336mik Skrevet Februar 7, 2009 Share Skrevet Februar 7, 2009 Hei. Har en e34 525ix med manuell som blir brukt på bane av og til,men jeg opplever ofte at oljen blir for varm på denne. Er det andre som er kjent med problemet? Er vel ikke oljekjøler på min m50 heller da,men alle erfaringer er hjertelig velkomne. Mvh. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwm50turbo Skrevet Februar 7, 2009 Share Skrevet Februar 7, 2009 heisann hvordan funker 4x4systemet på denne??det med at oljen blir varm virker litt rart. kjører du i timesvis??hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik_S Skrevet Februar 7, 2009 Share Skrevet Februar 7, 2009 Hva legger du i "for varm"? En kompis har en M50B25 turbo, den også uten oljekjøler. Skal piske ganske hardt for å komme opp i 100 grader oljetemp. Han kjører på Agip Racing 10w60. Ved børning/piruetter blir jo saken fort litt annerledes da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwm50turbo Skrevet Februar 7, 2009 Share Skrevet Februar 7, 2009 skal vel litt til og klare og kjøre disse så varm at de tikker, men viss man ikke er flink med og bytte olje jevnt og trutt så tikker m50 men vanligvis uavhengig av olje temp. kanskje en dårlig oljepumpe??? ville sjekket kor varm oljen egentlig ble. montert en olje temp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet Februar 7, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 7, 2009 Har ikke målt temp,bare vet at det kommer ved banekjøring(10-15 minutter) på både asfalt og is. 4WD systemet på denne nå er litt costum,med fritt valg av ca 30/70 og 50/50 drift. Har vært passe påpasslig med oljeskift på denne(10k km). Den tikker når den er kald,og etter siste oljeskift tikker den enda mer når den er kald. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwm50turbo Skrevet Februar 7, 2009 Share Skrevet Februar 7, 2009 gått langt??vanos??vet bare at disse ikke skal tikke kald eller varm. de tikker kun viss man slurver med olje bytte. en sedan eller touring du har??farge??hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet Februar 7, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 7, 2009 Gått ca 285k,ikke vanos,skal nok sikkert ikke tikke,men det gjør den. Olja er som sagt fersk(gått 60 mil etter oljeskift). Svart lurvete touring.(ikke til salgs med mindre noen vil bli lurt). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwm50turbo Skrevet Februar 7, 2009 Share Skrevet Februar 7, 2009 hehe ok, hatt noen spesielle problemer med 4x4`en?? stikkakslinger og drivverket generelt?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stroker Skrevet Februar 7, 2009 Share Skrevet Februar 7, 2009 Hvilket oljemerke benytter du da?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet Februar 7, 2009 Share Skrevet Februar 7, 2009 Viss du sliter med ulyder på varm motor ville eg målt temp og trykk på olje før en monterer kjøler da indre lekkasje i motor kan likegodt være problemet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet Februar 7, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 7, 2009 Bruker quakerstate 10w-40 nå. Har hatt problemer med fordelings kassa,men det er bare min egen skyld,siden en simring på denne var lekk,og jeg kjørte den oljetom. Med mindre man senker disse bilene,så holder vel drivaksler greit. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwm50turbo Skrevet Februar 7, 2009 Share Skrevet Februar 7, 2009 hmm, ok syns det er rart at denne skal tikke. god olje også, kan jo være tidligere eiere har slurvet da??men ville festet olje temp måler og trykkmåler og sett kordan det sto til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå