Gå til innhold

Erfaringer Bmw 530d (184hk)

Bmw318is
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke hatt min lenge, men har lest endel om dette her på forumet og andre steder. Motorene er visst veldig bra. Svakheten kan være GM-kassa som sitter i disse (hvis det er automat, da...).

Nå har jeg 193-hestern, men det er en herlig motor synes jeg, som passer bra i E39. Solid bunndrag og veldig ok forbruk!

Rett meg om jeg tar feil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 184 hk er kjørt snart 210.000 km. Opplever ingen svakhetstegn eller sykdomstegn fra motor eller drivverk. Ruller på original turbo, dyser, dieselpumper, girkasse osv. Får den regelmessig service og normal bruk så tror jeg motoren kan kjøres svært langt.

Det er to ting du burde se spesielt på, i tillegg til alle generelle feil med E39:

1. Oljebytte på automatkassen.

Anbefales byttet hver 100.000 km. Står ikke i noe serviceprogram fra BMW. Dette forhindrer muligens havari på girkassen.

2. Veivhusventilasjonen.

Anbefales byttet hver 100.000 km. Står ikke i noe serviceprogram fra BMW. Tett veivhusventilasjon forårsaker blant annet turbohavari. Koster noen få hundrelapper og ca halvtime skruing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hva er forskjellen på 184 og 193hk? er det kun software? har hørt det er noen av disse som har vanlig ''gammeldags'' dieselsystem, mens de nye har commonrail?

184 HK er Common Rail, dette er etter det jeg vet den første motoren BMW leverte som CR (Common Rail)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...