Gå til innhold

Lyd oppgradering E61.Earthquake SWS-8, JL HD900/5,BSW Stage1


Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Utrolig bra Har tenkt til å gjøre det samme jeg også.. bra lyd i BSW ?

BSW spiller ganske bra ja. Dei er også veldig "lett drevne" så det spiller faktisk bra sjølv med orginal forsterker. Har nå oppgradert til Focal K2 (Meir info om dette kjem) og dei spiller meget bra. Spesielt i kombinasjon med ein så pass kraftig forsterker. Etter att eg oppgraderte til desse vart lydbilde meir komplett. Spesielt mellom 100 og 150hz. Her var det eit hull mellom Earthquake subbane og BSW. Focal sine høyrest ut til å gå litt lenger ned. Diskanten på Focal er også heilt kongo!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
Av høytalera så har ein to alternativ som passer rett i. Det er Audio-System X-ION 200 som Hammerz skriver, samt BSW pakken som kunn består av mellomtone og diskant.

Ei lita oppsummering:

Alternativ 1:

BSW Stage 1 til E60/E61 (mellomtone og diskant framme og bak) - Pris ca 4500 inkl frakt, MVA og fortolling til Norge

Earthquake SWS-8 sub - Pris ca 2500 for to stk plus eit par hundre for kontakter.

Alternativ 2 som Hammerz skriver om her:

Det er Audio-System X-ION 200 (Sub, mellomtone og diskant framme) - Pris 3500,-

Uansett kva for sett ein velger bør ein også inn med ny forsterkar. Her er nokon alternativ som har støtte for Høgnivå inngang samt ballanced differential signal"

Her er nokon alternativ:

- JL Audio 900/5 (4x100 watt + 1x 500) - Pris 750 - 1000 $. Skulle vell bli 7000 - 8000 inkl frak, MVA og fortolling til Norge. Eg har denne og den fungere meget bra!!. Trulig den beste klasse D forsterkaren som er på markedet i dag

- Blaupunkt THA-555. Mykje brukt og har eigen adapter kable for tilkobling til orginal spillaren. Pris 3000 - 4000,- trur eg.

- Kicker ZX700/5 - Pris 400 - 450 $. Skulle vell bli 3500 - 4000 levert i Norge. (Pass på å kjøp 2010 modellen) Har også hørt nokon klage over litt støy på denne

- Apline PDX-5 - Pris 400 - 450 $. Skulle vell bli 3500 - 4000 levert i Norge. Denne må ha høg til lav nivå adapter da den ikkje har støtte for høgnivå inngang.

Er også viktig å avklare for for annlegg ein har i bilen. Dette vil være styrande for korleis ein kan oppgradere. Har ein t.d. Logic7 (Hifi pro) eller Individual så går signala på fiberoptisk kabel bak til forsterkaren, slik att ein må hente ut signala etter forsterkaren. Det er også ulikt på Hifi pakke på biler før og etter 2009l. På biler før 2009 blir mellomtone og diskant dreven av HU (Radio/Navi enhet) mens subbane er dreven av ei eigen forsterkar plassert bak i bilen. På 2009 og nyar har ein eigen forsterkar på alt plassert bak i bilen. Det er faktisk desse som er desidert enklast å oppgradere av alle. Da kan ein byte heile forsterkaren og hente både inn signal og alle høytalerkablane bak. Ein for også kjøpt adapter som eg kobler til orginal kontakten.

Hei jeg har en 520D E61n 2010mod

Navi buisness og kjipeste anlegget....

Lurer litt på er forsterkern baki denne? eller er det ikkje forsterker i denne?

Hva er enkleste og `beste` metode for å oppgradere dette anlegget og hva vil du anbefale og gjøre.

Har sjekket litt med forskjellige plasser men de anbefaler så mangt....

Ønsker gjerne å oppgradere elementene og forsterker, men er usikker på hvordan det er oppbygd om front drives av navi/radio enhet eller om det er av forsterker osv osv?

Har du en grei forklaring eller et enkelt oppsett på denne bilen?

Er fortiden ute i sjøen så har ikke fått sjekket så mye selv på bilen. Men ønsker å få bestillt nye komp sånn at de ligger klar til jeg kommer hjem;) Tar imot all info med stor takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Hvordan ble det med de Focal høytalerene?

Vurderer disse Sws subbene i F10 som har kun 676, har også funnet et kit som heter gladen, bsw har ikke kommet med noe sett til F10 enda.

Focal høytaleren fungerte meget bra. Desse krev mykje meit power enn orginal elementa, men når eit først for kraftig nokk forsterkar på desse spiller dei veldig bra.

No har ikkje eg full kontroll på F10 variantane, men antar att ting er veldig likt i forhold til E6X. Tipper faktisk att eit BSW sett til E6X vil passe i ein F10 også. Gladen settet kjenner eg ikkje til.

Det første du bør sjekke er om forsterkaren bak forsyner alle høytalerane. Trur faktisk den gjere det. Da har du alt på ein plass. Kan hente både signal, styrestraum og hovedstraum bak og det gjer kabliga vesentlig enklare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av høytalera så har ein to alternativ som passer rett i. Det er Audio-System X-ION 200 som Hammerz skriver, samt BSW pakken som kunn består av mellomtone og diskant.

Ei lita oppsummering:

Alternativ 1:

BSW Stage 1 til E60/E61 (mellomtone og diskant framme og bak) - Pris ca 4500 inkl frakt, MVA og fortolling til Norge

Earthquake SWS-8 sub - Pris ca 2500 for to stk plus eit par hundre for kontakter.

Alternativ 2 som Hammerz skriver om her:

Det er Audio-System X-ION 200 (Sub, mellomtone og diskant framme) - Pris 3500,-

Uansett kva for sett ein velger bør ein også inn med ny forsterkar. Her er nokon alternativ som har støtte for Høgnivå inngang samt ballanced differential signal"

Her er nokon alternativ:

- JL Audio 900/5 (4x100 watt + 1x 500) - Pris 750 - 1000 $. Skulle vell bli 7000 - 8000 inkl frak, MVA og fortolling til Norge. Eg har denne og den fungere meget bra!!. Trulig den beste klasse D forsterkaren som er på markedet i dag

- Blaupunkt THA-555. Mykje brukt og har eigen adapter kable for tilkobling til orginal spillaren. Pris 3000 - 4000,- trur eg.

- Kicker ZX700/5 - Pris 400 - 450 $. Skulle vell bli 3500 - 4000 levert i Norge. (Pass på å kjøp 2010 modellen) Har også hørt nokon klage over litt støy på denne

- Apline PDX-5 - Pris 400 - 450 $. Skulle vell bli 3500 - 4000 levert i Norge. Denne må ha høg til lav nivå adapter da den ikkje har støtte for høgnivå inngang.

Er også viktig å avklare for for annlegg ein har i bilen. Dette vil være styrande for korleis ein kan oppgradere. Har ein t.d. Logic7 (Hifi pro) eller Individual så går signala på fiberoptisk kabel bak til forsterkaren, slik att ein må hente ut signala etter forsterkaren. Det er også ulikt på Hifi pakke på biler før og etter 2009l. På biler før 2009 blir mellomtone og diskant dreven av HU (Radio/Navi enhet) mens subbane er dreven av ei eigen forsterkar plassert bak i bilen. På 2009 og nyar har ein eigen forsterkar på alt plassert bak i bilen. Det er faktisk desse som er desidert enklast å oppgradere av alle. Da kan ein byte heile forsterkaren og hente både inn signal og alle høytalerkablane bak. Ein for også kjøpt adapter som eg kobler til orginal kontakten.

Hei jeg har en 520D E61n 2010mod

Navi buisness og kjipeste anlegget....

Lurer litt på er forsterkern baki denne? eller er det ikkje forsterker i denne?

Hva er enkleste og `beste` metode for å oppgradere dette anlegget og hva vil du anbefale og gjøre.

Har sjekket litt med forskjellige plasser men de anbefaler så mangt....

Ønsker gjerne å oppgradere elementene og forsterker, men er usikker på hvordan det er oppbygd om front drives av navi/radio enhet eller om det er av forsterker osv osv?

Har du en grei forklaring eller et enkelt oppsett på denne bilen?

Er fortiden ute i sjøen så har ikke fått sjekket så mye selv på bilen. Men ønsker å få bestillt nye komp sånn at de ligger klar til jeg kommer hjem;) Tar imot all info med stor takk :)

Da har du nokk 6 høytalere, forsterker innebygd i Navi spillaren framme og ingen forsterker bak. Det eg ville gjort på denne er å kjøpe ein klasse d forsterkar og prøvd å få plass til denne i hanskerommet. Gjerne der den orginale CD skriftaren skal sitte. Så må du kjøpe eit adapter som du kobler inn mellom orginal kablinga og navi spillaren. Dette for å få kobla forsterkaren inn mellom naiv spillaren og høytalerane. Vist du skal ha forsterker bak blir det svært mykje kabllig. Da må kablane gå bak, inn i forsterkaren for så å gå fram igjen.

Så har du 6,5" element under seta, men her ligg det berre ein adapter ring. Når du fjerner denne får du plass til 8" på same måte som Hifi og Hifi pro pakken.

Du skriver att du ønskjer ei enkel oppgradering. Eg tørr vell påstå att ingen slik oppgraderingar av orginal anlegg er direkte enkle. For å sei det slik sø bør du ikkje starte med ei slik oppgradering om du har ti tommeltottar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av høytalera så har ein to alternativ som passer rett i. Det er Audio-System X-ION 200 som Hammerz skriver, samt BSW pakken som kunn består av mellomtone og diskant.

Ei lita oppsummering:

Alternativ 1:

BSW Stage 1 til E60/E61 (mellomtone og diskant framme og bak) - Pris ca 4500 inkl frakt, MVA og fortolling til Norge

Earthquake SWS-8 sub - Pris ca 2500 for to stk plus eit par hundre for kontakter.

Alternativ 2 som Hammerz skriver om her:

Det er Audio-System X-ION 200 (Sub, mellomtone og diskant framme) - Pris 3500,-

Uansett kva for sett ein velger bør ein også inn med ny forsterkar. Her er nokon alternativ som har støtte for Høgnivå inngang samt ballanced differential signal"

Her er nokon alternativ:

- JL Audio 900/5 (4x100 watt + 1x 500) - Pris 750 - 1000 $. Skulle vell bli 7000 - 8000 inkl frak, MVA og fortolling til Norge. Eg har denne og den fungere meget bra!!. Trulig den beste klasse D forsterkaren som er på markedet i dag

- Blaupunkt THA-555. Mykje brukt og har eigen adapter kable for tilkobling til orginal spillaren. Pris 3000 - 4000,- trur eg.

- Kicker ZX700/5 - Pris 400 - 450 $. Skulle vell bli 3500 - 4000 levert i Norge. (Pass på å kjøp 2010 modellen) Har også hørt nokon klage over litt støy på denne

- Apline PDX-5 - Pris 400 - 450 $. Skulle vell bli 3500 - 4000 levert i Norge. Denne må ha høg til lav nivå adapter da den ikkje har støtte for høgnivå inngang.

Er også viktig å avklare for for annlegg ein har i bilen. Dette vil være styrande for korleis ein kan oppgradere. Har ein t.d. Logic7 (Hifi pro) eller Individual så går signala på fiberoptisk kabel bak til forsterkaren, slik att ein må hente ut signala etter forsterkaren. Det er også ulikt på Hifi pakke på biler før og etter 2009l. På biler før 2009 blir mellomtone og diskant dreven av HU (Radio/Navi enhet) mens subbane er dreven av ei eigen forsterkar plassert bak i bilen. På 2009 og nyar har ein eigen forsterkar på alt plassert bak i bilen. Det er faktisk desse som er desidert enklast å oppgradere av alle. Da kan ein byte heile forsterkaren og hente både inn signal og alle høytalerkablane bak. Ein for også kjøpt adapter som eg kobler til orginal kontakten.

Hei jeg har en 520D E61n 2010mod

Navi buisness og kjipeste anlegget....

Lurer litt på er forsterkern baki denne? eller er det ikkje forsterker i denne?

Hva er enkleste og `beste` metode for å oppgradere dette anlegget og hva vil du anbefale og gjøre.

Har sjekket litt med forskjellige plasser men de anbefaler så mangt....

Ønsker gjerne å oppgradere elementene og forsterker, men er usikker på hvordan det er oppbygd om front drives av navi/radio enhet eller om det er av forsterker osv osv?

Har du en grei forklaring eller et enkelt oppsett på denne bilen?

Er fortiden ute i sjøen så har ikke fått sjekket så mye selv på bilen. Men ønsker å få bestillt nye komp sånn at de ligger klar til jeg kommer hjem;) Tar imot all info med stor takk :)

Da har du nokk 6 høytalere, forsterker innebygd i Navi spillaren framme og ingen forsterker bak. Det eg ville gjort på denne er å kjøpe ein klasse d forsterkar og prøvd å få plass til denne i hanskerommet. Gjerne der den orginale CD skriftaren skal sitte. Så må du kjøpe eit adapter som du kobler inn mellom orginal kablinga og navi spillaren. Dette for å få kobla forsterkaren inn mellom naiv spillaren og høytalerane. Vist du skal ha forsterker bak blir det svært mykje kabllig. Da må kablane gå bak, inn i forsterkaren for så å gå fram igjen.

Så har du 6,5" element under seta, men her ligg det berre ein adapter ring. Når du fjerner denne får du plass til 8" på same måte som Hifi og Hifi pro pakken.

Du skriver att du ønskjer ei enkel oppgradering. Eg tørr vell påstå att ingen slik oppgraderingar av orginal anlegg er direkte enkle. For å sei det slik sø bør du ikkje starte med ei slik oppgradering om du har ti tommeltottar :)

Hehe ser den, er ikke ti tommeltotter her gitt, men er ikke så veldi kjent med E61 for å si d sånn da :) hehe kjøpte bilen 3 dager før jeg reiste ut i nordsjøen så har ikke fått sett så mye på den enda... Men gidder ikke å gjøre så `mye` ut av anlegget men vil forbedre det litt så lyden blir akseptabel, for no e d heilt elendig ihvertfall.

Vet du om noen som selger adapter for å koble seg rett innpå Navi enhet ? :)

Blir det noe forbedring etter at en får koblet til forsterker eller må en bytte element for å få en akseptabel lydkvalitet?

Snakket med bsw de anbefalte og sette inn forsterker og bytte element. så det blir mest sannsynlig det sånn som du sier.

Takker for info :)) Greit å få funnet ut litt før i begynne å plukke istykker :) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adapter for dette får du på mange bilstereo butikker. Du kan eventuelt google SOT-976. Ser ut som det skal passe. NB: Det er svært trangt og ikkje enkelt å få plass til dette adapteret framme med spillaren. Eg har foresten nokon adapter ringer til subande dersom du ønskjer det. Eg fekk ein kar til å skjere dei ut med maskin så dei har svært bra passform. Du treng slike dersom du t.d. skal sette inn SWS-8 subber.

Lykke til med oppgraderinga og du får holde oss oppdatert.

Hehe ser den, er ikke ti tommeltotter her gitt, men er ikke så veldi kjent med E61 for å si d sånn da :) hehe kjøpte bilen 3 dager før jeg reiste ut i nordsjøen så har ikke fått sett så mye på den enda... Men gidder ikke å gjøre så `mye` ut av anlegget men vil forbedre det litt så lyden blir akseptabel, for no e d heilt elendig ihvertfall.

Vet du om noen som selger adapter for å koble seg rett innpå Navi enhet ? :)

Blir det noe forbedring etter at en får koblet til forsterker eller må en bytte element for å få en akseptabel lydkvalitet?

Snakket med bsw de anbefalte og sette inn forsterker og bytte element. så det blir mest sannsynlig det sånn som du sier.

Takker for info :)) Greit å få funnet ut litt før i begynne å plukke istykker :) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

hvordan var montering av Focal settet, bare lodde paa kabling med rett adapter og saa plug and play? maatte det noe modding til for aa feste elementene? Var det Focal Power K2 100KRS du putta inn?

Du har har vel ikke tilfeldigvis faatt sammenliknet ditt anlegg med ett 677 Pro Logic7 anlegg siden begynnelsen paa denne traaden?

Skal handle meg en nyere (2009-2010) E91 snart. Jeg hadde inntil jeg leste meg opp om dette emnet i dag bestemt meg for at bilen maa ha 677 Pro Logic7, men naa tror jeg at jeg skal droppe det kravet ned til 676 da det er langt flere biler tilgjengelig med 676 enn 677. Saa kan jeg heller oppgradere 676 anlegget med Focal sett + SWS sub + forsterkerier og ende opp med et anlegg som muligens spiller bedre enn 677..(?)

Jeg vet at din bil er en femmer, men jeg tror ikke det er de helt store forskjellene paa montering av 676 i E91 vs E61 saa det kan nok oppgraderes med forholdsvis lik oppskrift.

For eventuelle andre som dumper innom denne traaden kan jeg anbefale aa kikke paa foelgende link om du skal oppgradere E9x stereo: http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=641323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

hvordan var montering av Focal settet, bare lodde paa kabling med rett adapter og saa plug and play? maatte det noe modding til for aa feste elementene? Var det Focal Power K2 100KRS du putta inn?

Du har har vel ikke tilfeldigvis faatt sammenliknet ditt anlegg med ett 677 Pro Logic7 anlegg siden begynnelsen paa denne traaden?

Skal handle meg en nyere (2009-2010) E91 snart. Jeg hadde inntil jeg leste meg opp om dette emnet i dag bestemt meg for at bilen maa ha 677 Pro Logic7, men naa tror jeg at jeg skal droppe det kravet ned til 676 da det er langt flere biler tilgjengelig med 676 enn 677. Saa kan jeg heller oppgradere 676 anlegget med Focal sett + SWS sub + forsterkerier og ende opp med et anlegg som muligens spiller bedre enn 677..(?)

Jeg vet at din bil er en femmer, men jeg tror ikke det er de helt store forskjellene paa montering av 676 i E91 vs E61 saa det kan nok oppgraderes med forholdsvis lik oppskrift.

For eventuelle andre som dumper innom denne traaden kan jeg anbefale aa kikke paa foelgende link om du skal oppgradere E9x stereo: http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=641323

Relativt kurant å montere Focal høytaleren. Einaster er att orginal høytalerane har tre hull mens Focal har fire. To av festa passer direkte. Så brukte eg berre ei skive på de tredje hullet. Var K2 KRS eg brukta ja.

Vist du vurdere å oppgradere så bør du faktisk gå for 676. Det er vesentlig enklare å oppgradere desse kontra 677. Vist du kjøper ein E9X med 676 og CIC (kom vell på 2009 mod?) så har du faktisk analoge signal bak til forsterkaren så du kan erstatte heile forsterkaren uten å trekke noko kabler(Bortsett frå straumkabler). På 677 går det fiber signal bak så det er langt meir komplisert. Eg oppgraderte ein 2009 E91 for ei tid tilbake med ein Alpine PDX-5 forsterkar bak og det var veldig kurant.

Har ikkje fått samanlikna mi oppgradering med E6X eller E9X 677, men har 677 på min nye F11 og det spiller faktisk veldig bra. Nå skal det seiast att det er eit år sidan eg solgte bilen så det er vanskelig å sei om det spiller betre. Da må ein neste ha begge bilane samtidig og teste med same kilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Nødvendig med forsterker til disse subbene da jeg har logic 7 fra før?

Trur du bør har forsterker, men vil nokk bli ein del betre uten også. Dersom du skal beholde original forsterkeren bør du kjøpe 2 ohm versjonen av subbane. Dei heiter SWS-8XI trur eg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker orginal Logic 7 forsterker en kanal per sub?

Jeg kjøpte SWS 8Xi ved en feiltagelse først, så har 2 stk til salgs. Jeg skal koble begge subbene i parallell mot en kanal så må ha 4 ohm utgaven. Det tar ett par mnd før jeg har de hjemme i Norge da de går med flyttelasset mitt fra USA i desember. Men du får si fra om du er interessert Andreas123. Kan ta pris på PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...