A.Teserud Skrevet Februar 8, 2009 Share Skrevet Februar 8, 2009 Hei leter etter grenrør til 535. finner ingen steder. noen som vet? Åssen kam bør jeg kjøpe til den for og evt få litt mer effekt ut av den? og chip til 535? tenkte skulle høre med J.hofstad her på forumet om det. og vet det ikke gir så mye effekt og tune NA motorer. men jeg har lyst til og ha bilen mest mulig driftsikker og orginal. og heller prøve å få den litt mer spenstig med sugetrim:) noen som vet hvor mye effekt jeg kan forvente ut av denne motoren med annen Kam, chip og grenrør. KN filter har jeg . klarer jeg 240? og har tittet litt på kompresor til denne men ikke funnet noen ferdig kitt, og vet lite om åssen holdbarheten er på M30 motoren med pustehjelp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fekzen Skrevet Februar 8, 2009 Share Skrevet Februar 8, 2009 Hallå, Går bra att skicka PM till mig om du undrar över chip. Jag håller på med det i sverige. Jag har gjort några specialchip (turbochip) med överladdning till 535i motorn och den verkar hålla bra av det jag fått erfara, med "pustehjelp" men ska man ladda på behöver man köra med backad tändning. Det är svårt att säga hur mkt extra du får med bara sugtrimmet, men som du skriver så låter väl 240 ganska rimligt. Blir lite roligare på högre varv med en vassare kam också än originalkammen. Mvh Adde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A.Teserud Skrevet Februar 8, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 8, 2009 ja, mye tar du for chip til denne motoren da? eller var det kun til turbo du hadde chip? ser Koed selger en kam til denne, og kimmit sport har 3 kammer. men der med forskjellige turtall (register) vet ikke helt hva jeg vill ha jeg på utkikk etter ett lite kikk fra 4 og utover kanskje;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet Februar 8, 2009 Share Skrevet Februar 8, 2009 Veit ikkje hvilken kam som er orginal på 535,men skal du ha en med mer durasjon osv vil den bli litt mer "urolig" gange på lavere turtal,samt tomgang. Vil anbefale å høre med selger av kam om hvilke spesifikasjoner du bør ha på grenrøret ditt(diameter og lengde før sammenføyning) ettersom motstand i eksos samt impulser som hjelper til å tømme sylinder har større innvirkning med kvass kam. Denne motoren har kun en kamaksel,sørg for å få mer info enn kun durasjonen på kammen ettersom separasjonen ikkje kan forandres her ved hjelp av justerbart kamdrev. Håper dette var til litt hjelp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå