Gå til innhold

Hvit og mye røyk fra eksos i kulda??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes bilen min ryker mye i kulda, alle har vel mye røyk når en starter opp kald bil, men min synes du ser eksosen mye mer på min bil en andre i trafikken. Røyen ser ikke blå ut men hvit

Skrevet

Ok ser ikk ut som den bruker vann, og det er ingen vann i oljen. Men den bruker en del olje, men bare litt blårøyk ved kaldstart og så går det over,

Nå bruker den ca 1 liter på 100 mil.

Hva bruker din?

Skrevet
Ok ser ikk ut som den bruker vann, og det er ingen vann i oljen. Men den bruker en del olje, men bare litt blårøyk ved kaldstart og så går det over,

Hva bruker din?

veivhus ventilasjons slangen din er kanskje frøse tett. Dette må du sjekke fordi det kan føre til en total motor havari

Skrevet

Hva bruker din?

veivhus ventilasjons slangen din er kanskje frøse tett. Dette må du sjekke fordi det kan føre til en total motor havari

Å da kommer 1000 kr spørsmålet for en som ikke har skrudd så mye på disse bilene, Hvor sitter denne slangen?

Kan det ha noe med høyt oljeforbruk å gjøre?

Skrevet

Sitter helt i enden av motoren oppe på høyreside av motoren. altså mot fronten av bilen. svart ganske tykk slange som sitter der.. rett ved siden av bensinslangen som leverer bensin inn.

Skrevet

vil nå ihvertfall sjekke denne slangen før du eventuelt begynner å tro at det er toppakning , noe som mange gjør og gjør alt mye dyrere. Faktisk så kan en tett slange også gi hvit-gugge i oljen. Får alt til å ligne på en gåen toppakning.

Skrevet

Jeg også har dette "problemet" nå, at det ryker veldig i kulda. Verkstedet mitt mente det er topp pakningen, mens når jeg satte den inn på merkeverksted BMW undersøkte de den i mange timer, også med kamera i blokka uten å finne noe. Men er dette veivhusventilasjons slangen noe jeg bør få sjekket ut?

Skrevet

Ja jeg må få sjekket den, men la merke til i dag at det kom og gikk etter å ha stått litt på tomgang ryker det bra. men så kan det slutte å ryke på steder det er 2-3 grader kaldere. så kan godt hende det bare er tilfeldigheter, som en over her sier

Skrevet

Det er mye vann som skal ut i eksosen, ca en liter pr. liter forbrukt bensin. I kulda blir vel ikke eksosrøret varmt nok og da synes dampen (frostrøyken) godt.

Skrevet
Det er mye vann som skal ut i eksosen, ca en liter pr. liter forbrukt bensin. I kulda blir vel ikke eksosrøret varmt nok og da synes dampen (frostrøyken) godt.

Ja det kan vel forklare hvorfor det av og til kommer etter å ha kjørt langt for så å stå på tomgang å det begynner å ryke etterhvert.

Skrevet

Høres fornuftig ut ja.

Men jeg må modifisere teorien min litt. Hvis eksosrøret er for kaldt, vil dampen kondensere og det begynner å dryppe ut av røret. Jeg vet ikke, men det er mulig at det blir mindre hvit røyk da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...