Hawk_AA Skrevet Februar 7, 2009 Skrevet Februar 7, 2009 Hei, Har googlet en del uten hell. Første post her, betyr likevel ikke at jeg ikke har benyttet meg av dette forumet. (fantastisk mange flinke folk her). Min BMW E39 lider av tørr hud, altså noen pøbler som har skrapt av fargene på BMW-logoen på panseret, slik at bayerflagget ikke fremstår med sin prakt. Må få byttet dette. Har sett under panseret, men finner ingen skruer. Noen tips? Bare vippe det av? og for de spesielt interesserte: sølvlisten som går nede på høyre bakdør er litt bøyd. Ser for meg at jeg kan bøye denne tilbake igjen om jeg får tatt den av. Men hvordan? Må jeg av med hele innsiden av døren for å få de av? Ha en fortsatt fin helg (regner med mange sitter hjemme som meg og venter på bedre vær (østlandet))! Håkon
S.Arnesen Skrevet Februar 7, 2009 Skrevet Februar 7, 2009 panser emblemet vipper du bare opp med ett lite skruhjern eller noe slikt...
Hoem Skrevet Februar 7, 2009 Skrevet Februar 7, 2009 Heisann, Emblemet vipper du bare av ja, det er helt korrekt, selv så bruker jeg et gammelt solkort til å legge mot lakken og et tynt skrujern med teip på enden for å vippe ut, dette for å eventuelt spare lakken! Vet ikke helt om jeg er med på sølvlista? Er det den kromlisten du har på utsiden av bilen som går over hele toppen av døra di du tenker på ? Isåfall vipper du bare litt på pakningen så ser du at det er "vippeklammer" som holder den! Flatjern og tang er verktøy å bruke for å få av lista og håndmakt bruker du for å bøye tilbake, eventuelt kjøpe nye i såkalt shaddowline(sorte lister)
Hawk_AA Skrevet Februar 7, 2009 Forfatter Skrevet Februar 7, 2009 Takk skal dere ha, mine gode venner! @hoem: Ikke lista som går over døra, de som går nede, som deler delen av døra under vinduet i to.
Simpel Skrevet Februar 7, 2009 Skrevet Februar 7, 2009 Har ikke prøvd selv, men ifølge et eller annet sted skulle en legge et kredittkort mellom for å beskytte lakken, og så bare vippe det av med skrujern eller noe sånt. Noen plugger som holder det fast visstnok.
Hawk_AA Skrevet Februar 7, 2009 Forfatter Skrevet Februar 7, 2009 Har ikke prøvd selv, men ifølge et eller annet sted skulle en legge et kredittkort mellom for å beskytte lakken, og så bare vippe det av med skrujern eller noe sånt. Noen plugger som holder det fast visstnok. Dette gjelder Logoen, sant?
Simpel Skrevet Februar 7, 2009 Skrevet Februar 7, 2009 Ja, var for logoen. Var visst alt besvart, var nok for treig
Hawk_AA Skrevet Februar 7, 2009 Forfatter Skrevet Februar 7, 2009 Bedre sent enn aldri. Ha en god helg, perik!
Hoem Skrevet Februar 7, 2009 Skrevet Februar 7, 2009 Da er det den lista som skiller vinduet og døra du tenker på ? Ta ned vinduet, start i ene enden og dra rett opp, kan hende du må bruke et skrujern da og, men husk og bruke noe slik at du ikke kan skade lakken!
Hawk_AA Skrevet Februar 7, 2009 Forfatter Skrevet Februar 7, 2009 Da er det den lista som skiller vinduet og døra du tenker på ? Ta ned vinduet, start i ene enden og dra rett opp, kan hende du må bruke et skrujern da og, men husk og bruke noe slik at du ikke kan skade lakken! Mulig list ikke er det riktige ordet. http://www.diecasts.biz/images/NEO/NEO43295car.jpg se på det bildet. Det svarte som befinner seg mellom de to dekkene, er detaljer som befinner seg på min bil også. Disse er Krom. Hvordan demonterer jeg dem?
Hoem Skrevet Februar 7, 2009 Skrevet Februar 7, 2009 Åja, støtlistene? De klarer du å nappe rett av! De er ikke skrudd, bare klipset fast! Er de sorte og har kromkant på topp, eller er de lakkerte i bilens farge ? Om de er sorte og har kromkant må du ta av hele listen og så dele det sorte fra krommen, med mindre begge er bøyd da
Hawk_AA Skrevet Februar 7, 2009 Forfatter Skrevet Februar 7, 2009 Støtlistene ja ! Okei, tror begge er bøyd, men skal ta en titt på dette. Er litt småirritert på snøen nå, ikke så godt mekkevær. Men nå får jeg sove godt Ha en god helg du også, hoem, takk for kjempegod hjelp!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå