Vanilla_ninja Skrevet Februar 9, 2009 Share Skrevet Februar 9, 2009 Håndbrekket på min E39 touring funker bare når hendelen er trukket absolutt helt opp. Er det noe jeg kan gjøre for at det skal ta litt fortere? Funker håndbrekket med wire eller hydraulikk? Alle tips tas imot med stor takk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet Februar 9, 2009 Share Skrevet Februar 9, 2009 Går på wire. Du justerer dette ved å ta av bakhjula,bruke et skrujern inn gjennom hulla i trommelen og vri på just.skruen. Du har også inspeksjonsluke bak på bremseskjoldet der du kan sjekke bremsebelegget på skoa dine. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwm50turbo Skrevet Februar 9, 2009 Share Skrevet Februar 9, 2009 kan vel også strammes inne i bilen ved brekk. bare og lette opp mansjetten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet Februar 9, 2009 Share Skrevet Februar 9, 2009 kan vel også strammes inne i bilen ved brekk. bare og lette opp mansjetten. Meget mulig,men det er feil måte å gjøre det på pga en vil da kun få anlegg mot ene halvdelen av bremseskoene(pga vinkelen). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Februar 9, 2009 Share Skrevet Februar 9, 2009 Har nettopp fikset dette selv på min E39. Skulle skifte hjullager ene siden bak, samt bremseskiver bak og skiftet da bremsesko til håndbrekket samtidig. Fant da grunnen til at det er veldig tregt og dårlig på de fleste E39: Vaieren henger i noen deler som skal gli lett i hverandre, men dette gjorde de på ingen måte lengre pga rust og dritt. Pusset og smurte de skikkelig og nå fungerer alt som bare det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwm50turbo Skrevet Februar 9, 2009 Share Skrevet Februar 9, 2009 kjøpte nytt alt det der siden min e39 er haugammel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Februar 9, 2009 Share Skrevet Februar 9, 2009 Burde få løst problemet da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå