Gå til innhold

Lyd oppgradering E61.Earthquake SWS-8, JL HD900/5,BSW Stage1


Anbefalte innlegg

  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kan ikke se for meg hvordan bytte av høyttalere skal kunne ha noen som helst innvirking på bluetooth? Er en egen modul som tar seg av bluetooth, høyttalerne gjengir bare det signalet som kommer fra forsterkern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Er det sånn og forstå at JL HD900/5 ikke er plug&play på biler med Logic7?

Det er korrekt. Logic7 har fiberkommunikasjon mellom head unit og orginal forsterker. JL HDxxx har ikke noen inngang for dette. Så da må du få konvertert det på ett vis. Ingen anelse hva for slags hardware du må ha for å gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sånn og forstå at JL HD900/5 ikke er plug&play på biler med Logic7?

Det er korrekt. Logic7 har fiberkommunikasjon mellom head unit og orginal forsterker. JL HDxxx har ikke noen inngang for dette. Så da må du få konvertert det på ett vis. Ingen anelse hva for slags hardware du må ha for å gjøre det.

Var det jeg trodde ja.. Men har ivertfall vurdert å oppgradere subbene under sete til SWS, tror jeg leste her en plass at 2 ohm's da var anbefalt, stemmer det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sånn og forstå at JL HD900/5 ikke er plug&play på biler med Logic7?

Det er korrekt. Logic7 har fiberkommunikasjon mellom head unit og orginal forsterker. JL HDxxx har ikke noen inngang for dette. Så da må du få konvertert det på ett vis. Ingen anelse hva for slags hardware du må ha for å gjøre det.

Var det jeg trodde ja.. Men har ivertfall vurdert å oppgradere subbene under sete til SWS, tror jeg leste her en plass at 2 ohm's da var anbefalt, stemmer det? :)

De trådene jeg har sett hvor folk har puttet inn SWS har alle brukt SWS-8X, dvs 4 ohms utgaven. 2 ohm skulle vel funke dersom forsterker'n din er stabil i 2 ohm. Tipper kanskje at original forsterkeren ikke er det. I spec'en fra BMW står det:

"Amplifier Power: 2x70W (4 ohm) + 7x40W (2 ohm)" Ikke at det sier noe om den er stabil i 2 ohm eller ei. Prisen er vel omtrent samme for 8X og 8Xi så jeg ville gått for det andre har brukt og da antageligvis funker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Hei!

ser det er en stund siden det har vært aktivitet i tråden men iallefall; har blitt eier av en bra utstyrt 2008 mod. e61, 525XD, men den har kun standard stereo. 

Har bestillt 2 stk sws 8, JL Audio HD 900/5, adapter til spiller og blaupunkt sin tha 5,5m kabel. Tenker å bare erstatte blaupunkt pluggene med JL sine. 

Hvordan er det med basshøyttalerne som sitter der originalt, er de i paralell med høyttaler i dørene foran? 

Isåfall må eg vel legge opp ny kabling fra subwoofere og bak til forsterker. 

Har bestillt 4 ohms så da blir de i parallell så det ender opp med 2ohms last på subutgang.

 

Dette blir oppgraderingen i første omgang, så tenker eg å bytte til bsw stage one foran og bak etterhvert:-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Meiner bestemt att disse er kobla i parallell med høytalerane i dørene og ja du må trekke nye kabler bak. Eventuelt finne ein smart plass til forsterkaren framme. Kanskje du får plass til den under setet?

 

JL Audio HD 900/5 forsterkaren funker fint i 2 OHM og dette er ein fantastisk forsterker !!

 

Skal du få noko skikkelig ut av dette bør du også byte mellomtone/diskant. Eg har hatt både BSW og Focal og personlig synst eg Focal spiller langt betre. BSW bra mein ein betaler er litt for å få nok som er tilpassa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...