jensemann23 Skrevet Februar 8, 2009 Share Skrevet Februar 8, 2009 Jeg får ikke av den gamle veivsensoren. Sitter som faen, den har irret fast.. HAr ødelagt umbraco skruen. Jeg prøvde på den gamle motoren min først, m40-en, borret ut skruen, men den sitter fortsatt like jævlig fast.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Februar 8, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 8, 2009 ingen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Februar 8, 2009 Share Skrevet Februar 8, 2009 Du må rett og slett banke den ut, knuser den i slengen.. Men uansett! rengjør godt etter på så den glir lett inn og ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Februar 8, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 8, 2009 får faen ikke ut skruen heller. må vel kanskje borre ut den da... men er det mye justering på denne sensoren når jeg skal sette inn ny? mtp avstand fra tannhjulet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Februar 8, 2009 Share Skrevet Februar 8, 2009 Nei, du skal bare sette den rett inn så er du ferdig. Har du rundet av skruen? Hvis ikke prøv og varm og kjøl den ned noen ganger og litt crc. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Februar 8, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 8, 2009 ja, rundet den av.. Det var det første jeg gjorde.. hehe. . Men kan hende jeg får tak på den med rørtang, kan varme litt og sprøyte CRC ja:) Håper det funker. Må bestille ny sensor fra GS, koed har jeg ikke tid til:D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Februar 8, 2009 Share Skrevet Februar 8, 2009 Bank inn en torx. Vet det er trangt. Men det går om du er kreativ. Ingen justering, men husk ny o-ring. Dunk på den, så kommer den. Eventuelt bruk en skrutrekker og dunk på vinkelen som stikker ut av føleren (godset du har unbrako skruen imellom). Da "vrir" føleren seg og den har en tendens til å gli lettere. Kan også ta av toppdeksel og dytte den ut derifra med skrutrekker. Men da er det ny toppdeksel pakning plutselig også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Februar 8, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 8, 2009 du tenker på kamsensor du nå veivsensor er nederst. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Februar 8, 2009 Share Skrevet Februar 8, 2009 oi, det var jo en grov feil (tenkte kam, hele veien). Ja, torx trikset foreslår jeg enda. Kan legge tuppen på en skrutrekker mellom triggerhjul å triggerføler. Bruk og godt med Wd40 eller lignende. Bank forsiktig med en hammer på siden av føler, samtidig som du bøyer på skrutrekkeren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Februar 8, 2009 Share Skrevet Februar 8, 2009 Forøvrig, så lenge sensoren på M40'n passer på kontakten til M50',n. Så tipper jeg du kan bruke den. JEg har f.eks en sensor fra IS motor på en M20. Fungerer helt flott. Ingen feilmeldinger heller. Ble bare litt ugunstig sving på kabelen oppe ved tilkoplingen. Skader ikke å prøve. Delenummerene var ulike. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwm50turbo Skrevet Februar 8, 2009 Share Skrevet Februar 8, 2009 står vel i alu blokken i forkant denne sensoren. forsiktig så festet ikke knekker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Februar 8, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 8, 2009 det er støpejernsblokk på min. m50. Jeg ødela forøvrig m40-sensoren da jeg skulle ta den ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwm50turbo Skrevet Februar 8, 2009 Share Skrevet Februar 8, 2009 støpejern???blokken er vel støpejern men ikke brystet frampå motoren hvor sensoren står. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwm50turbo Skrevet Februar 8, 2009 Share Skrevet Februar 8, 2009 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwm50turbo Skrevet Februar 8, 2009 Share Skrevet Februar 8, 2009 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå