Gå til innhold

Maasoey's 325iX 88mod - Starter 4. april! Nye bilder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Maasoey - BMW E30 325iX - Prosjekt

Nå har jeg bestemt meg for å pusse opp "ho gamle svarte".

Har vært uheldig 2 ganger de siste to årene, så den har fått litt skavanker, desverre. Den ene gangen var selvforskyldt, den andre påkjørt og sjåfør som stakk av.

Men nå er det på tide å fikse bilen opp, og muligens salg om jeg ikke legger så altfor mye penger i prosjektet mitt. :)

Feil/Mangler:

*Passasjerdør foran vil ikke la seg åpne fra utsiden.

*Nesten identisk øøørliten bulk på hver side av framdørene. (wtf?)

*Stripe/skjevhet bak etter mitt lille uhell som endte i en steinmur. :/

*Diverse drivverkproblemer.

*Ikke håndbrems.

Planene mine:

*Bestille nye sommerfelger.

*Dersom lakkering blir et alternativ, blir det nok oppretting av bakskjermen. (Se nederst på siden, detaljerte bilder)

*Skifte hjullager og andre slitedeler.

Det som er gjort:

*Skiftet alle bremseskiver / klosser og andre slitedeler.

*Skiftet baklyktene, siden mine var lekk og hadde noen sprekker.

Hvis du har flere ideèr, kom med dem!

Bilder:

Tatt i sommer en gang:

hryrfc7f8vsm35i3zyuc_thumb.jpg

xg91rwpogqyqtnxv8x9m_thumb.jpg

Skrevet

Fint å se at bilen skal få et godt liv i noen år enda. Jeg tar det utvendige først, siden du ikke har lagt ut bilder av interiøret

- M-tech 1 front og hekk

- Shadowline lister

- Originale BBS 15' felger

Innvendig:

- Aluringer på instrumentene

- Girkule med lys (hvis du ikke har allerede)

Noen vil kanskje savne forslag til senk. Vil ikke gi noen tips der siden jeg ikke har erfaring med det på ix. Jeg har et sett med M-tech fjærer fra en cabriolet som jeg skal teste ut på min. Så hvis du vil, skal jeg holde deg oppdatert på hvordan det blir.

Lykke til med oppussingen uansett om mine forslag blir fasit :D Fant du forresten ut noe om de drivakslingene hos Koed?

Skrevet

EirikL:

Ja, mange takk for tipset!

Bestilte faktisk ikke mer enn et kvarter unna etter at jeg leste det. :)

Men har ikke fått den enda, håper den kommer før jeg reiser hjem. Jobber turnus..

Angående senk, så har jeg valgt å prøve ut 45mm først, både foran og bak for å unngå skjevheter mtp 4x4, og ikke den vanlige 60/40-senken som ser penest ut.

Personlig synes jeg 15" BBS er altfor original.

Mens Mtech front å hekk skal jeg med tiden skaffe meg!

Ingen som tilfeldigvis vet hvor jeg kan få tak i det?

Prøvde å lage en tråd her:

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?p=1054268#1054268

men fikk minimalt med respons.

Skrevet

Aluringer i instrumenthus er noe jeg har tenkt på selv + lys i girspak med alacantra trekt girkule også :wink:

Hvordan er det M-tech 1 ser ut på utsiden?

Hvorfor har du tenkt og senke bilen så mye? hadde ikke senket den mer enn 20mm eller noe jeg, så slipper man at det blir slarkete fortere..

Skrevet

Siden jeg har 45mm liggende tenkte jeg å prøve det først.

Men siden jeg skal ned med fjærbeina, tror jeg det blir innhandling av nye fjærer og dempere, bare samtidig som jeg har det nede.

• 2 weeks later...
Skrevet

Du får i hvertfall ikke fugleskit på taket :lol: For å være litt seriøs; har du utsatt oppussingen siden bilen står ute under masse snø?

Skrevet
Du får i hvertfall ikke fugleskit på taket :lol: For å være litt seriøs; har du utsatt oppussingen siden bilen står ute under masse snø?

Fy faen, minner meg om da jeg parkerte under en lyktestolpe mens jeg var borte på jobb i 12 dager. :P

Nei, har bare et liiite problem.

Det er ikke bare min garasje, og kompisen min låste garasjen og tok med seg nøkkelen da han dro tilbake i militæret..

Uansett så venter jeg på drivakselen fra koed, som jeg bestilte for over 3 uker siden!

Må ringe Koed på mandagen for å høre hvordan det står til. :)

• 3 weeks later...
Skrevet

Tenkte jeg skulle skrive en liten oppdatering, for de som ønsker det.

*Drivakselene er kommet i hus, men vurderer å finne tak i en ny til venstre side. Høyre side er ny!

*Nye fjærer er kommet til bilen, originale.

*Giroverføringen er også ankommet.

Det som er synd, er at bilen er totalt innesnødd, dvs is/snø hele veien opp til ruta, så jeg kommer meg ikke inn i bilen engang!

Eneste mulighet blir å brøyte bak bilen og slepe den bakover med traktor om ikke snøen er smeltet innen påske. :)

Skrevet
Go bil, sinnsykt fine felger.

Synd med dette snø problemet ditt :(:wink:

Synd de felgene var sinnsykt stygge med 8 hul.. 4x100/108 tror jeg det var.

• 3 weeks later...
Skrevet

Var å tok noen bilder av bilen idag, og foretok en prøvestart, siden den hadde stått siden oktober.

Ett halvt år uten gnist under panseret hadde jeg en anelse om at dette kunne bli en utfordring:

*Først var den tom for strøm. Da begynte jeg å se mørkt på dette. Men var å fikk i et batteri. Tro det eller ei, men jeg tror ikke starteren gikk mer en halvannen gang rundt før det brølte under panseret, samtidig med et stort smil fra øre til øre! :D

Her er noen bilder av skaden bak, noen som vet hvor mye dette kan koste å få rettet opp på verksted?

8o8d5hwsslt97j19wvtb.jpg

qoqatdyfgx4giqr5yo9x.jpg

6v8jy79jpmk8tck2bqg0.jpg

Søtt bilde som jeg tok med en gang jeg fikk start:

3rxsf6fxm897gr6ras5z.jpg

Begynner forresten skruinga i morgen! :o

De hvite felgene er forøvrig tilsalgs, send PM!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...