Definite Skrevet Februar 8, 2009 Forfatter Skrevet Februar 8, 2009 Da har jeg brukt noen timer på toll.no med diverse kalkulatorer og lignende, og jeg klarer rett og slett ikke få noen logikk på hele mølja. Derfor; er det noen med erfaring som kunne tenke seg å hjelpe meg litt på rett spor? Om vi tar utgangspunkt i en 96modell 740, 4,4liter, 286gamp, gått ca 250 000 og koster ca 35 000 kroner i tyskland. Jeg hadde blitt veldig takknemlig for hjelp med dette. Alt er så vanskelig og inviklet med hele tollstyret.
vikan2 Skrevet Februar 20, 2009 Skrevet Februar 20, 2009 Det du trenger å finne er "offesiell" bruktbilpris på den bilen du vil importere. Dette må du til et tollkontor for å finne da denne listen ikke er tilgjengelig ellers. Noen tollkontor har en bok, hos andre (oslo ihvertfall) står det en pc i resepsjonen som er til dette formålet. Så trenger du nybilprisen i norge for den aktuelle bilen. Disse to tallene, + km, vekt og hk. legger du inn i de respektive feltene på siden med "beregning av alternativ avgift" (eller noe i den duren) som du finner på tolldirektoratet sin side. Jeg importerte selv en 2001 740ia ifjor, og brukte da den alternative metoden for å beregne avgift. Du må imidlertid betale full avgift først, så søker du om beregning på alternativt grunnlag samtidig, så går det en stund før svaret kommer. Søknaden er bindene idet du sender den inn, og det er visst mulig at det kan bli dyrere i noen tilfeller. Jeg betalte vel ca 280.000,- i avgift på min, men fikk tilbake ca. 100.000,- av de etter ca 2 mnd. Nettstedet tyskland.org har mye nyttig info om import av bil fra tyskland på denne siden: http://tyskland.org/index_import.htm
sveinis Skrevet Februar 20, 2009 Skrevet Februar 20, 2009 Jeg kan i alle fall bidra med nybilprisen i Norge 1996. For 740iA 286hk var den 1.225.000,- Komplett oversikt finner du her: http://www.skatteetaten.no/upload/12998/Bil1996.pdf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå