sgrevskott Skrevet Februar 8, 2009 Skrevet Februar 8, 2009 Kjøpte meg e39, 523iA som skal ha cruisekontroll, men fikk den ikke til å virke i går. Har 4 knapper på rattet, en som er 1/0, en som virker som "cruise i denne farten", en "opp med farten" og en "ned med farten. Men fikk ikke slått det på? er det en annen knapp jeg ikke kjenner til, eller bare virker det ikke?
jojr Skrevet Februar 8, 2009 Skrevet Februar 8, 2009 Ja det sitter en knapp på dashbordet, på høre side av rattet, som er av og på knappen, Trykk den inn etter å ha startet motoren og du vil da kunne bruke knappene på rattet
Raymond Skrevet Februar 8, 2009 Skrevet Februar 8, 2009 sjekket sikringer? får du lys i dashn på at CC er aktivert? om det er aktivert og det enda ikke fungerer.. så er det vell noen sensorer som sitter på clutch og bremser som skal registrere og koble ut CC om noen av de er koblet inn... Bare noen tips jeg har hengende i framparten rett under pannebrasken..
DanH Skrevet Februar 8, 2009 Skrevet Februar 8, 2009 Noen har den "knappen" på høyre side av rattet, (På interiørlista) Og andre har som sgrevskott og har en knapp som heter 0/I. Når denne er aktivert skal det lyse ett minilys av en grønn speedometer nede til høyre at dashborde/Instrumentpanelet
|Andreas| Skrevet Februar 8, 2009 Skrevet Februar 8, 2009 Når du trykker på I/0 knappen har du aktiver CC og et grønt ikon skal lyse i instrumentpanelet. CC er nå "stanby" og for å sette den til å cruise må du trykke på + knappen.
jojr Skrevet Februar 8, 2009 Skrevet Februar 8, 2009 Ja har også en 0/I knapp på rattet men den virker ikke før jeg har skrudd på interiørlisten
sgrevskott Skrevet Februar 8, 2009 Forfatter Skrevet Februar 8, 2009 jeg har ikke sjekket på interiørlisten. men da jeg trykket på 0/1 knappen skjedde ingenting.. menmen.. skal sjekke listen, evt ta en feilsøking. (rart, for forje eier sa at han hadde tatt diagnose på bilen, og sa ingenting om feil på dette.)
jojr Skrevet Februar 8, 2009 Skrevet Februar 8, 2009 Bare trykk inn knappen på høyre side av rattet du nede på dashbordet så virker dette nok
Oderschvank Skrevet Februar 8, 2009 Skrevet Februar 8, 2009 0/1 knappen funker ikke dersom du ikke har trykket på knappen på dashbordet som mange sier her, er nok ingenting gale me cruisekontrollen din. Se på knappen på dashen som en slags sikkerhetsbryter.
sgrevskott Skrevet Februar 8, 2009 Forfatter Skrevet Februar 8, 2009 står det noe på knappen eller ved siden av? greit å vite hva jeg ser etter:)
Ynot Skrevet Februar 8, 2009 Skrevet Februar 8, 2009 står vel ingenting,men er bilde av et lite speedometerikon på den knappen og.
sgrevskott Skrevet Februar 8, 2009 Forfatter Skrevet Februar 8, 2009 oki:) takk for all hjelp:) skal skjekke etterpå.
Vanilla_ninja Skrevet Februar 8, 2009 Skrevet Februar 8, 2009 Apropos cruise control: Jeg har både I/O, speedometerknapp og + - på rattet. Fart opp og ned funker, og alt er greit, men skal den speedometerknappen gjøre noe spesielt? I/O slår jo på og av, og + - gjør akkurat det med farten, men speedometer gjør ingenting. Jeg så for meg at speedometerknappen kanskje skulle låse farten, men ingenting skjer som sagt når jeg trykker på den. Er det noe som ikke funker hos meg, eller er det rett og slett for mange knapper, og litt dårlig konstruert fra BMW sin side?
|Andreas| Skrevet Februar 8, 2009 Skrevet Februar 8, 2009 Apropos cruise control:Jeg har både I/O, speedometerknapp og + - på rattet. Fart opp og ned funker, og alt er greit, men skal den speedometerknappen gjøre noe spesielt? I/O slår jo på og av, og + - gjør akkurat det med farten, men speedometer gjør ingenting. Jeg så for meg at speedometerknappen kanskje skulle låse farten, men ingenting skjer som sagt når jeg trykker på den. Er det noe som ikke funker hos meg, eller er det rett og slett for mange knapper, og litt dårlig konstruert fra BMW sin side? Den speedometerknappen kjører bilen opp til siste låste hastighet. Eksempel: Du kjører i 100km/t, en hindring kommer og du bremser eller trykker på 0/I knappen, CC kobler ut og bilen sakker ned, CC er fremdeles "standby". Trykker du på speedometerknappen nå, vil bilen helt av seg selv, akselerer opp til 100km/t.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå