GiljeN Skrevet Februar 7, 2009 Skrevet Februar 7, 2009 trenger ikke ble dyrt å bytte topp pakning om du gjør det meste selv alle klarer å skru av å levere inn å skru på igjen tar bare litt tid.. Lykke til å håper det ikke er så gale GiljeN
kristian olufsen Skrevet Februar 8, 2009 Forfatter Skrevet Februar 8, 2009 hadde håpet jeg kunne fått noen til å tatt det på privaten... har likshåm ingen plass å stå for og kunne skru...
kristian olufsen Skrevet Februar 8, 2009 Forfatter Skrevet Februar 8, 2009 noen i bodø som kan skru bil??
S.Arnesen Skrevet Februar 8, 2009 Skrevet Februar 8, 2009 hvis du ikke klarer det selv så får du sette den på verksted da...
ehrnst Skrevet Februar 8, 2009 Skrevet Februar 8, 2009 er det trykk i kjølevannet, altså er det motstand i slangene og sirkulasjon i vannet? ta et bilde av peilepinnen, litt skum på den kan komme av mange korte kjøreturer
kristian olufsen Skrevet Februar 9, 2009 Forfatter Skrevet Februar 9, 2009 det er trykk i radiator og vannet sirkulerer når jeg presser på slangene... skal ordne ett bilde..
kristian olufsen Skrevet Februar 9, 2009 Forfatter Skrevet Februar 9, 2009 så på peilepinnen idag og da var det ikke noe hvitt skum. mn fikk høre idag at det skulle merkes på lukt fra eksosen når motoren var blitt varm. var og hentet bilen hjem idag(sto til en komis) og luktet da og da luktet alt fint, mn det var en helt annen lukt da jeg kom hjem. og en kamerat av meg så på motoren og sa at det var ingen synlige lekasjer på motoren. mn skal få en time til BMW å få tatt en sjekk på motoren.
Joe Skrevet Februar 9, 2009 Skrevet Februar 9, 2009 prøv denne da : du har luft i systemet ( du har ikke luftet den skikkelig ), p.g.a kulden og evt. motoroppvarming så dannes det fuktighet i motoren som forårsaker skummet som du la merke til.
kristian olufsen Skrevet Februar 9, 2009 Forfatter Skrevet Februar 9, 2009 kan dette da skylde at tmpraturen plutselig bare hiver seg over? kan alt dette være en gåen termostat??
Fliid Skrevet Februar 9, 2009 Skrevet Februar 9, 2009 At en termostat henger seg i lukket stilling, det er nå ikke helt vanlig. Og den ville ikke skvettet opp heller (temp nålen). Prøv å luft kjølesystemet, som nevnt tidligere. Må legge til en ting, når det er vinter så kommer det stadig opp toppakningshavari spørsmål. Det er ikke alltid toppakning, når noe er galt. : ) Men det er jo på mote at den er gåen, på vinteren, hehe
kristian olufsen Skrevet Februar 9, 2009 Forfatter Skrevet Februar 9, 2009 takk for svar alle sammen. skal prøve å lufte systemet å se om det hjelper. er det bare og sette bilen i en bratt oppåverbakke å presse på slangene??
Glennski Skrevet Februar 9, 2009 Skrevet Februar 9, 2009 takk for svar alle sammen. skal prøve å lufte systemet å se om det hjelper. er det bare og sette bilen i en bratt oppåverbakke å presse på slangene?? Bare start opp bilen, og skru opp lufteskruen på radiatoren, la den stå åpen til det kun pipler ut vann av den, da skrur du igjen
HerrFlick Skrevet Februar 9, 2009 Skrevet Februar 9, 2009 takk for svar alle sammen. skal prøve å lufte systemet å se om det hjelper. er det bare og sette bilen i en bratt oppåverbakke å presse på slangene?? Bare start opp bilen, og skru opp lufteskruen på radiatoren, la den stå åpen til det kun pipler ut vann av den, da skrur du igjen Sitter denne lufteskruen ved siden av radiatorlokket? Og er det en slik lufting noe alle bør gjøre av og til, for å få ut evnt luft?
Glennski Skrevet Februar 9, 2009 Skrevet Februar 9, 2009 Den sitter ved siden av radiatorlokket ja Om du merker at du får dårlig varme i varmeapparatet eller at temperaturnålen beveger seg litt for mye mot det røde, så skal det luftes. Utenom dette skal det egentlig ikke være nødvendig med lufting av anlegget
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå