeN Skrevet Februar 5, 2009 Skrevet Februar 5, 2009 det skal nokk gå bra om du lar den stå å tine en stund la vannet renne ut å igjenom :)lengre du venter jo bedre lykketil GiljeN
///MoePower Skrevet Februar 5, 2009 Skrevet Februar 5, 2009 Denne berger du nok fint. Men få den inn i varmen fort som fy ja. Og ikke kjinn på starteren før du har tint ned vannet. Du kan til nød ta av viftereimen, da skal det være mulig å starte bilen uten risiko for å ødelegge vannpumpen. Men du trenger en lader eller noe skal den stå å gå seg varm uten viftereim. Sålenge frostpluggene er like hele tror jeg ikke blokka har sprukket.
S.Arnesen Skrevet Februar 5, 2009 Skrevet Februar 5, 2009 La den få stå og varme seg en go stund, også tapper du ut så mye som mulig av kjølevannet Tilslutt fyller du opp med glo varmt vann for å fjerne resten av isen, om det er noe igjen såklart...
bergeee Skrevet Februar 5, 2009 Forfatter Skrevet Februar 5, 2009 var lissom det at jeg ikke har noe garasje og bilen fikk jeg ikke opp bakken neddi her. og tør ikke starte den. men hadde det ikke gått and og strekke en kabel og rigge meg til med varme pistol og en vifte? har faktisk en sånn bygg varmer under beina nåXD så trur jeg går for den:)
GiljeN Skrevet Februar 5, 2009 Skrevet Februar 5, 2009 klart d fynker men skal jo varme en stund også da? kan jo også trykke inn en varme kabel ? giljeN
bergeee Skrevet Februar 5, 2009 Forfatter Skrevet Februar 5, 2009 får ta og sove på det. og få mase litt på en kompiss om jeg kunne lånt garasjen hans litt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå