jojr Skrevet Februar 8, 2009 Skrevet Februar 8, 2009 Jeg synes bilen min ryker mye i kulda, alle har vel mye røyk når en starter opp kald bil, men min synes du ser eksosen mye mer på min bil en andre i trafikken. Røyen ser ikke blå ut men hvit
Hoem Skrevet Februar 8, 2009 Skrevet Februar 8, 2009 Slik er min M50b25tù og, så lenge bilen ikke bruker noe vann så er det ikke noe galt nå som det er kaldt ute(kondens etc,etc)
jojr Skrevet Februar 8, 2009 Forfatter Skrevet Februar 8, 2009 Ok ser ikk ut som den bruker vann, og det er ingen vann i oljen. Men den bruker en del olje, men bare litt blårøyk ved kaldstart og så går det over, Nå bruker den ca 1 liter på 100 mil. Hva bruker din?
SpiXi Skrevet Februar 8, 2009 Skrevet Februar 8, 2009 jeg har m50b20 motor og den ryker som f den å men alt funker som det skal er bare det at den spytter ut mye eksos
Joe Skrevet Februar 8, 2009 Skrevet Februar 8, 2009 Ok ser ikk ut som den bruker vann, og det er ingen vann i oljen. Men den bruker en del olje, men bare litt blårøyk ved kaldstart og så går det over, Nå bruker den ca 1 liter på 100 mil. Hva bruker din? veivhus ventilasjons slangen din er kanskje frøse tett. Dette må du sjekke fordi det kan føre til en total motor havari
jojr Skrevet Februar 8, 2009 Forfatter Skrevet Februar 8, 2009 Ok ser ikk ut som den bruker vann, og det er ingen vann i oljen. Men den bruker en del olje, men bare litt blårøyk ved kaldstart og så går det over, Nå bruker den ca 1 liter på 100 mil. Hva bruker din? veivhus ventilasjons slangen din er kanskje frøse tett. Dette må du sjekke fordi det kan føre til en total motor havari Å da kommer 1000 kr spørsmålet for en som ikke har skrudd så mye på disse bilene, Hvor sitter denne slangen? Kan det ha noe med høyt oljeforbruk å gjøre?
Azeton Skrevet Februar 8, 2009 Skrevet Februar 8, 2009 Sitter helt i enden av motoren oppe på høyreside av motoren. altså mot fronten av bilen. svart ganske tykk slange som sitter der.. rett ved siden av bensinslangen som leverer bensin inn.
Joe Skrevet Februar 8, 2009 Skrevet Februar 8, 2009 vil nå ihvertfall sjekke denne slangen før du eventuelt begynner å tro at det er toppakning , noe som mange gjør og gjør alt mye dyrere. Faktisk så kan en tett slange også gi hvit-gugge i oljen. Får alt til å ligne på en gåen toppakning.
HerrFlick Skrevet Februar 9, 2009 Skrevet Februar 9, 2009 Jeg også har dette "problemet" nå, at det ryker veldig i kulda. Verkstedet mitt mente det er topp pakningen, mens når jeg satte den inn på merkeverksted BMW undersøkte de den i mange timer, også med kamera i blokka uten å finne noe. Men er dette veivhusventilasjons slangen noe jeg bør få sjekket ut?
jojr Skrevet Februar 9, 2009 Forfatter Skrevet Februar 9, 2009 Ja jeg må få sjekket den, men la merke til i dag at det kom og gikk etter å ha stått litt på tomgang ryker det bra. men så kan det slutte å ryke på steder det er 2-3 grader kaldere. så kan godt hende det bare er tilfeldigheter, som en over her sier
Bjørner Skrevet Februar 9, 2009 Skrevet Februar 9, 2009 535'n til fattern ryker massse med, men bruker ikke vann. Du kjenner det på lukta av eksosen hvis det er kjøleveske i den. Sikkert bare kondens.
Captain Skrevet Februar 9, 2009 Skrevet Februar 9, 2009 Hadde noe av det samme på 325en jeg hadde for noen år siden, var ikke noe galt med den Men som sagt, det skader ikke å sjekke
dvil Skrevet Februar 9, 2009 Skrevet Februar 9, 2009 Det er mye vann som skal ut i eksosen, ca en liter pr. liter forbrukt bensin. I kulda blir vel ikke eksosrøret varmt nok og da synes dampen (frostrøyken) godt.
jojr Skrevet Februar 9, 2009 Forfatter Skrevet Februar 9, 2009 Det er mye vann som skal ut i eksosen, ca en liter pr. liter forbrukt bensin. I kulda blir vel ikke eksosrøret varmt nok og da synes dampen (frostrøyken) godt. Ja det kan vel forklare hvorfor det av og til kommer etter å ha kjørt langt for så å stå på tomgang å det begynner å ryke etterhvert.
dvil Skrevet Februar 9, 2009 Skrevet Februar 9, 2009 Høres fornuftig ut ja. Men jeg må modifisere teorien min litt. Hvis eksosrøret er for kaldt, vil dampen kondensere og det begynner å dryppe ut av røret. Jeg vet ikke, men det er mulig at det blir mindre hvit røyk da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå