AlXz Skrevet Februar 9, 2009 Skrevet Februar 9, 2009 Hey! Er litt lat i det kalde snøværet her.. Noen som husker hva bakstillinga og framstillinga er skrudd fast med på en E36??? (316-320) Orker ikke ut å måke og koste snø for å sjekke dette hvis jeg ikke har det verktøyet jeg trenger her nå Takk for hjelp.
Fliid Skrevet Februar 9, 2009 Skrevet Februar 9, 2009 Vanlige 6 kant bolter. Har du ett skrallesett, så er sjansen stor for at du har pipen du trenger.
AlXz Skrevet Februar 9, 2009 Forfatter Skrevet Februar 9, 2009 Vanlige 6 kant bolter. Har du ett skrallesett, så er sjansen stor for at du har pipen du trenger. Ok Denne bilen står passe gravd ned i snø nå skjønner du Stemmer det at det er 4 + 2 bolter for hele bakstillinga? + Bremserør og brekk wire??
jpse36 Skrevet Februar 9, 2009 Skrevet Februar 9, 2009 det går i 18mm på mye av forstilling og bakstilling på e36.
Fliid Skrevet Februar 9, 2009 Skrevet Februar 9, 2009 Nei, det stemmer ikke. 3 på vær av bærearmene, i forkant. . 4 på diff rammen (rammeverket som de øvrige delen er skrudd fast i ) 4 på mellomaksel (inngående flens til diff). Brekk vaier og bremserør. Forran kan du dele støtdemper fra spindel. Det blir da 3 på vært fjerben forran. to bremsesalnger (14 mm) Endeledd x 2 2 muttere til indre bærekule. totalt 4 stk bolter til bakre opphengslager til bærearm.
AlXz Skrevet Februar 9, 2009 Forfatter Skrevet Februar 9, 2009 Nei, det stemmer ikke. 3 på vær av bærearmene, i forkant. . 4 på diff rammen (rammeverket som de øvrige delen er skrudd fast i ) 4 på mellomaksel (inngående flens til diff). Brekk vaier og bremserør. Forran kan du dele støtdemper fra spindel. Det blir da 3 på vært fjerben forran. to bremsesalnger (14 mm) Endeledd x 2 2 muttere til indre bærekule. totalt 4 stk bolter til bakre opphengslager til bærearm. Ok Takk. Mellomaksel er løs fremme, så den lar jeg bare henge på bakstillinga. Løsner demperne i dempertårna også, så sparer jeg noen skruer
Fliid Skrevet Februar 9, 2009 Skrevet Februar 9, 2009 Da må du huske å demontere to boltene på mellomaksel opphengslager.
AlXz Skrevet Februar 9, 2009 Forfatter Skrevet Februar 9, 2009 Da må du huske å demontere to boltene på mellomaksel opphengslager. Jepp. Ble gjort da motor ble tatt ut
AlXz Skrevet Februar 13, 2009 Forfatter Skrevet Februar 13, 2009 Fjærene.., dem flyr el spretter ikke ut om jeg løsner og slipper ned bakstillinga??
Fliid Skrevet Februar 13, 2009 Skrevet Februar 13, 2009 Fjerner disse før du demonterer stilling. Skrur ut bolt i bunn av demper.
AlXz Skrevet Februar 13, 2009 Forfatter Skrevet Februar 13, 2009 Fjerner disse før du demonterer stilling. Skrur ut bolt i bunn av demper. Skrur ut bolten som støtdemper er festet med liksom..? Og da løsner fjærene? Flyr/spretter da?? Litt kjipt å få i tryne Takker fliid
Fliid Skrevet Februar 13, 2009 Skrevet Februar 13, 2009 Ja Ja Nei. Og ha dekk montert kan være lurt, da stopper det på den måten. Ikke ligg med hodet under bærearm, men det gir seg vel selv.
AlXz Skrevet Februar 13, 2009 Forfatter Skrevet Februar 13, 2009 JaJa Nei. Og ha dekk montert kan være lurt, da stopper det på den måten. Ikke ligg med hodet under bærearm, men det gir seg vel selv. Gikk fint det. Datt litt ned når jeg løsnet demper. Og så slapp jeg bakstillinga sakte ned etter å ha skrudd den løs. Fjerne kunne jeg fint bare plukke ut etterpå. Hvordan bør jeg løsne brekk wire forresten?? Eneste som sitter igjen nå
Fliid Skrevet Februar 14, 2009 Skrevet Februar 14, 2009 På håndbrekk spak i kupè. Så drar du de bakover fra undersiden. Dra hardt. Da slipper man og av med skivene.
AlXz Skrevet Februar 14, 2009 Forfatter Skrevet Februar 14, 2009 På håndbrekk spak i kupè. Så drar du de bakover fra undersiden. Dra hardt. Da slipper man og av med skivene. Hmm.., ok.. Er løsnet der.., skrudd av mutterne og fjernet håndbrekket. Men henger bakstillinga henger litt igjen fortsatt. Skal prøve å dra i dem jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå